Het knaagdierentopic

Wat een schatje!! :heart_eyes:
Mijn konijn heeft 3 ballen in de kooi met belletjes erin. Die krijgen af en toe een gooi in de kooi :sweat_smile: Verder staat de kooi altijd open als ik thuis ben maar ze komt er nooit uit. :no_mouth: Terwijl ze heus weet dat ze eruit mag, want als ik dr op de bank heb gehad en dr daarna op de grond zet hupst ze wel even door het huis en weet ze ook de kooi weer terug te vinden.

1 like

Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar jullie konijn/knaagdier :blush:

Wat een schatje!

1 like

Mijn cavia Yuna is heel erg ziek. Gister hoorde ik van de dierenarts dat ze blaaskanker heeft. Ze heeft nu een pijnstiller. Als die goed aanslaat mag ze daar nog even mee blijven, zolang ze nog vrolijk is. Maar als die niet aanslaat is het eerdaags over.
Vandaag lijkt ze zich wel goed te voelen. Ze eet veel en bedelt al de hele dag. Ze is eigenlijk steeds bezig. Daar ben ik blij mee. Hopelijk blijft ze zich gewoon goed voelen tot ze haar ogen sluit. Wat, gezien haar lage gewicht, niet lang meer zal duren.
Intussen ben ik vandaag met de zeer moeilijke klus begonnen om rond te kijken. Want ik heb heel sterk het vermoeden dat als zij er niet meer is, mijn andere meisje gaat stoppen met eten. Ze zal niet de eerste zijn die dat doet. Dus moet er dan zo snel mogelijk een nieuw caafje bij komen. Ik zoek nog niets uit, dat kan ook niet want voor het zelfde geld leeft mijn Yuna nog een week of 6, maar ik kijk naar waar caviaopvangen en fokkers zitten in de buurt en of die een en ander hebben zitten.

01%20(283)

Wat sneu! Hopelijk kan ze nog even een tijdje op een fijne manier door met de pijnstillers.
In welke regio woon je? Ik ken wel een aantal leuke/goed opvangen.

1 like

Wat een lieverd! Veel sterkte :heart: :heart:

Sterkte!

Dit is mijn monster.
Genaamd Gucci.
Teddy widder van alweer 10.5 jaar oud, behoorlijk bejaard!
Houd van groenvoer, knuffels en loopt zo een 90% los in huis (hangt van mijn dienst af)
Verder heb ik haar al vanaf mini pluizebol

10 likes

Ach gossie, arme schat

Iemand nog interesse in een Grand Lodge 140 konijnenhok met ren van 2,5 meter? :redface:

@karind hoe gaat het met je cavia?

1 like

Voor de mensen met konijnen die los in huis rondlopen, hebben die van jullie geen last van de gladde vloer?

Ze was er vrij snel aan gewend bij ons.

1 like

Mijne is er na 10 jaar nog niet aan gewend. Maar hij woont ook buiten dus misschien dat als ze super veel binnen zijn dat konijnen er aan wennen.

1 like

Onze konijnen wonen buiten, maar kunnen gewoon naar binnen als de deur open staat. Als ze te hard rennen maken ze wel eens een slippertje, maar verder hebben ze geen last van de gladde vloer hoor.

1 like

Het gaat goed met haar. De antibiotica en de pijnstiller sloegen goed aan. De AB is inmiddels gestopt, de pijnstiller zal ze waarschijnlijk de rest van haar leven slikken. Ze is tegen alle verwachtingen in wat aangekomen zelfs. Ze kijkt weer helder uit haar ogen en ze is weer levendig. Ben helemaal blij met zo als het nu met haar gaat.

2 likes

Het gaat prima hier. Ze hebben geen last van de gladheid, behalve als ze ergens van schrikken en wegspurten. Dan krijg je heel even zo’n tekenfilm effect maar dat is ook het enige moment en dat gebeurt niet heel vaak.

1 like

Wij hebben een kleed onder de tafel waar ze voornamelijk op zit. Op de vloer loopt ze heel voorzichtig maar soms gaat het nog wel eens mis haha

1 like

Deze toch even delen :heart_eyes::joy:

3 likes

1 van mijn cavia’s stinkt sinds een paar dagen uit haar mondje. Er is niks raars te zien. Ze eet ook gewoon goed, vacht ziet er goed uit, ze is niet afgevallen, geen verandering van voer etc. Als ik Google kom ik vooral ziektes tegen, maar ik denk niet dat dat aan de orde is. Ik heb haar peterselie gegeven maar zelfs dat helpt niet haha. Iemand ervaring mee?

Iemand ervaring met een hond en een konijn samen? Ik hoop dat ze aan elkaar gaan wennen al hoeven ze natuurlijk niet echt bij elkaar te komen.