Het knaagdierentopic

Haha, heel herkenbaar. Ik neem even een cavia op mijn arm en daarna heb ik meer haar op mijn arm dan zij op haar hele lijfje :joy:

Ik vind het zo stom dat ratten maar zo kort leven. Paar weken terug een van mijn ratjes laten inslapen en nu kan ik wel janken als ik denk aan het feit dat mijn andere rat ook ooit doodgaat. :pensive:

Dat is één van de redenen dat ik al een paar jaar geen hamsters meer heb. Ik vind ze zo leuk, maar vond het vreselijk dat ze iedere keer zo snel dood gingen.

Voor mijn hamster heb ik ook een zandbad, een tunneltje (hooitunnel bijvoorbeeld) en iets waar ze aan kan knagen (speeltje of speciale stokjes). Meeste hamsters zijn dol op graven dus een flinke laag bodembedekking is ook een aanrader!

1 like

Ik ga bijna op vakantie en ik mis dan altijd mijn konijn. (misschien past dit beter in het biecht topic)ik zie bijna op tegen mijn vakantie. Het idee dat hij daar maar zit in zijn hok. Mijn moeder komt natuurlijk wel elke dag eten geven maar hij kan dan niet zovaak los als normaal als ik thuis ben. Gelukkig ga ik maar een week. :joy:

2 likes

Dit is zo lief en herkenbaar :smiley:

1 like

Ah wat een poepies :heart:

Ik verschoon hem eens per maand. Eerder stinkt ie niet en is zijn bak ook niet echt vies. Deed het eerst om de 2 weken maar vond dat echt zonde.

Maar 3 hamsters kost best wat ruimte, heb je echt 3 aparte bakken/kooien staan? Daar heb je bijna een halve slaapkamer aan ruimte voor nodig :grimacing:

Zo toe maar haha. Wel gezellig!

Ah zo herkenbaar hoor!

1 like

Om de 3-4 weken en tussendoor verschoon ik wel het zand in haar zandbadje en het deel waar ze slaapt.

Mijn konijn heeft heel snel diarree. Nu is het weer zo ver, alles onder en het stinkt een uur in de wind in huis.

Heb je al eens ander voer geprobeerd? Mijne had ook enorm last van zijn darmen, tot ik op aanraden van de dierenarts Sciene Selective ben gaan geven. Wel duurder, maar geen last meer van zijn darmen!

1 like

Ja ik geef ook SS, daar ging het uiteindelijk goed op zonder extra’s er bij zoals groenvoer. maar SS heeft hun brok aangepast. sindsdien is het weer feest.

Mijn konijn loopt los in de woonkamer als ik daar aanwezig ben. Probleem is alleen dat hij overal maar dan overal aan knaagt. Van kleding en kussens tot aan plastic en aan meubels. Ik probeer het hem af te leren door hem nat te spuiten met een plantenspuit. Dit werkt heel even maar daarna vindt hij weer iets anders om aan te knagen. Hebben jullie misschien tips voor mij?

poeh altijd lastig. hier ook een grote sloper. het enige wat hier en beetje helpt is uitdaging geven en iets anders aanbieden. Kartonnen dozen, wc rolletjes. en qua uitdaging eten verstoppen en misschien clickertraining? (daar is die van mij te dom voor).

1 like

Dit doet mijn konijn helaas ook. Ze heeft wel een grote ren om haar hok heen, met alleen spullen er in waar ze wel aan mag knagen. Helaas komt ze wel minder vaak buiten haar ren dan ik zou willen. Ik moet dan namelijk echt constant opletten. Ben dus ook benieuwd naar tips!

Is je konijn alleen? Anders zou je een konijn voor hem erbij kunnen halen. Zorgt voor minder verveling.

1 like

Hij is alleen. Ik woon helaas in een klein appartement en heb dus echt niet plek voor een hele grote kooi. Maar ik probeer hem daarom ook zoveel mogelijk rond te laten lopen en aandacht te geven. Wolfie is pas 2 maanden oud dus misschien kan ik het hem hopelijk nog afleren haha. Ik wacht nog op de ultieme tip😂

1 like

Dit is de kleine boef.

23 likes

Wat een schatje :heart_eyes:Vooral heel veel geduld hebben en steeds laten merken dat het niet mag. Al hoort knagen natuurlijk wel bij konijnen. Misschien helpt een houten konijnenhuis waar hij aan kan knagen of wilgentakjes.

1 like