Het grote thee topic

Mocht je een nieuwe smaak willen proberen:
Pumpkin chai
Winter Orange cake
Beide van yourdailyteacup.
Beide erg lekker en herfstig van smaak.

Verder drink ik grotendeels thee gedurende de dag.
Vaak simpel Earl Grey (ik snap de haat op Earl Grey nooit zo goed)
Laatst klingelingeling besteld van yourdailyteacup, ook erg lekker

1 like

:scream: :heart: :scream:

Dat klinkt heerlijk!
Ik ga flink doordrinken zodat ik sneller mag bestellen. :sweat_smile:

Earl Grey is heerlijk inderdaad, dat drink ik ook graag. Lady Grey vind ik ook lekker, drink je die weleens?

1 like

Ja, een goede earl grey of lady grey is zo lekker!
Niet die vieze Pickwick-troep.
Lekkerste nog met een wolkje melk.

3 likes

Winter Orange cake is favoriet van mijn vriend. En die houdt niet eens van thee.

Nee, wel early bleu is ook van yourdailyteacup. Een frisse Earl Grey.

@Huismus altijd met een wolkje melk hier :drooling_face:

2 likes

Heb net het hele topic doorgelezen en heb echt zin om een bestelling te plaatsen bij Simon Levelt en de Teabar nav jullie adviezen. Ben de laatste tijd ook weer into losse thee, vooral door het baggere weer van de laatste tijd.

Heb laatst een hoop besteld bij Infinetea, waarvan Italian Cherry Love toch wel favoriet is.

Iemand trouwens een aanrader voor een cafeïne vrije thee?

Heeft iemand een tip voor een chai latte poeder voor thuis? Ik had gisteren een lekkere chai in een koffietentje, maar die wordt alleen in blikken van 2kg verkocht. Ik houd van goed gekruide chai die niet zo heel zoet is. Ik bedoel dus van dat chai poeder die je door melk heen mengt.

1 like

Ik heb een roze busje met chai poeder van de Jumbo, doet me denken aan die van de Bagels & Beans. Ik doe er vaak zelf nog wat meer kaneel bij voor extra kruidigheid.

https://www.jumbo.com/producten/drink-me-chai-spiced-chai-latte-250g-206408STK/

3 likes

Die gaat op mijn lijstje voor de boodschappen haha dankjewel!

Ik ben opzoek naar een theedoos waar o.a. theezakjes van Clipper rechtop in kunnen staan. Ik heb het idee dat dat in heel veel theedozen niet past :upside_down_face: Heeft iemand een tip?

1 like

Jaa die van curver!

Edit: hmm ik kan nergens die theedoos meer vinden. Misschien is deze van Mepal ook wel goed Theedoos rechthoekig - Helder | Mepal Van die houten theedozen passen heel vaak niet. Ik ga even de theedoos hier opmeten hoor. Die ik heb is 9,5 cm hoog en de breedte van de doos is ongeveer 21,5 cm. En dan is het een zesvakse. Hier passen de clipper zakjes perfect in.

2 likes

Dankje! Ik vind het materiaal niet zo mooi, maar wel goed om te weten dat het daar in ieder geval in past.

1 like

Ik ken het probleem. Ik leg ze altijd op hun zij in mijn theedoos.

1 like

wij hebben deze:

En clipper zakjes passen daar in!

(mijn vriend is oprecht met een clipper theezakje naar de winkel geweest om te passen)

8 likes

Hahaha ik liet gisteravond die theedoos aan m’n vriend zien en zei “anders neem ik gewoon een theezakje mee om te proberen” :joy: Goed, dan koop ik die. Past ook lekker veel in.

ja ze hebben nog meer formaten zag ik, met minder vakjes! Maar ik vind deze grootte ook wel prettig.

Ik kan dat soort toewijding enorm waarderen. :heart:

1 like

Iemand nog herfst smaken die je kan aanraden?

Ik heb op mijn lijstje staan:
Pumpkin chai
Klingeling
Winter Orange cake
Allemaal van Yourdailyteacup

Heb daarnaast een thee adventkalender gekocht van Sonnentor bij Erica’s

Lidl heeft momenteel blikjes kerstthee, en ik vind de sinaasappel / kaneel (rechts) heel lekker! Losse thee is het. De kaneel is subtiel maar lekker.
Links wil ik ook nog wel proberen.

2 likes

Hier passen Clipper zakjes liggen en staand in!

2 likes

Die is ook leuk! Dankjewel :relaxed:

Ik zat net nog aan dit topic te denken haha. Ik drink nu rooibos-vanille van Simon Lévelt en vind die heel lekker. Een beetje romig en het doet me denken aan de aardbeien-slagroom thee van de Aldi vroeger. Op mijn zakje staat dat er gedroogde appel stukjes ik zitten en op de website staat dat er banaan in zit. Is dit onlangs verandert of is het een foutje op de website?

En ik vroeg me af wat jullie favoriete theemok is :grinning_face_with_smiling_eyes: Mijn vriend drinkt altijd thee uit deze:

Daar past gewoon een halve liter in en de thee blijft heel lang heet, maar je kunt de mok wel gewoon vasthouden. We hadden die mok ooit eens bij de kringloop gevonden en ik hoop dat we er nog eentje vinden, want het is echt een fijne en niet meer te koop geloof ik.

1 like