Het grote medische vragen-topic #2

Heb je een zwangerschapstest gedaan?

Ja, donderdag bij de HA en die was negatief. Maar dacht dat misschien te vroeg was, omdat ik pas dit weekend ongesteld had moeten worden. Wordt toto nu toe (Ofja ben pas 3,5 maand gestopt met de pil) steeds een dag eerder dan gepland ongesteld

Kan je niet de huisarts bellen om hier nog op terug te komen? Kan me voorstellen dat dit je ongerust heeft gemaakt/vragen oproept als je een actieve kinderwens hebt.

Overigens mijn gok: ik denk dat de huisarts een buitenbaarmoederlijke zwangerschap wilde uitsluiten omdat je zo’n pijn had. Daarom ook de zwangerschapstest. Maar ik zou het gewoon navragen.

1 like

Ja wil ik ook doen, maar dacht misschien nog even wachten of ik vandaag niet ongesteld wordt… maar voor mijn gemoedsrust misschien wel beter idd.

Ja die angst heb ik nu ook een beetje, maar dan had die test positief moeten zijn.

1 like

Ja, ik heb er vorig jaar een aangeschaft. Als je de zoekfunctie gebruikt kun je wel wat ervaringen vinden geloof ik. Als je meer vragen hebt, pb maar!

1 like

Ja de klachten lijken op die van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (heb ik zelf gehad) maar toen waren m’n zwangerschapstesten wel positief. Dus denk/hoop niet dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken

Iemand tips voor roos en een gevoelige hoofdhuid?

Ik heb vrij veel last van roos, maar krijg juist veel jeuk als ik ‘scherpere’ shampoo gebruik tegen roos (guhl, head and shoulders). Super irritant! Het sneeuwt nu echt uit mijn haar, blegh

Bij mij werkt de gember shampoo van de Body Shop heel goed daartegen!

2 likes

Ik zweer bij de itchy/flaky scalp shampoo van Philip Kingsley. De gembershampoo werkte bij mij helaas niet…

2 likes

Ik wil nog even terugkoppelen dat mijn magnesiumpillen echt heeel goed helpen tegen trillend ooglid! Heb ze pas 3 dagen gebruikt en eigenlijk sinds de eerste dosis niks meer gevoeld :hugs:

5 likes

Meh ik heb sinds zaterdag veel pijn aan een oud iets. Maar vind t zo stom om de dokter daarvoor te bellen. Ten eerste vind ik dat ik t minstens wel een week moet geven, ten tweede kan ik als ik loop zonder af te wikkelen gewoon wel lopen met lichte pijn en ten derde kan ik moeilijk aankomen met ja ik liep en toen besloot ie dat ik te dik was voor m.
Denk eerlijk gezegd dat ik over een week alsnog de dokter niet zou bellen omdat ik niet in zie wat die kan doen. Mn pees is heus niet na 17 jaar opeens weer gescheurd(heb gecheckt) dus t is gewoon zeikerij van m. Maar wel kut.

Mocht iemand een idee hebben wat veel pijn bij t afwikkelen ten hoogte van de grote teen pees kan zijn, let me know.

Ontsteking, overbelasting, toch een klein scheurtje… Ik krijg zelf stijve gewrichten van de kou en heb dan oa veel pijn bij het afwikkelen van een teen die toch al stijver is door een oude blessure. Warm houden, stevige schoenen dragen en opwarmen voor een wandeling (door voorzichtig te wrijven) helpt. Heb je destijds oefeningen oid gekregen? Misschien kan je dat voorzichtig oppakken? En als je er last van blijft houden, sowieso mee naar de huisarts gaan.

1 like

Zo vroeg (bij 3.5 week in je cyclus) zou je HCG eigenlijk in bloed moeten testen. Of hebben ze dat gedaan?

Ik kreeg wel meerdere inwendige echo’s en een normale echo bij soortgelijk beeld, en bloed geprikt op HCG en ontstekingswaarden + urineonderzoek om PID, bbz, iets met blaas/nieren etc uit te sluiten. Van bepaalde pijnstillers kan je ook last krijgen van obstipatie en dat kan ook buikpijn verergeren.

Guhl hielp bij mij wel maar was dan wel altijd nog 10x zo erg als ik even geen guhl had gebruikt. Nu gebruik ik ecru New York shampoo, maar dat is wel gericht op krullen. Zit heel weinig “troep” in en merk dat dit echt heel goed helpt. Heb nu nog nauwelijks last van roos.

1 like

Welke slik je? Magnesium citraat 400?

2 likes

Heb nog gebeld en ze hebben in urine de nierbekken ontsteking gevonden, bloed hebben ze getest op ontstekingswaarde en die waren ook net wat hoger. Dus ga er ook maar gewoon vanuit dat het is, menstruatie kan ook door de spanning/ziek zijn even uitblijven. Het zit me alleen gewoon niet lekker hoe het allemaal gelopen is, maar goed dat moet ik los laten.

Klopt idd

2 eetlepels appelazijn met 250ml water doet wonderen

En dat dan gewoon uitsmeren over je hoofd en uitspoelen?

Thanks voor de tip in ieder geval!

Oh sorry, ik vertel een half verhaal. Eerst wassen met shampoo en dan dat appelazijnwater over je hoofd gieten. 2 min laten intrekken en dan uitspoelen!

1 like