Zou de HAP bellen, kan ook iets zijn met eierstok/eileider, blindedarm, nierbekken, etc.
Voel me zo bezwaard als het niks blijkt te zijn.
Maar jij bent nu pijn aan het wegpuffen en kan niet beoordelen wat het is. Dus iemand anders zal je daarmee moeten helpen!
Hè bah ik heb net nog iets zwaardere pijnstilling genomen, als het over een uur nog niet minder is bel ik.
Thanks allemaal
Jij bent niet de triagist, daar zijn zij voor. Gewoon bellen dus
Hoe is het nu? Sterkte!
Extra pijnstilling lijkt iets te doen, als het zo blijft hou ik het hopelijk wel vol tot morgen ochtend en dan bel ik gelijk.
Wordt de pijn erger als je erop drukt?
Is wel gevoelig, geen extra pijn.
Ik adviseer je echt om te bellen naar de HAP hiermee. Dat pijnstilling werkt is fijn, maar betekent NIET dat er niets aan de hand is. Het kan een blindedarmontsteking zijn, maar zeker ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (je probeert toch zwanger te worden als ik t goed onthouden heb?) of een gedraaide eierstok. Daar moet dan diréct iets aan gedaan worden. Als je te lang wacht ben je echt alleen maar verder van huis. Succes.
Edit: acute pijn in je buik die je moet weg puffen classificeert wat mij betreft als “ernstige spoed” en mag je die keuzeoptie in t bandje gewoon voor kiezen, zeker als er gewoon geen andere mogelijkheid is om een arts te spreken
Ik ga zo gelijk HA bellen, pijn is minder maar nog lang niet weg. Dankjewel
Hoe gaat het nu met je?
Ik ben al ruim een week verkouden met heel veel hoesten (geen corona). Nu heb ik een keer een longontsteking en een keer bronchitis gehad, en de hoest die ik nu heb die lijkt heel erg op die ik toen had. Maar ik voel me verder niet heel ziek, gewoon snotverkouden en wat sneller benauwd. Het ratelt wel als ik inadem, maar dat is ook weg te hoesten. Mijn vraag is nu: moet ik hier wat mee? Of is dit iets wat mijn lijf zelf kan oplossen? Ik heb geen koorts (gehad), en ik dacht dat dat altijd een graadmeter was van een ontsteking in je lijf, maar weet het niet zeker. Mijn huisarts is overgegaan op alleen acute zorg vanwege overbelasting, dus ik wil die niet gaan lastigvallen met iets onzinnigs.
Weg
Blijkbaar had ik bij de HAP langer aan de lijn moeten blijven hangen en kreeg ik wel iemand te spreken… was aan het bandje niet duidelijk, maar goed. Ben m’n bed weer in
Zo, maar ik heb voor het eerst diclofenac. Werkt als een tiet, wat een verademing heb mijn slaap goed ingehaald vandaag.
Hoe ziet er slijm eruit? Wit? Heel? Groen?
Niet iedereen wordt echt doodziek van een longontsteking. Sommige met name ouderen merken het nauwelijks op.
Je zou het nog een paar dagen kunnen aankijken. Mocht je bv na de weekend nog benauwd blijven kun je wel om een kuurtje AB vragen. Het klinkt als een virus maar diegene die langer dan een week klachten houden zijn at risk voor een bacteriële supetinfectie (dwz dat door het aantasten van je slijmvlies door het virus je gevoeliger bent voor bact).
Bedankt voor je reactie! Het is gewoon wit slijm gelukkig. Voel me vandaag wel iets beter, dus ik ga het even aankijken tot na het weekend.
Huisarts assistente zegt dat er 1 week tussen booster en griep moet zitten, maar internet zegt 2. Bij mij zou er 11 dagen tussen zitten, wel of niet doen?
Bij mij stond in de uitnodigingsbrief van de griepprik ook dat er 2 weken tussen die prik & een coronavaccinatie moet zitten. Gaat het niet lukken om de booster een paar dagen uit te stellen?
Kan wel, maar dan kan het niet op m’n werk maar via ggd. Dus dan duurt het weer langer denk ik