Het grote medische vragen-topic #2

Oh goed dat je het zegt, anders had ik t eerste de beste potje gekocht waar “magnesium” op staat hahaha

1 like

Ja hallo, de magnesiumbrigade hier, ik zeg ook magnesium!

4 likes

Ik heb ongeveer een week last van mijn rug en sinds zaterdag kan ik niet rechtop staan van de pijn, heb ook last van mn onderbuik en liezen.

Ik dacht eerst: eisprong misschien maar zólang last daarvan? I
Vanmorgen werd ik ook misselijk wakker (niet zwanger)

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb woensdag iets belangrijks maar als ik niet rechtop kan staan wordt het lastig :disappointed_relieved:

Blaasontsteking? Nierbekkenontsteking maar dan heb je volgens mij meestal ook koorts erbij?

Als je niet rechtop kan staan, dan lijkt mij een belletje naar de huisarts het beste!

Ik heb af en toe (eens per maand ongeveer, soms iets vaker) een soort van kramp onderaan op m’n borst bij het doorslikken van eten of drinken. Vaak is het met name 's nachts en 's ochtends en dus alleen bij een hap of slok doorslikken, anders heb ik nergens last van. Is dat herkenbaar voor iemand?

Ja! Alsof iets over dwars door mijn slokdarm gaat

3 likes

Kunnen slokdarmspasmes zijn. Komt vooral bij vrouwen voor. Heb het soms ook.

3 likes

Magnesiumcitraat is volgens mij t makkelijkst verkrijgbaar van de betere opneembare.

1 like

Nee volgens mij klopt dat niet. Zuivel + ijzer is een slechte combi, maar caffeine ook. Vitamine C & ijzer is juist wel een goede combinatie, maar dat wist je vast al

2 likes

Ja ik dacht al dat het mogelijk niet kon kloppen. Lekker in de apotheek verkeerde informatie verstrekken.
Dan voortaan maar mijn koffie laten staan :grimacing:
(En ja weet ik, thanks!)

1 like

IJzer wordt goed opgenomen in een zuur milieu, en alle voedsel maakt je maag minder zuur, dus zorgt voor verminderde opname. Volgens mij heeft het niet rechtstreeks met cafeïne te maken, cafeïnevrije koffie zou geen oplossing zijn denk ik.

Mijn vader heeft ijzerstapelingsziekte en hem is aangeraden bij het eten een kopje thee te drinken. Er is dus wel iets met thee en ijzer, maar wat! Dat weet ik niet

Maar als jij dus extra ijzer in moeten nemen lijkt mij thee dus geen goede combi

1 like

Drie jaar geleden kreeg ik een golf op mijn oor en was mijn trommelvlies zo goed als helemaal weg. Maanden later bij de kno was het wel weer teruggegroeid, dat was toen al een half wonder omdat het zo erg beschadigd was. Maar sinds die klap met die golf heb ik last van oorsuizen, ik hoor mijn bloed door mijn ene oor stromen. En drie jaar lang heb ik gedacht: of het gaat vanzelf over, of helemaal niet. Maar nu ineens denk ik: huh? Misschien is het gewoon te fixen joh?? Mijn vraag is: heeft die golf iets beschadigd in mijn binnenoor (naast het trommelvlies dus) wat misschien nog te repareren valt of heb ik mezelf valse hoop gegeven? (Ik ga wel naar een arts hoor maar het is nu half 11 en ik ben nieuwsgierig)

Dank je wel. Kan dit morgen laten checken.

1 like

Voor zover ik weet is er helaas niks te doen aan oorsuizen. Het ontstaat vaak door een beschadiging.

Zo raar, gisteren zat ik met mijn andere duim tussen de diepvries la en de deur (doet ook nog steeds pijn maar zie helemaal niets aan die duim) en nu dus bij m’n andere duim dit. Denk dat het een bloedblaar is toch? Ik heb echt niks geks gedaan, hoe kan ik hier nou aankomen?

2 likes

Geen blaasontsteking, wat het wel is is nog onduidelijk. Ik kreeg wel meteen inwendig onderzoek. Daar zit ik nog van bij te komen :flushed:

weg - Thanks voor de hulp :white_heart:

Zou bijna denken dat je een blindedarmontsteking hebt.
Gewoon bellen met de HAP hoor!

1 like

Zou kunnen dat het een nierbekkenontsteking is, toch bellen met de HAP

1 like