Het grote medische vragen-topic #2

Iemand van hier bekend met het myofasciaal pijn syndroom, beter bekend als triggerpoints?
Mijn hele lichaam zit er vol mee en ik ben onder behandeling bij een bekken fysio, omdat daar de
klachten zijn begonnen. Inmiddels zijn we erachter dat ze in bijna mijn gehele lichaam zitten.

Ik heb een vraag voor mijn man. Vanochtend om 7 uur pcm 1000mg en ibu 400mg op. Maar ik heb nu ook diclofenac 12,5mg in huis gehaald. Wanneer/hoe laat mag hij dat dan innemen? Aangezien hij al ibu heeft gebruikt.

De ibuprofen en diclofenac zijn dezelfde groep, dus die mogen niet bovenop elkaar. Ibuprofen is vervelender voor maag en nieren dan diclofenac, dus ik zou switchen naar diclofenac, maar dan moet de ibuprofen er dus af.
En exact wanneer dan nu diclofenac: beide mogen 3 keer per dag, dus ik zou rond 12.00-14.00 de diclofenac nemen.

2 likes

Dank je wel voor je snelle reactie en het meedenken! En hij mag dus in principe 4x12,5mg nemen per keer? Ik zie namelijk in het lijstje, die ik net heb ge-edit, dat er 50 mg diclofenac staat.

Ja dat mag, dat is de maximale dosering. Als het nu met 400mg ibuprofen (niet de maximale dosering) ook goed is zou je misschien ook 25 of 37.5mg diclofenac kunnen proberen. Over het algemeen kies je de laagste dosering waarmee de pijn goed te doen is.

Oké duidelijk, bedankt!

2 likes

Hi. Volgens Google :nerd_face: zijn hartkloppingen niet perse reden tot zorgen maar vroeg mij toch wat af. Als ik in bed lig (wakker) en mijn peuter roept mij… dan loop ik naar zijn kamertje maar dan krijg ik soms hartkloppingen. Is dit echt pure slechte conditie / van rust naar actief? Of iets anders aan de hand?

Het is dan niet constant die hartkloppingen
Maar gewoon normale hartslagen en dan 3/4 keer hartkloppingen en dan zo half uur lang. Vooral bij inademen.

Wat beschouw jij als hartkloppingen? Overslaan? Want als ik het heb heb ik het wel gewoon continu achter elkaar

Ja dacht dus eerst dat het overslaan was… maar dan zit er dus rust tussen. Bij mij is het toch echt hartklop. Bonzen in keel/ midden borst.

Edit: hoe langer ik Google hoe meer ik ga twijfelen tussen een hartklopping of overslag en nu voel ik mij dom :sweat_smile:

1 like

Joh, is niet dom. Vaak trommelen mensen het ritme dat ze ervaren voor hun cardioloog of huisarts. Die herkent het vaak wel. Als je uit bed stapt kan het ook nog met orthostase te maken hebben, lig je dan al langer in bed?

Moet dat woord even google maar een uurtje ongeveer.

Edit: niet duizelig. Of flauwval gevoel. Ik voel het vaak ook pas weer (mijn hart) als ik weer lig.

Klinkt als blefaritis . Als je twijfelt even met de huisarts overleggen dan kun je een zalfje krijgen

2 likes

Weet iemand wat dit kan zijn? Ik heb nu weer overal jeuk en zodra ik begin te krabben komen er allemaal kleine bultjes (geen gezwollen plekken bv van netelroos). Ik heb deze reactie soms als ik (veel) sesam eet, maar ik weet echt zeker dat ik geen grote hoeveelheid sesam heb gehad de afgelopen dagen. Het zit vooral op mn enkels, knieën, dijbeen, billen en onderrug. Oh en onder mn oksel en in mn schaamstreek ook volgens mij omdat dat schuurt en dus begint te jeuken en dan ontstaan dus weer al die bultjes.

1 like

Ook urticaria. Urticaria komt in allerlei vormen. Hoeft nooit grote galbulten te zijn. Zou sesam links laten.

1 like

Elke keer als ik wakker wordt heb ik last van mijn bekken, het voelt alsof al mijn organen zich naar beneden drukken of zo. Overdag heb ik ook rugpijn. Is er iets aan te doen?

1 like

Is je matras nog wel goed?

1 like

Hij is 1 jaar oud, maar hij was niet zo duur. Zou dat het zijn?

Kan zeker invloed hebben. Als je niet de juiste ondersteuning krijgt kun je daar een hoop last van krijgen…

Heeft iemand hier wel eens langdurig last gehad van een trillend ooglid? Denk dat t bij mij begin november begon en aangezien stress de meest voor de hand liggende oorzaak is dacht ik dat dat het zou zijn. Maar heb 2,5 week vakantie gehad, waarin het vrolijk doorging, en nu ik weer werk gaat t ook gewoon door… Vraag mij dus af of stress wel de oorzaak is? Heb het wel druk op werk maar voel me niet gestrest, ook niet toen het begon.

Op internet lees ik dat vitamines kunnen helpen, iemand dat geprobeerd?

Ja, bij mij werd het beter nadat ik magnesium ben gaan slikken. Wel even goed googlen op welke variant magnesium je moet hebben, niet alle soorten die je bij de drogist koopt neem je goed op. Zonde als je dat braaf neemt maar het niets doet

2 likes