Ligt er wel een beetje aan wat voor rugpijn je hebt maar ik liefde op Hansaplast spiral heat, een paracetamol spiegel en elke dag minstens een half uur wandelen
Midalgan of vicks en de normale pijnstillers
Ik heb twee eerstegraads brandwonden op mijn buik door kokend water sinds vorige week donderdag. Op een van de brandwonden was een klein blaartje zichtbaar na enkele dagen maar die is weer weggetrokken. Nu is de huid nog erg rood en trekkerig en vooral heel erg droog.
Kan ik er beter wat op smeren om het flexibel te houden of juist niet? En dan bodybutter of iets anders bijvoorbeeld? Ben ook bang dat het (lichte) littekens worden namelijk.
Als de wond helemaal dicht en droog is, kan je Cicaplast van La Roche Posay erop smeren om de huid soepel te houden.
Nestocyl heeft mijn huid gered na brandwonden door omgevallen stoombak
Ik had vanochtend iets heel geks en ik vroeg me af of iemand dit wel eens eerder heeft meegemaakt.
Ik lag in bed en was al een tijdje wakker. Op een gegeven moment stapte ik uit bed om het gordijn in de hoek goed te trekken. Terwijl ik daar stond, begon ik echt als een gek met mijn benen te trillen. Of nouja, het was niet eens meer trillen, meer verticaal door de knieën op en neer bewegen. Ik had er geen controle meer over en mijn bewustzijn was ook even weg tot het moment ik weer besefte waar ik was en wat ik aan het doen was. Dit duurde denk ik een aantal seconden (voor mijn gevoel heel lang). Ik ben wel eens flauw gevallen en dan word ik zwart voor mijn ogen, wankel op mijn benen, licht in in hoofd etc, maar daar was dit keer op die manier geen sprake van.
Zou het toch een flauwte kunnen zijn of iets anders onschuldigs? Ik vind het ook weer zo overdreven om hier de dokter voor te benaderen
Mmmh lage bloedsuiker misschien idd. Maar je kan ook gewoon even overleggen hè met de assistent.
Klinkt als orthostase! Zeker als je daarvoor gelegen hebt. Het beste idd overleggen met je huisarts. Kan die je nakijken met bloeddruk metingen enzo.
@Whitecactus @Broodrooster Heel erg bedankt voor jullie antwoorden, echt heel fijn! Ik had helemaal niet op mijn netvlies staan dat het ook een mogelijkheid was om voor overleg met de assistente te bellen. Misschien dat ik dat voor de zekerheid ga doen :). Het zou zeker een van jullie suggesties kunnen zijn.
Mag ik vragen wat voor medicatie je krijgt? En werkt dit ook voor winterhanden?(ik heb een combinatie)
Ja dit heb ik ook, zo vervelend. Wordt er 's nachts ook regelmatig wakker van, maar overdag is het prima. Geen corona, maar wel super irritant
Als je witte vlekken op je amandelen hebt zou ik binnenkort gaan, anders kan de huisarts ook niet echt veel doen
Nifedipine 2x 10mg. Ik heb geen idee of t werkt voor winterhanden maar wel voor mijn heftige primaire raynauds
Ik heb dit ook en de dokter kon niks vinden. Ik heb ook nog wat andere mentale klachten dus ze heeft wel bloed laten prijs. Maar ze achtte de kans groot dat het door stress komt bij mij… Je kan altijd even langsgaan toch?
Dankjewel voor je reactie! Ik heb dit ook ooit voorgeschreven gekregen maar durfde het toen niet omdat ik bang was voor de bijwerkingen. Ervaar jij die of helemaal niet?
De bijwerkingen vallen toch sowieso al mee? Je mag het niet als je bloeddruk al laag is, heb jij dat misschien? Mijn bloeddruk is al hoog door stress en cafeïne haha dus ik heb nergens last van
Ik heb dit nu ook. Lijkt wel alsof het iets is dat nu gewoon heerst… heel irritant, want kom er ook niet echt van af.
Ik heb disper tabletten en ik moet die dus oplossen in water en opdrinken maar ik vind dat heel vies. Kan ik ze ook gewoon slikken net als een paracetamol?
Ik zou niet weten waarom niet, dat ze oplosbaar zijn betekent niet dat het per se moet.
Thanks, gelukkig! Het is antibiotica btw. Maar dan slik ik ze gewoon ‘zo’!