Ze zijn niet meer bereikbaar en moet morgenochtend al heen.
@JustinBieber uit eigen ervaring zie ik in het ziekenhuis waarnaar ik ga dat bepaalde afspraken voor gesprekken bv. wel samen mogen. Maar dan zit je dus al in een heel vervelend, zwaar traject vaak. Alles daarbuiten wordt wel gevraagd zoveel mogelijk alleen te komen!
In ieder geval veel succes morgen en hopelijk valt het natuurlijk allemaal mee
Bij ons zijn al brieven uit gegaan om alleen te komen. Maar de helft van m’n spreekuur kwam toch met z’n 2-en. In sommige gevallen snap ik dat uiteraard. Bijv slecht nieuws. Knobbel. Angst voor naalden etc. Maar sommige zien het ziekenhuis ook als een soort uitje. Vooral vorig jaar toen alle horeca dicht was en je alleen verse koffie met appeltaart in het ziekenhuis kon krijgen kwam men daarvoor … zelf accepteer ik 2 personen nog wel, want m’n spreekkamer is groot genoeg maar bij verdere oplopende besmettingen zal ik ook strenger worden.
Ja dit is echt serieus waar. Ze kunnen bij de ingang niet bij iedereen controleren of ze daadwerkelijk een afspraak hebben.
Ik moet bloedprikken; leukocyten, trombocyten en tsh. Moet dat nuchter? Weet niet of ze dat gezegd had.
En gewoon een random vraag; wat gebeurd er als je zelf nog wat aankruist?
Hoeft niet nuchter.
Als je extra dingen aankruist moet je extra betalen, en met mij zou je daarna ruzie hebben. Als jij vanalles aankruist (onder mijn naam, dus mijn verantwoordelijkheid) krijg ik allerlei uitslagen te zien, die dan misschien wel net een tikje afwijkend zijn. Ik had ze niet aangekruist omdat ik geen reden heb om ze te bepalen, dus dan heb je allerlei uitslagen waar misschien wel iets mee moet, maar waar je waarschijnlijk alleen maar een heel traject met onnodige diagnostiek en kosten in gaat. En die verantwoordelijkheid om wel of niet verder te onderzoeken leg je dan op mijn bordje, zonder dat ik daarvoor heb kunnen kiezen.
Dank!
En ik ben het ook niet van plan maar bedacht het me toen ik het formulier bekeek. Ben wel benieuwd of mensen dit ooit doen haha
Ik heb geen corona maar ik proef en ruik vandaag al een week helemaal niks. Ik werd vorige week disndag verkouden, vanaf woensdag was mijn geur en smaak weg. Vrijdag koorts en het weekend echt half gevoeld. Maandag had ik het vermoeden van een bijholte ontsteking. Als ik buk voel ik enorme druk in mn hoofd. Het wordt nu al wel wat minder, al zit mijn neus nog wel een beetje vol. Ik klink ook nog wel nasaal. Niet zo vol dat ik niet meer kan ademen, maar een beetje ‘taai’ snot (haha sorry) Maar ik wil zo graag mijn reuk en smaak terug… weet iemand wat ik kan doen?
Ik ben ook 23 weken zwanger, dus ik mag niet alles. Ik gebruik tussendoor babyneusspray met alleen zout en 1 keer per dag xylo neusspray.
Stomen zou je nog kunnen proberen.
Neusspoelen met zoutoplossing? Kan met zo’n speciale netipot, maar het lukt mij ook met een gewone bidon.
Volgens mij zeg ik dit praktisch elke week een keer op dit forum, maar ik heb ontzettend veel baat bij het spoelen van mijn neus met een Nasofree!
Sinds 1,5 week zit mijn oor dicht omdat ik met een wattenstaaf heb zitten klooien. Nouja kan gebeuren, maar sinds het weekend zit er ook een soort van pijnlijke druk achter als ik gaap of moet boeren en als het nog niet rot genoeg is hoor ik mijn hartslag enorm hard door mijn oor suizen. H.A gaf aan dat ik maar moest neussprayen en als het maandag niet over is opnieuw moet bellen. In tot hoeverre heeft neusspray zin als mijn neus absoluut niet verstopt zit? En nu ik ook een hele warme wang heb, zou dat kunnen duiden op oorontsteking en zal ik morgen al bellen?
Er loopt een buis vanaf je neus (nasifarynx) naar het middenoor toe. Vandaar dat er neusspray geadviseerd wordt. Ik zou wel morgen bellen nu je wang ook rood wordt. Koorts erbij?
Aha! Makes sense, haha. Gelukkig geen koorts!
Gibgershot? En heb op tiktok wel eens gezien een landerijen verbanden en dan met bastaard suiker eten geloof ik. Ik heb geen idee verder hoor.
Ik heb wel eens gehad dat een patiënt ongeveer alles op het hele formulier had aangekruist, ook medicatie bepalingen van medicijnen die die patiënt helemaal niet nam enzo maar, disclaimer: dit was een patiënt die psychiatrisch nogal in de war was. Gelukkig belde de labassistente me wel even voor het prikken om na te vragen of dit wel klopte allemaal
Heeft er iemand een magische oplossing voor hevige rugpijn?
Diclofenac en paracetamol doen niks en de stress die vermoedelijk de oorzaak is kan ik ook niet zomaar wegnemen.
Ik heb 2 jonge kinderen dus echt rustig aan doen is er niet bij, maar ben inmiddels wel een beetje wanhopig en kan voorlopig ook nog niet bij fysio terecht
Helpt het om ibu’s te slikken bij ontstoken amandelen? Heb nu al een week moeite met slikken, maar het wil maar niet over gaan. Vooral 's nachts heel irritant.