Het grote medische vragen-topic #2

Ik kreeg altijd zwarte vingers van zilver.
Tijd om over te stappen op goud! :wink:

Goud staat me niet, vind het echt vreselijk :joy:

Witgoud dan maar :wink:

1 like

Absoluut niet, ik ben bij verschillende artsen geweest voor baarmoederonderzoeken en heb nog nooit eentje gehad die ook maar een tweede blik wierp

Heftig hoor! Was je er bij toen hij een aanval had? Ik heb je eerdere post niet gezien. Heeft hij een MRI ivm de epilepsie, of voor iets anders?

Mijn broertje en vader hebben epilepsie. Dus mocht je iets willen weten / delen, stuur gerust een DM!

——

Edit: en @Whitecactus, ik ben een keer in mn leven flauwgevallen toen ik heel erg pijn had. De kat had in mn duimnagel gebeten :sweat_smile: Ik voelde het aankomen en had moeten gaan zitten, maar was te eigenwijs. Toen voelde ik me ineens zwaar worden, vertraagde alles om me heen en viel ik op de grond. Ik ben niet buiten bewustzijn geweest en kon ook direct weer opstaan. Daarna voelde ik me nog wel wat trillerig en ben ik voor zekerheid maar eventjes blijven zitten maar het ging al snel beter.

Een half jaar geleden heeft mn dochter oorbellen laten schieten. Nu is 1 kant ontstoken, beetje rood en er komt wat pus uit. Ik heb de oorbel er uit gehaald en de plek ontsmet. Weet iemand of haar oorbel uit moet blijven zolang het ontstoken is?

Ik zou hem er juist inhouden - nu heb je kans dat hij dichtgroeit. Twee keer per dag een gaasje met zeezout en gekookt water om te ontsmetten, dan is het zo voorbij.

1 like

Ik heb dit ook vaak gehad. Ik doe dan altijd die zweerknopjes weer in, want anders krijg ik de oorbel er later niet meer in. En elke dag even ontsmetten!

Dank je wel en ook @Friemel. Ik ga het zweerknopje er weer in doen.

1 like

Hij heeft een hersentumor, het is heel lang heel rustig geweest, maar nu weer vaak nieuwe insults. Zelfs met dubbele medicatie.

Oh joh, dat is even een andere situatie als ik me had voorgesteld adhv je bericht. Excuus! Wat moeilijk om te merken dat het nu ineens weer onrustig is. Heel veel sterkte de komende tijd!

@Vic je bericht is verwijderd. Crossposten, ofwel hetzelfde bericht in meerdere topics plaatsen, is niet toegestaan op dit forum.

De laatste 1,5 week heb ik last van het gevoel alsof mijn hart een sprongetje maakt. Als ik gewoon op de bank tv zit te kijken. Hebben meer mensen dit, en hebben jullie hier wel eens de dokter voor gebeld?

Ja heb ik wel vaak. Is bij mij niet verder onderzocht maar mijn hartfilmpjes zijn normaal en maak me geen zorgen.
Kan vaak komen omdat je allemaal hartcellen hebt die ook signaal afgeven, meestal zijn die trager dan je bestaande ritme. Het werkt dan als een soort back-up, als je eigen ritme uit de ‘echte’ interne pacemaker wegvalt, heb je altijd die cellen nog die een signaal afgeven. Als je dan een lage hartfrequentie hebt gaan die er nog wel eens tussendoor ‘afvuren’. Dan heb je dus iets te actieve back up. Daarom heb ik het vaak voor het slapengaan of als ik op de bank lig.
Je kan ook gewoon een extra slag hebben, gebeurt ook wel eens. Dan voelt het vaak heftig. Heet een PVC of PAC.

Dit verklaart waarom ik soms moeilijk in slaap kom, want dan ‘schrik’ ik dus wakker om het kwartier /half uur. Dank voor je uitleg.
Hartproblemen komen wel in de familie voor, dus vind het ergens ook wel spannend.

Daar is je huisarts ook voor he, zorgen wegnemen. Die kan het vast beter inschatten dan wij en dan beter geruststellen, of het juiste onderzoek doen en dan geruststellen. Je bent hem/haar niet tot last.

Heb je ook gelijk in. Ik kijk het nog even aan

Bel gewoon morgen even met de huisarts assistent zodat die een inschatting kan maken of het wel of niet nodig is je even te laten zien. Is toch niet fijn hiermee in je hoofd te lopen.

4 likes

Nee, waarom zou je het aankijken? Gewoon bellen morgen. Als ze tijd hebben is een hartfilmpje ook zo gemaakt. En dan heb jij ook meer duidelijkheid en hopelijk rust.

2 likes

Ik ben geweest! Super lieve dokter, invoelend en grappig en aardig. Één cremetje gekregen en het probleem is voorbij :grimacing: zo simpel kan het zijn

2 likes