Weet niet of dit mag…
maar kan iemand mij hier een goede emdr behandelaar aanbevelen in omgeving Arnhem?
Weet iemand of je voor een schildklierbepaling van T4 lees ik, nuchter dient te zijn?
Ik word morgen geprikt, ook op cholesterol, creatinine, kalium las ik geloof ik maar dus ook dat ene schildklier’ding’.
Nu Google ik wel maar kom nog niks tegen waar het duidelijk staat. Alleen sites van mensen die reeds medicatie slikken.
Als ik moet prikken voor mijn schildklier waarde hoef ik niet nuchter te zijn. Staat het niet op je formulier?
Oké, dank je. Nee, er staat niks over op.
Voor een calium, creatine en cholesterol bepaling moet je sowieso nuchter zijn. Succes morgen!
Ik laat dagelijks kalium en kreatinine prikken bij patiënten en heb dat nog nooit nuchter laten doen.
Volgens mij hoef je voor t4 ook niet nuchter te zijn, want dat laat ik ook wel eens prikken, maar niet zo supervaak dat ik er helemaal zeker van ben.
Oh ik moest nuchter zijn daarvoor. Nou dan weet ik het ook niet meer
Ik zorg gewoon dat ik niet bezopen arriveer aldaar maar wel gewoon m’n ontbijt heb genuttigd
Als het dan tóch nuchter moest, dan maak ik wel een nieuwe afspraak.
Na hoelang hoofdpijn zouden jullie de huisarts bellen? Ik heb al zeker een maand lang iedere dag pijn in m’n hoofd. Merk ook dat ik me inmiddels slecht kan concentreren met bijv autorijden erdoor.
Het is constant zo’n pijn op de achtergrond, super irritant. Af en toe 's avonds ineens dat het heel erg wordt en dat ik misselijk ben er van maar dat past dan weer bij m’n migraine.
M’n man zegt dat ik misschien ff langs de huisarts moet maar ben bang dat ik ze nu lastig val hiermee… ze hebben wel betere dingen te doen
Heb je een bril/lenzen en zijn die nog up-to-date? Anders zou ik wel even bellen, een maand vind ik lang.
Misschien komt het uit je nek/schouders? Dan is fysio een optie
Oh goeie! M’n bril is 2 jaar oud maar misschien moet ik dat eerst eens na laten kijken inderdaad!
@MissMarple zou ook kunnen! Heb niks veranderd aan m’n houding en ook geen last, maar ga dit ook even in de gaten houden.
Watje doordrenkt met appelazijn er op. Vastmaken met een pleister en de gehele nacht laten zitten. Het is binnen no time weg
oh ik hoef dat niet, maar ik ben geen arts enkel patiënt
Hele casus hier
Ik heb afgelopen maandag tot een uur of 16.00 niks gegeten (heel laat wakker en tijd niet in de gaten). Toen een hamburger besteld en een milkshake, want lekker.
Vanaf die maandagavond last van heel veel speekselaanmaak, waardoor ik nu al paar avonden slecht in slaap val omdat ik constant moet doorslikken en slokdarm en maag die borrelt.
Zit nu op een havermoutdieet (met multi vitamines) en dat helpt goed. Maak wel veel speeksel aan, maar minder last van boeren en pijn in maag. Maar zodra ik weer iets vasts eet met kruiden/veel suiker begint het speekselverhaal weer op overtoeren te draaien en begint maag te rommelen of begin ik veel te boeren. Rennie al geprobeerd; mwah, baking soda ook; helpt een beetje.
Heb gegoogled, was niet zo handig, en nu bang dat ik mijn maag voor altijd heb beschadigd en voor altijd moet leven op havermout.
Hoe is je stoelgang? Waarom eet je alleen havermout? Er zit veel tussen havermout en eten met veel kruiden/suiker haha.
Ik zou gewoon weer normaal gaan eten en dan gaat het waarschijnlijk vanzelf beter. Je hebt echt niet zomaar je maag verpest na een dag niet eten (of een paar dagen havermout), maak je geen zorgen. Ik eet regelmatig een dag niks en dan ‘s avonds pas voor het eerst iets en mijn stoelgang werkt ook nog naar behoren haha.
Lief dat je meedenkt Hahaha omdat havermout/rijst/crackers het enige nu is waar mijn speekselproductie niet van op hol slaat (eet het wel met banaan/honing/nootjes/of appelstroop) en mijn maag van tekeer gaat.
Ik weet ook niet of mijn maag van streek is door te hoge speekselproductie OF speekselproductie van slag is door mijn maag. Darmen zijn verder gewoon in orde.
Het is gewoon super irritant dat ik constant zo veel speeksel aanmaak. Na het eten vooral.
@Dombo thanks voor de bemoedigende woorden. Heb echt even rationele support nodig
Is het niet ook een beetje selffulfilling prophecy, dat je er nu heel erg op gefocust bent en het daardoor ook erger wordt of lijkt? Misschien helpt het om ‘s avonds wat afleiding te zoeken door een serie te kijken of een podcast te luisteren in bed, dan ben je er wat minder gefocust op en val je beter in slaap. Ik heb soms last van hartkloppingen en die worden vervolgens erger als ik me er teveel op focus en dan beland ik in een vicieuze cirkel van hartkloppingen > paniek > meer hartkloppingen > meer paniek. Afleiding helpt om daar uit te komen.
Ik snap waar je op doelt maar het is niet psychosomatisch. Onderkant tong is ook echt schraal en speeksel heeft een gekke nasmaak en maag trekt en borrelt als een gek.
Maar wel een hele goede tip voor het makkelijker in slaap vallen. En zeker herkenbaar. Focus me er inderdaad heel erg op. Vanaaf maar even goede afleiding zoeken zodat ik lekker moe word Dankjewel voor de herkenning en tip!
Ik wil huisarts niet ermee belasten, heeft wel andere dingen nu aan zijn hoofd. Maar als het niet weggaat ga ik volgende week misschien wel aan de bel trekken dan is het een week/langer dat ik er mee rondloop.