Is met een normale hemoglobine-waarde een ijzertekort uitgesloten?
Niet altijd, want je hebt je hb waarde en je ferritine waarde. Die kunnen (in sommige gevallen) onafhankelijk van elkaar goed of slecht zijn.
Ik ben geen arts maar mijn moeder heeft goed hb en lage ferritinewaarde door auto immuun dingen.
Misschien stomme vraag maar heb je al Corona test laten doen? Is een van de symptomen die ongemerkt er ook bij hoort…
Ja heb ik gedaan! Nu wachten op uitslag. Heel benieuwd of het dat nou echt is. Zou heel onverwachts komen dan. Sowieso een virus oppikken als je bijna alleen maar thuis zit vind ik knap.
Ik ben 32 weken zwanger en enorm verkouden waardoor ik het steeds heel benauwd heb. Corona test was negatief en voel me naast de benauwdheid prima maar is er iets tegen te doen om mijn neus open te houden zodat ik het minder benauwd heb? Gebruik al zoutoplossing neusspray en voor 's nachts het “sterkere” spul maar wil die liefst zo min mogelijk gebruiken.
Je neus spoelen met zoutoplossing, bijvoorbeeld met een Nasofree flesje. Gewoon een beetje keukenzout (zonder jodium) in dat flesje en in je neusgat spuiten zodat het via het andere neusgat eruit komt. Doe ik onder de douche. Instant relief.
Hier kan je vinden wat veilig is bij zwangerschap en oa verkoudheid:
Is van Lareb, bijwerkingen centrum van Nederland = betrouwbaar
@tessel ah thnx, ga dat ook wel even proberen. En dat overzicht is super handig, bedenk me mede daardoor dat ik nog Vicks zalf in huis heb.
Een vriendin raadde neusspreiders aan, een soort clipjes die je in je neus doet en die je neus open houden tijdens je slaap. Ik geloof dat Mascha ze ook aanraadde in een van haar video’s, doe daarmee wat je wil
Over het algemeen komt dat niet zo “ineens” opzetten maar wordt het geleidelijk erger. En heb je over het algemeen ook veel buikpijn (jij beschrijft alleen geborrel als ik t zo lees?) en soms ook bloed bij de diarree. Het kan naast een maag-darmvirus (of COVID idd) of een hardnekkige bacterie zijn, of een parasiet.
Zou de huisarts dus bellen voor overleg, met name omdat het misschien zinnig kan zijn een beetje ontlasting in te leveren mocht het na 7 dagen nog niet beter zijn. Maar ben geen huisarts, dus pin me er niet op vast dat jouw dok dat met me eens is haha
Sterkte! Diarree is echt kak
Is het normaal dat ik mijn hartslag kan voelen in mijn buik? Is me eerder nooit echt opgevallen en ben ook wel wat slanker nu maar vind het zo vreemd voelen.
Ik ben hier zelfs enkele keren mee naar de huisarts gegaan haha. Bij mij zie je ook wat kloppen af en toe namelijk. Net onder mijn borst gaat t vaak op en neer. Ik dacht echt dat ik iets in me had leven of dat mijn maag een eigen leven was begonnen.
Maar de huisarts kon me geruststellen dat het te maken heeft met mijn postuur en bouw. Dat het geklop van je hart dan tegen een ander orgaan doordreunt, bijv je maag (ik vertel dit nu heel erg in n00b taal dus misschien zeg ik het niet goed of noem ik net een verkeerde orgaan) Wellicht bij jou ook.
Bij mij is het in stresstijden trouwens extremer.
Weet iemand hier wat ik kan doen tegen diarree door antibiotica? Heb het al een paar dagen en ik heb niet idee dat dit erg goed voor mij is. Dokter is op vakantie een week.
Probiotica. Helaas zijn de pillenwinkels dicht, maar Orthiflor Original is een goede met meerdere stammen. Kun je op Bol krijgen. Innemen op lege maag werkt het beste, ik haal het poeder uit de capsule en mix het in een beetje water. Bij een goede apotheek kun je dat ook wel krijgen.
Ja ik denk dat het best eens een parasiet kan zijn.
Merk dus wel dat klachten het ergste zijn drie uur na het eten. Dus here I am. Op de plee al een uur lang ipv in mijn bed.
(Er ligt ook echt boerenkool in de pot nu )
Train je je enkelspieren voordat je gaat sporten? Of heb je dit bij een fysiotherapeut gedaan na je operaties? Of heb je een brace als je gaat sporten?
@Fenayi Als je nu geen probiotica in tablet-vorm kunt vinden, kun je ook yakult proberen. Die werkt bij mij ook vaak goed, maar nadeel is dat dat maar één soort bacterie is, en de tabletten zijn meerdere soorten.
TNO heeft hier onderzoek naar gedaan, hier staan de probiotica die bewezen effectief zijn:
Als je snel iets wilt proberen kun je dus het beste Actimel kopen.
Ik belde de HA assistente en heb echt huilend opgehangen. Ik heb donderdagochtend online een afspraak kunnen maken maar het was vannacht zo erg, heb 2 uur op de plee gezeten. Vannacht nog een keertje en vanmorgen bij wakker worden weer keertje. Doet fucking veel pijn en kan de deur amper uit (of ik moet dus niks eten want geheid dat het daarna begint), kan amper kcal tot me nemen zo. Maar nee het kan niet eerder besproken worden met een huisarts. Er werken 7 huisartsen ofzo in de praktijk
Ze zei dat ze zich pas zorgen maken na 7 dagen diarree.
Ik heb 5 weken met diarree gelopen voor er onderzoeken werden gestart, maar ik zou aandringen op ontlasting onderzoek gericht op aantal bacteriën en infecties (en corona kan ook via ontlasting). Om dat uit te sluiten. Het hoeft niet direct ziekte van Crohn te zijn, kan echt van alles zijn. Als er niks uit ontlasting onderzoek komt, dan een bloedonderzoek laten doen.
Het is niet gek om 10 weken diarree te hebben trouwens (dat kan een lichaam aan oid), las ik ergens. Bij mij werd het na 10 weken iets beter ook, en nu schommelt het (soms gaat het paar dagen goed en daar weer mis) maar ik ben ook bekend met darmproblemen.
Probeer voldoende groenten/fruit/vezels te eten, ik was er ook veel misselijk bij en heb veel soep (met linzen of kikkererwten) gegeten. Gebroken lijnzaad in de yoghurt hielp ook iets.
Ik raad trouwens in jouw geval niet aan om zolang te blijven rondlopen met klachten, gewoon nogmaals bellen en aandringen op een afspraak en onderzoeken!