Het complottheorieën topic

Sorry voor de dubbelpost, maar ‘the Great Reset’ is dus een theorie waar veel van die lui (denk ook Isa) in geloven. Allemaal gebaseerd op die Claus Schwab ofzo. En dat Trump de grote verzetsstrijder is (:joy::joy::joy:).

Maar dat we van economisch systeem veranderen is toch vrij normaal? Denk niet dat we over 100 jaar in hetzelfde kapitalistische systeem leven. Maar die Great Reset aanhangers zeggen dus dat we naar een China-model gaan, waarin privé bezit verdwijnt en we alleen nog maar electronisch kunnen betalen blabla.

Maar dat we over 50 jaar nog met contant geld betalen, lijkt me ook niet een heel grote kans. Maar dan zullen die aanhangers wel zeggen: zie je wel!! Ik denk dat als blijkt dat Corona geen onderdeel was van de Great Reset, dat ze wel zullen komen met: de waarheid is verborgen!!1 Open je ogen!!

Echt dood vermoeiend allemaal :grinning:

1 like

Wat voor maatregelen doel je dan op? Ben hier niet echt in thuis!

Ik weet het niet zeker eigenlijk. Aan de ene kant denk ik dat je wel gelijk hebt en dat het nooit helemaal weg zal gaan. Aan de andere kant, in veel van de Aziatische landen die hard zijn getroffen door SARS was het tot een jaar geleden ook gewoon weer vrij normaal, dus wie weet? Je zag daar nog wel relatief veel mensen met mondkapjes maar dat waren gewoon mensen die dat zelf willen, het is niet verplicht ofzo. En juist door die ervaring konden ze ook veel beter reageren op COVID zonder overvallen te raken door de situatie, dus dat is opzich positief. Hopelijk kan Nederland dat in de toekomst ook zo

Kijken er meer naar Propaganda op npo3?
Mijn bloed kookt weer van al die idioten met hun fantasieën over kinderverkrachtingen.

Die Isa is nu dus mensen op het idee aan het brengen dat ze hun kind niet in het schoolsysteem moeten willen stoppen…

1 like

Same, ben daarnaast eigenlijk ook niet zo pro digital green pass (wat de EU graag zou willen invoeren om de grenzen over te steken). Nu komt het wellicht handig uit om een vaccinatiebewijs erop te zetten, maar het kan over aantal jaren ook gebruikt worden om andere ‘eisen’ op te zetten.

Extra geblaat: daarnaast vind ik dat dit ongelijkheid maar weer eens extra benadrukt: rijke landen zullen veel eerder gevaccineerd dan arme landen. Daarmee ontneem je weer bewegingsvrijheid van een persoon uit een armer land…

Ik zit nu een room op Clubhouse waar Isa spreker is. Dit onderwerp is even snel voorbij gekomen en ze hoopt dat er nieuwe scholen komen en ze gaat binnenkort in gesprek met mensen hierover

2 likes

ze is nu ook bezig op clubhouse. fascinerend vind ik het.

edit: ok er is nu iemand aan het woord die zegt dat de aanpak van genderongelijkheid als doel heeft een grote, grijze genderneutrale massa te creëren want die is makkelijker te besturen. genders ontmantelen want dat zorgt voor structuur.

5 likes

Echt zin om te trollen nu. Isa de Messias man man, er vraagt een jonge chick om advies en ze pakt helemaal haar rol

3 likes

Ik ben het nu aan het kijken, blijft zo fascinerend hoor dit

1 like

Ja tuurlijk, zo zou ik het ook aanpakken. Ligt voor de hand toch. (:exploding_head: :exploding_head::exploding_head:)

1 like

Ah, er is dus toch een goede reden om clubhouse te gebruiken! Had dit best willen horen

3 likes

Ik heb net deze aflevering van Danny’s wereld bekeken, ook te zien via NPO. Volgens een van die aan het woord komt zitten er babyfoetussen in een vaccin. 🥲

Zou je dan ook zwanger kunnen worden door een vaccinatie?
Groetjes een onzekere vis

9 likes

Dat is waar, maar met een pas voor binnen de EU speelt dat niet. Neemt niet weg dat er natuurlijk haken en ogen aan zitten dus ben benieuwd naar hoe dit er in de praktijk uit gaat zien.

Welke andere eisen bedoel je die op zo’n paspoort zouden kunnen komen?
Op zich gelden er nu ook al regels over wie vrij mag reizen binnen de EU (nl EU-burgers) en wanneer dit mag worden ingeperkt (niet zo snel).

Dat komt gewoon omdat er inderdaad met menselijke foetale cellen werd gewerkt, maar die cellen zijn al sinds de jaren ‘60 in gebruik en worden in het lab vermenigvuldigd. Zie uitleg hier: https://www.gezondheidenwetenschap.be/gezondheid-in-de-media/zitten-er-cellen-van-menselijke-foetussen-in-vaccins

Maar dat wordt dan door sommige mensen beschreven als: er zitten baby’s in de vaccins! Wat uiteraard niet klopt, maar al dit soort theorieën hebben vaak wel een feitelijke oorsprong wat in de loop van tijd wordt verdraaid.

2 likes

Is er iemand hier die iets afweet van medbeds? Op Instagram zag ik een comment hierover. Na een beetje online gelezen te hebben, weet ik dat het speciale/buitenaardse turbines zijn die het menselijk lichaam in 2,5-3 minuten kunnen onderzoeken en helemaal beter kunnen maken. Hoe kan het dat er mensen zijn die hier echt in geloven?

1 like

Iets van afweten wil ik niet zeggen (ik geloof er uiteraard niet in :stuck_out_tongue: ), maar ben ze wel eens vaker tegengekomen ja. Idd een soort buitenaardse capsule die ziektes kan genezen, lichaamsdelen en weefsel kan laten regenereren en je in een paar minuten jaren jonger kan maken :crazy_face: Uiteraard zorgvuldig verborgen gehouden door overheden, want stel je voor dat de farmaceutische industrie niks meer aan onze zieke zwakke lijven kan verdienen…

Sorry, late reactie. Maar ik bedoel eigenlijk te zeggen dat indien zo’n digitaal paspoort ingevoerd wordt (met een eis er op), dit niet meer zal verdwijnen uit de samenleving. En als het er eenmaal is kan het ook gecombineerd worden met anderen eisen

Een voorbeeld: stel dat je eens wordt opgepakt bij een protest en dan wordt je strafblad ook meteen op die pas wordt geladen.

1 like

Het kan; het mag alleen niet. Een digitaal paspoort voor vaccinaties heeft helemaal niets te maken met een (Europees) digitaal strafblad. Waar jij het over hebt klinkt als een variant op de chip van Bill Gates?

Ik ga snel dit topic uit want had niet gedacht dat we hier echt complottheorieën gingen bespreken.

Dit vind ik dan weer een beetje overdreven. Ik ben absoluut geen -er zitten robots in het vaccins waardoor Bill Gates ons bestuurt- typetje. Ik ben wel van mening dat de digitalisering er voor zorgt dat er minder privacy zullen krijgen.

Maar succes verder.

9 likes