Het complottheorieën topic

Wow vet, zit er dan een deurtje ergens in een bos met daarachter een 50 km lange ladder? Of hoe kom je anders in die bunker? :joy:

4 likes

Vraag mij dan af hoe dat werkt, hoe kom je daarop. Iemand moet het de wereld in geholpen hebben.

Dit lijkt wel een verhaal wat voortkomt uit dat spelletje waarbij iedere deelnemer een nieuwe zin moet toevoegen aan wat de vorige heeft geschreven, zonder dat iemand weet welk verhaal er verteld gaat worden :joy:

17 likes

Doe die sneltreinen ook boven de grond aub

8 likes

Ik ben een beetje klaar met de mensheid de laatste tijd, kan ik een airbnb huren in zo’n bunker? Even weg van alle bovengrondse mensen, lijkt me heerlijk.

1 like

Via een lift in een telefooncel. Net als in Harry Potter. ‘Ze’ zijn ook nieuwe verstopplekken voor de liften aan het zoeken omdat de telefooncellen steeds meer moeten plaatsmaken door de uitrol van hun 5G-plan. De wereld van Harry Potter is trouwens ook geïnspireerd door dumbs en de NWO. Kijk alleen al waar het Ministerie van Toverkunst zit. JK Rowling is niet zomaar zo rijk geworden. Ze wordt gesponsord vanuit de elite. De kerk is niet blij met haar boeken, omdat zijzelf de macht in handen willen houden en willen tegenhouden dat de mensen achter de NWO te machtig worden. Het is niet zomaar dat er christelijke mensen zijn die zeggen te geloven in de kracht van hun god en daarom geen vaccin willen. De rellen in Urk zijn ook niet zomaar ontstaan.

(Bron: Merrows fantasie)

14 likes

Pas maar op, straks vind je dit terug op de twitter van Lange Frans en is dit de nieuwe kaassouflé in de koelkast…

2 likes

Internet. Youtube vooral. Vage websites. Hoe dieper je graaft, hoe dieper je komt. Ik bedoel, Scientology is ook een ding en dat is ook compleet verzonnen door een sci-fi schrijver.

1 like

5 uur later en ik ga nog steeds stuk om “Bron: Rob”

8 likes

Dit zei ik ook, maar toen kreeg ik als antwoord dat die vriendschap al 20 jaar geleden verbroken was…

Oh ja want dan maakt pedofilie natuurlijk niet meer uit. Het feit dat Trump heel veel aanklachten tegen zich had van seksueel misbruik, waaronder met een minderjarige, dat was bij mijn discussie ook niet van belang natuurlijk.

Dit artikel over hun vriendschap is interessant: https://www.vanityfair.com/news/2021/01/jeffrey-epstein-and-donald-trump-epic-bromance

Ik ga dat aan hem doorsturen. Ik had ook zoiets van oké was je erbij ofzo?

1 like

Yep, blijkbaar is de vriendschap ook niet voorbij gegaan door alle slechte dingen die Epstein deed, maar omdat Trump een huis kocht die hij graag wilde hebben. Het ging dus niet om het welzijn van die meisjes, want dat interesseerde Trump niet.

1 like

Ik wilde net toevoegen; vraag me af of die complotten niet gewoon een soort door uitgevers afgekeurde young adult fantasy verhalen zijn, waar men steeds een beetje bij zoekt en nieuwe verhaallijnen verzint. Net als die fan fiction, maar dan een beetje anders.

1 like

Ik denk dat mensen de behoefte hebben om verklaringen te zoeken voor dingen waar geen verklaringen voor zijn of die zijn er wel, maar die vinden ze niet goed genoeg. Dan kijk je rond op het internet en voor je het weet heb je een verhaal gevonden die wel bij je wereldbeeld past.

Maar toen de Spaanse griep er was, waren er vergelijkbare complottheorieën als nu. Nu is het alleen makkelijker om er een platform voor te vinden.

Even een theorie testen, voor degenen die een complotdenker kennen, is of was deze persoon ook bezig of geïnteresseerd in multilevel marketing / piramidespel business?

Hierbij valt te denken aan essentiële oliën, vitamines of andere producten waarbij verdiend wordt door dit aan anderen te verkopen die dan onder jou vallen, zij verkopen weer aan anderen en zo vormt zich een piramide.

Complotdenkers en piramidespel / multilevel marketing
  • Ja, de complotdenker is / was actief of geïnteresseerd in multilevel marketing / piramide business
  • Nee, de complotdenker had niets met multilevel marketing / piramide business
  • Ik ken meerdere complotdenkers, de ene was hier wel in geïnteresseerd, de ander niet

0 stemmers

Ik denk dat als er een verband is, dat verklaard kan worden door goedgelovigheid als gemene deler :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik ken deze persoon niet persoonlijk maar via internet. Zelf hele duidelijke meningen over “waar de wereld naartoe ging”, corona maatregelen, ze halen onze kinderen uit huis als ze geen prik krijgen blabla. En dan ook nog zelf onderdeel uitmaken van een mlm.

1 like

Degene die ik ken is vooral heel beïnvloedbaar en was met het spirituele bezig

1 like

Dit inderdaad!

De mensen die ik ‘ken’ die zich veel met complottheorieën bezig houden, zijn voornamelijk mensen die veel met zelfhulp, LOA (law of attraction) etc. doen. Zij doen alsof je zelf op alles invloed hebt en hebben soms ook van de ‘maakbaarheid van het leven’ hun verdienmodel gemaakt. En nu het leven even anders loopt door een pandemie, gaan de ineens in complottheorieën geloven.

2 likes