Het complottheorieën topic

Ik heb me dus proberen te verdiepen in die Great Reset theorie nu onze Thierry ook ‘wakker’ blijkt te zijn. Hij post plaatjes hierover, maar echt informatie ge en ho maar. ‘doe je eigen onderzoek blabla’ Maar wat is het ontzettend moeilijk om echt informatie over de complottheorie hierover te vinden als je niet in die scene zit zeg. De meeste complot info wordt in filmpjes verstrekt, maar echt schriftelijke informatie is moeilijk te vinden. Ik had me willen verwonderen, maar weiger stomme filmpjes te kijken.

2 likes

Het zijn allemaal filmpjes die van de hak op de tak springen en verwijzen naar flarden informatie. Overal moet ‘op gewacht worden’ en ‘bepaalde zaken kosten tijd’. Sommige filmpjes duren wel 5 uur en veel wordt gedeeld in Telegram groepen etc.

1 like

Ik heb toevallig net omwille van zelfkastijding de Instagram van Isa Greens bekeken

En zij heeft echt een paranoïde stoornis hoor. Over dat reset ‘JE GAAT HET WOORD RESET STEEDS vVAKER TEGENKOMEN LET MAAR OP ‘

En dan random screenshots van websites en artikelen die het woord reset erin hebben. Ik kan niks anders voor me zien dan een verward paranoïde persoon die overal dingen in ziet en in elk woord of apparaat een boodschap van de FBI ofzo

13 likes

Wow “reset” staat zelfs op een knop op de computer hé, en waar denk je dat die computer is gemaakt? In CHINA, jawel!!!

22 likes

Oh heftig… Ik weet nog niet of ik het aan kan om het te bekijken haha. Ja dat vind ik zo gek, blijkbaar zijn bepaalde kleine ‘signalen’ HET bewijs voor alles, maar nergens wordt verder uitgelegd waarom het dan het ultieme bewijs is? En moeten we zelf de ~dotts connecten~. Heel paranoïde inderdaad, want achter alle losse flodders wordt iets groots gedacht en een geheime agenda.

3 likes

Ja ik zie het nu zelfs ook op dit forum!!1!

1 like

Zij is echt mijn BEC des levens, eens in de zoveel tijd bekijk ik haar Twitter om te zien wat ze nu weer voor woordenkots op het internet deponeert. Zou ik niet moeten doen maar ik kan er niet mee stoppen :cry:

7 likes

3 likes

reset.

gewoon zo dat iedereen het nog een keer ziet!!1!! En daarmee bewezen.

3 likes

Mijn tante is expert^tm op dit gebied dus heb even voor je gekeken maar tot nu toe zie ik ook alleen nog een filmpje

Ik blijf even aanvullen op mijn vondsten, hier een artikel waaruit blijkt dat de gesxhiedenis niet klopt of zo? Blijkbaar heeft dat er mee te maken, onze geschiedenislessen zijn verkeerd verteld

Hier staan veel linkjes in, maar ook een boel onwaarheden over de vaccinaties🥴 Blijkbaar is Donald Trump ook een of andere vrijheidsstrijder hahahah wtf

1 like

Omg m’n buurjongen blijft maar berichten sturen over de NWO (new world order), waar Biden bij hoort ofzo en de 2020-2030 agenda. Volgens mij sluit dat ook aan bij die reset. Zijn andere favoriete woord is msm (mainstream media). Ik word er helemaal waus van. Hij noemt mij een dombo en zegt dat ik wakker moet worden blabla. De maatregelen zijn trouwens de eerste tekenen dat deze nwo gaat komen. Ik wil even een goede on fire bericht naar hem terugsturen, maar mezelf verwoorden vind ik lastig. Ik vind het gewoon zo’n grote onzin allemaal. Hij vindt ook dat ik een evil mind heb dat ik dit niet geloof. Zijn bronnen zijn idd ook vooral video’s.

Hey :rage:

15 likes

ik zou het vooral lekker negeren. don’t feed the troll. werkelijk alles wat je zal zeggen wordt weer tegengesproken. niks van aandacht meer aan geven.

1 like

Ja maar ik vind het lastig, omdat hij doet alsof ik ‘n een of ander schaap bent wat klakkeloos de ‘mainstreammedia’ volgt. Hij zet mij gewoon weg als een idioot. Ik vind het gewoon echt onvoorstelbaar dat hij dit allemaal geloofd.

ja whatever dan ben je dat maar lekker? waarom zou je hem ervan moeten overtuigen dat zogenaamd niet te zijn? dan bevestig je alleen maar dat hij zogenaamd gelijk heeft/waarheid in pacht heeft. lekker laten.

3 likes

Ja dat is heel frustrerend idd. Maar het maakt waarschijnlijk niet uit wat je zegt, hij gaat toch niet naar je luisteren dus je kan maar beter gewoon nu stoppen met hier energie in stoppen.

Als je met goeie bronnen aankomt is het fake news en ben je een schaap.
Als je niet met bronnen aankomt hebben ze gelijk want “zie je wel je kan niks bewijzen.”

Je kan niet winnen van deze mensen. Iemand deelde laatst op het forum een heel goed plaatje hierover geloof ik? Iets als dat discussiëren met zo iemand is als een spelletje spelen met een aap. In plaats van een eerlijk spel te spelen gooien ze het bord op de grond en gaan vervolgens lopen smalen dat ze van je gewonnen hebben.

1 like

@Dombo ja jullie hebben gelijk. Het frustreert me alleen zo erg. Ook dat het een doodnormale jongen leek ofzo, maar dan geloofd hij dit soort leipe dingen. Ik vind hij en bijv Isa Greens gewoon zo gevaarlijk voor deze maatschappij. Ze hebben ook geen respect voor de mensen die wél op de wetenschap vertrouwen en die wel geloven in de pandemie en niet dat Corona een middel is om een nieuw systeem te creëren.

Misschien heb je iets aan het bericht van Arnold Schwarzenegger?

Edit: beetje flauw misschien maar ik snap wel dat je graag iets terug zegt. Probeer alleen te kijken hoeveel moeite je er zelf in wilt steken. Ik heb zelf echt te veel tijd gestoken in een discussie en dat kostte mij echt veel energie, maar ik vond het wel belangrijk om verschillen te proberen overbruggen.

15 likes

Dit is echt zo vermoeiend, ik heb ook zo’n iemand in m’n omgeving en om ruzie te vermijden hou ik het contact nu maar heel oppervlakkig.
Ieder gespreksonderwerp leidt linksom of rechtsom tot een ingang voor de complottheorieën en heb geen idee wat ik er nog mee kan behalve negeren.

1 like

ik heb dit precies ook zo. het lijkt alsof alles een poging is om een reactie bij mij te ontlokken. heb kerst overleefd door helemaal nergens op in te gaan, en elke keer als er een poging gedaan werd een complot bij me neer te leggen of een reactie te ontlokken liet ik me afleiden of wees ik op iets anders of knoopte ik ineens een gesprek aan met iemand. aan het einde van de avond was ik zowaar opgelucht en had ik gewoon nog energie, in plaats van totaal opgefokt te zijn. was voor mij de les dat dit mijn manier van ermee omgaan is.
dat is het allergrootste probleem wat ik heb met mensen die dergelijke theorieën aanhangen: het is eenrichtingsverkeer. het is een bulldozer die over je heen komt. het gaat zogenaamd over goed geïnformeerd worden door middel van een gesprek, om meerdere kanten van het verhaal te horen, maar ik ervaar het als geskreeuw dat geen tegenspraak duldt. er valt niets te weerleggen of tegenin te brengen. dat vind ik niet een gesprek aangaan. ik weet niets en ik houd dat graag zo, de groeten. you do you en ik do me oke

7 likes