Het complottheorieën topic

Ja zoiets begrijp ik ook. Maar het is me niet echt duidelijk hoe dat plan er nou precies uitziet. Ik heb al zitten googelen maar daar wordt het niet duidelijker van. Ik ben echt voor een economie met meer gelijkheid en duurzaamheid en ben dus wel benieuwd hoe ze dat willen bereiken. Heb jij daar iets over kunnen vinden?
Het enige concrete dat ik tot nu toe heb gevonden is van complotdenkers die zeggen dat we straks in een wereld leven zonder privacy, zonder bezittingen en daardoor volledige afhankelijk zijn van die paar mensen/overheden die alles bezitten.
Maar het lijkt me interessant om even wat echte info te lezen hierover.

Wat betreft privacy heb ik gelezen dat er wel eens wordt vergeleken met het social credit system wat China wil gaan invoeren. Ik schrok wel even toen ik zo’n filmpje daarover zag, dit is er bijvoorbeeld een:

Ik weet niet in hoeverre dit representatief is voor hoe het er daadwerkelijk uit gaat zien, maar dit is wel wat ik vaak tegenkom als ik hierover ga lezen

Interviewer Café Wereldellende; ‘zou je M Boudry links noemen?’ Gast: ‘ja vind ik wel want hij gelooft echt in de wetenschap’.

1 like

Ik kwam de wappie huisarts net tegen op straat, al scrollend door zijn telefoon, was vast en zeker bezig fake news op Twitter te plaatsen. :grimacing: Hij had wel een leuke hond.

1 like

Haha het zijn er meer helaas, het was deze:

https://www.gelderlander.nl/binnenland/deze-arts-zegt-coronapatienten-te-genezen-maar-de-rechter-steunt-youtube-dat-de-video-verwijderde~aace978f/

1 like

Ik stuitte op de website s.topworldcontrol.com/nl/ en hoewel ik niet alles gelezen heb (I can’t) weet ik niet of ik hierom moet lachen of huilen. Hoe mensen denken is zo bizar

@blair we hebben inmiddels al meerdere keren aangegeven het coronatopic complotvrij te willen houden en ons te beperken tot feitelijke informatie. Daarom is je bericht verplaatst.

1 like

Die site doet het niet bij mij (of is hij uit de lucht gehaald :shushing_face:)

Je moet die . weghalen dan doet die het!
Snap inderdaad ook niet hoe mensen zo kunnen denken :grimacing:

Wat ik nu lees… (via feesboek natuurlijk). Een artikel over dat de mensen in Amerika die het captiool zijn gaan bestormen niet echt Trump supporters waren maar Antifa en BLM aanhangers :woozy_face: :woozy_face:

1 like

hep op facebook gestaan hoor!!

1 like

Is dit echt?

1 like

ja…

:slight_smile:

Meine gute. Ik bedoel dit op de minst lullige manier maar hoe kan iemand die “hebben” niet goed kan spellen in hemelsnaam denken dat ze corona wel even snappen.
Ik heb eigenlijk het afgelopen jaar wel veel vertrouwen in de mensheid verloren.

4 likes

Dit denk ik ook wel eens bij dingen die hij post. Hij had laatst ook op fb gezet dat ie een dreigbriefje onder zijn ruitenwisser had. Hoe ironisch dat mensen die het met hem eens zijn niks vertrouwen, maar wel dit soort berichten blind vertrouwen.
Ik heb deze post vandaag ook gelezen, er stond ook in de reacties wel een enkeling die hem erop wees dat (als dit waar is) dat meisje meer hulp nodig heeft dan alleen zijn luisterend oor.

5 likes

En volgens hem is dan zeker de oplossing dat de horeca weer open moet? Waarschijnlijk ziet hij zichzelf ook nog als held dan, wanneer hij uit eten gaat bij een restaurant. Zo voorkomt ie toch maar mooi dat er tienerdochters misbruikt worden!!

4 likes

Ik vind het ook niet echt op een echt gesprek lijken, maar sowieso is het echt vuil om dit te gebruiken voor je anti maatregelen praatje.

6 likes

Sorry maar sinds wanneer reageren influencers op zulke berichten. Kan me echt niet voorstellen dat ze zin hebben in de sores van een 15-jarige, maar misschien ben ik gewoon erg bitter en zuur

Ik heb een nieuw corona-wappie woord geleerd: Plandemie :joy: :weary:

9 likes