Het Beautytopic

Hebben jullie misschien tips voor een fijne matterende dagcrème? Mijn huid is redelijk vet dus mijn hoofd glimt na een paar uur al. Ik gebruik poeder en dat helpt wel, maar wellicht is het beter als ik een matterende dagcrème gebruik als basis (alle beetjes helpen).

Ik heb altijd dat makeup van mij neus ‘glijdt’. Zolang ik er af blijf is er niks aan de hand, maar hoef er maar één keer langs te gaan met m’n hand of een kledingstuk en het is al te zien. Gebruik MAC Studio Fix foundation + Catrice Liquid Camouflage concealer. Poeder het daarna ook gewoon af met MAC Mineralize Skinfinish en gebruik de Fix+ spray. M’n neus is zoals iedereen ietsje vetter dan de rest van m’n gezicht, maar het is zo irritaaaant.

De MAC Fix+ is een finishing spray, die vooral het poederige weghaalt en geen setting spray. Het is een soort veredeld water. Als je je make up wilt fixeren is de urban decay setting spray echt een goede.

2 likes

Dat verschil wist ik helemaal niet! Ik dacht dat beide sprays hetzelfde doel hadden.

1 like

@Frankie de Calm moisturizer van Paula Begoun ( normale-vette huid) matteert als ene malle! Houdt zelfs mijn glimneus de hele dag mat!

@Evi het heeft Fox+ maar dat is het niet. Een fixeer bevat sowieso altijd alcohol. Ik vind overigens ook de mineral poeder van MAC niet echt geschikt voor vettere huisjes, blijft niet zitten. De Healthy-lijn van Bourjois vind ik tot nu toe het beste poeder (in het rode doosje)

2 likes

Ik dacht altijd dat poeders over het algemeen hetzelfde deden haha. Als deze bijna op is ga ik wel weer eens langs bij de Douglas/ICI. De tip van @SayMyName hou ik ook even in mijn achterhoofd.

ja het is geniepig hoor! Je kan ook wel gaan argumenteren dat finishing sprays er ook voor zorgen omdat je alles extra goed doet hechten/samensmelten maar ik vind dat niet echt het geval. Setting sprays zijn eigenlijk alcohol sprays die de makeup als het ware in je huid drogen zeg maar.

Ik wil mezelf trakteren op een gezichtsbehandeling omdat ik een nieuwe baan heb. Heeft er iemand tips voor goede salons in omgeving Den Haag en waar letten jullie op? Ik zat zelf te denken aan Babassu. Is iemand hier al geweest?

Ik gebruik normaal gesproken de volgende producten voor mijn huid, maar merk dat ik inmiddels toch wel de eerste tekenen van huidveroudering begin te zien en wil dus eigenlijk nog wat extra producten toe gaan voegen. Ik dacht zelf vooral aan een serum, nachtcrème en oogcreme. Heeft iemand hier goede tips voor? Qua serum zat ik nu te denken aan Vichy Idealia, heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Qua budget zat ik te denken aan ongeveer max 30 voor serum, 20 voor oogcreme en 40 voor nachtcrème, maar uiteraard hoe goedkoper hoe beter. Ik heb een gemengde tot vette maar vochtarme huid. Verder heb ik bij mijn ogen last van donkere kringen, slappe huid/wallen en fijne lijntjes. Andere tips om mijn skincare routine te verbeteren zijn uiteraard ook welkom!

Wat ik nu gebruik:

Reinigen met Angels on Bare skin
Micellair water l’oreal Gevoelige huid (koop qua micellair water meestal gewoon wat er in de
aanbieding is)
Estee Lauder daywear sheer tint release moisturizer (overdag) of Clinique superdefense dagcreme (‘s avonds)

ik vind de Dermolin face wash zelf heel fijn! ook heel zuinig in gebruik

1 like

@Jolie Boirjois hebben ze sinds kort ook bij Kruidvat (schijnt, hier nog niet gezien)

1 like

Welke behandeling had je?

Heeft iemand ervaring met een browtreatment van Anastasia? Normaal ga ik bij benefit maar de dichtstbijzijnde douglas heeft geen browbar

Qua bleekheid durf ik het niet te zeggen, daar heb ik zelf niet zoveel ervaring mee nog met dit spul. Maar wel qua huid (de littekentjes hier en daar en eens in de zoveel tijd een pukkel), want dat klinkt eigenlijk precies zoals mijn huid. Ik vind echt niet dat je er een glimworm kop van krijgt (vind dat zelf ook altijd gevaarlijk) maar heb wel vanmiddag, nadat ik het vroeg vanochtend had aangebracht, even mn kin afgepoederd, omdat ik die nét iets te glimmend vond zo in de zon. Maar verder hele dag so far knetterdruk geweest en van hier naar daar geweest, veel buiten en warm, en geen viezige glimkop… Dus ik weet niet of je een niet ál te vette huid hebt? Ik heb zelf een beetje gecombineerd en daar doet ie het prima op :blush:

1 like

Hebben jullie ervaring met bindweefsel massages, chemische peelings of andere behandelingen tegen huidveroudering? Ik ben nu 25 en merk dat de eerste lijntjes toch wel beginnen te komen. Ben altijd voorstander geweest van voorkomen is beter dan genezen dus verzorg mijn huid goed en smeer dagelijks met spf. Maar zoek nu dus iets ‘heftigers’ om die lijntjes te voorkomen. Iemand tips?

Dank je wel voor je antwoord! Binnenkort dan maar eens gaan proberen in de winkel. Eindelijk na lange tijd dat ik weer eens hoteldebotel van een make-upproduct wordt. :heart_eyes:

1 like

Ik vind de oil free primer van Laura Mercier echt geweldig! Geen siliconen, niet heel mat/glanzend etc. Laat mijn make-up zeker langer en mooier zitten. Gebruik hem wel bijna altijd in combinatie met de All Nighter van Urban Decay!

53

1 like

Ik ben ZO blij,
Na maaaanden lang niet te hebben kunnen “genieten” om het zo maar even te noemen van mooie make-up omdat mijn huid te droog was, heb ik vandaag ein-de-lijk een goeie make-up dag gehad! :grin:

Niet dat ik wat bijzonders op had, maar ik had in ieder geval eindelijk geen opgehoopte foundation/concealer/poeder en kale plekken op andere.

Dus nu ik weer gelukkig ben, kan ik weer mooi opzoek naar nieuwe pareltjes voor mn collectie! YAY!

7 likes

Ik vond het niet zo heel spannend, enige verschil met Benefit is dat ze een mal gebruiken en zo dus een wenkbrauw op je gezicht tekenen en dan harsen ze. Naar mijn idee werd er niet echt gekeken naar de vorm van mijn gezicht oid, maarja m’n wenkbrauwen waren daarna weer lekker strak dus vond het prima.

1 like

heeft iemand een aanrader voor een goede betaalbare wenkbrauwgel?