Het Beautytopic #3

Waar je onzuiverheden van krijgt is iets heel persoonlijks, maar ik zou Cicaplast van La Roche-Posay aanraden. Kreeg ik gisteren nog aangeraden van de dermatoloog om op de littekens van mijn acne te smeren.

Waarom gebruik je je Paula’s Choice niet meer? Te veel actieve ingrediënten?

1 like

Is dat voor nieuwe littekens of wat oudere?

Allebei! Met Cicaplast doe je sowieso nooit iets fout. Mijn littekens zijn recent tot vijf maanden oud.

Ik ga er naar kijken. Zou fijn zijn als het helpt

1 like

Wat voor littekens heb je? Je zou altijd een serum of gerichte behandeling kunnen gebruiken ónder de Cicaplast. Oudere littekens kan je behandelen met bijvoorbeeld de Anti-Pigment Spot Corrector van Eucerin - elke dag twee keer de boel aanstippen, na een week of vijf begon ik toch echt verschil te zien.

Ik heb vooral last van oude littekens maar ook weer nieuwe aangezien mijn acne weer terug aan het komen is. Ik ga ook eens kijken naar die Eucerin, heb daar nog niet van gehoord. Ik word wel echt gek ervan dat ik op mijn leeftijd nog steeds ermee bezig ben :joy:

2 likes

Snap ik, ik heb plots last van acne sinds ik met de pil gestopt ben begin dit jaar en het lijkt echt een deel van mijn hersenen te beheersen. Iedere keer ik in die spiegel kijk, zoek ik naar opgezette poriën, check ik mijn huidige pukkels en inspecteer ik mijn littekens. Echt tijdverspilling.

2 likes

Bij mij is het ook begonnen toen ik stopte met de pil. Het is inderdaad vervelend dat je er steeds mee bezig bent want je kan toch niet meer doen dan wat je al doet. En geduld hebben maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

1 like

Volgende week dinsdag vanaf 18 uur. Is er 25& korting bij douglas.

4 likes

Afhankelijk van wat je koopt nu ook al

1 like

Wauw wat veel tips, bedankt iedereen! Echt superfijn

@VickyViolence Ik gebruik de dag en nachtcreme van paula’s choice nog wel, maar ik gebruik normaal ook nog een toner, exfoliant en serum. Ik heb het idee dat die producten mijn huid op dit moment alleen maar meer uitdrogen dus ben daar even mee gestopt.

Eens met @VickyViolence, de Cicaplast Baume B5 van LRP gebruik ik ook graag. En verder ook crème voor de gevoelige huid van Bepanthen die ik hier een tijdje terug tipte. Beide crèmes werken voor mij super goed in de situatie die jij omschrijft.

Weleda Skin Food heb ik ook een tijdje gebruikt, maar kreeg daar op de langere termijn wel wat onzuiverheden van. Er zit ook vrij veel parfum in, als je huid nu wat gevoeliger is kan dat irriteren. Gebruik 'm nu zelf op m’n handen om de verpakking op te maken,

@Kurisu Thanks! Heb 'm gister gekocht, ben heel benieuwd. Van een oogcrème verwacht ik niet heel veel naast hydratatie, dus dat komt vast goed.

Wat zijn aanraders van het merk Queen Tarzi? Manizha staat natuurlijk bekend om de wimpers, maar zag onlangs ook een nieuwe lijn met lipsticks voorbij komen (PWR LIPS matte lipstick). En de oogpotloden zien er ook super goed uit. Alleen swatches zijn nauwelijks te vinden, behalve een aantal foto’s op de eigen site.

Dit is bv de lipstick in de kleur Fearless, zooooo mooi.

4 likes

Weet iemand een echt voedende gezichtscreme die grotendeels natuurlijk is? Ik heb veel van the ordinary maar merk dat mn huid echt droog is en mn makeup daardoor lelijk zit. Tips erg welkom :pray:

1 like

Ik heb bijna dezelfde vraag gesteld en hierboven heel veel tips gekregen!

2 likes

Oh goedemorgen :smiley: thanks!

Ik heb de weleda skinfood en gebruik hem nu vrij lokaal, durf niet zo goed m’n hele kop ermee in te smeren omdat ie wel echt vettig/zwaar is maar ga het toch maar eens proberen!

Haha ja dat snap ik. Ik was mijn droge huid gisteren helemaal zat en heb toen mijn hele gezicht ingesmeerd met louis widmer remederm zilver creme en ik moet zeggen dat mijn huid er wel van opgeknapt is. Zoiets moet je misschien alleen niet te vaak doen. Weet niet of weleda skinfood net zo vet is hoor

1 like

Ik had vorige week precies hetzelfde, mijn huid voelde zó trekkerig en onder m’n ogen was het extreem droog. Toen bedacht ik me dat ik van vorig jaar nog een flesje olie had uit de adventkalender van Holland & Barett. En nu gebruik ik deze olie sinds een week en ik ben echt mega fan. Smeer m ook onder m’n ogen en alle schilfers en eczeem is weg. Ook mijn foundation zit overdag weer mooi en glowy zonder droge plekken.
Ga na dit mini flesje zeker de fullsize kopen. Het is deze:

2 likes

Heeft iemand een aanrader voor een fijne primer voor de (acne) gevoelige huid? Gebruik er nu 1 van Jane Iredale maar vind 50 euro toch best wel duur.

1 like

Misschien Jojobaolie gebruiken icm je creme? Doe ik in de winter ook vaak, overdag 1 of 2 drupjes, 's nachts iets meer. Jojobaolie trekt snel in je huid!

3 likes