Het Beautytopic #3

Houdt die de krul ook goed vast? Ik heb zelfs met de meeste waterproof mascara’s dat de krul er direct weer uitzakt, nadat ik met de wimperkruller in de weer ben geweest.

Ik heb geen idee voor wat betreft een allergische reactie, maar ik vind deze paletjes van ELF wel heel leuk om te beginnen. Geweldige kleuren en payoff en een mooi prijsje:
https://www.douglas.nl/nl/p/5002348040

En ik zou vooral eens kijken of je een goede, niet jeukende primer kunt vinden. Die doe je dan over je oogleden. Blijft de oogschaduw mooier van zitten, maar ik kan me ook voorstellen dat je daardoor minder snel last hebt van die jeuk?

3 likes

Mijn wimpers staan van zichzelf omhoog dus dat weet ik niet. Ik doe nooit krullen.

1 like

Bedankt nog, ik heb uiteindelijk besteld! En met jouw code nog een paar euro bespaard :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Oo super bedankt! Ik heb helemaal geen verstand maar ik zat te kijken naar dit palette. Dus eigenlijk als je dan een primer hebt kan ik dit ook gewon proberen? (Heb je wellicht ook een aanrader qua primer?)

https://www.douglas.nl/nl/p/5009922087

Deze van elf zijn echt heel mooi alleen brokkelen heel snel kapot in het palet

1 like

Een primer zorgt ervoor dat de oogschaduw beter blijft zitten, het gaat minder in de lijntjes zitten enzo.

Het is eigenlijk een soort creme, met meestal veel siliconen, die een laagje maakt tussen je huid en de oogschaduw, zodat de natuurlijke talg niet de oogschaduwlook verpest.

Nu vind ik het moeilijk om je iets te adviseren, omdat je aangeeft dat je jeuk krijgt van oogschaduw. Reageert je huid ook sterk op dagcreme? Zijn er ingrediënten waar je niet tegen kunt? Ik gebruik zelf een MAC paint pot in Painterly, maar veel mensen zijn heel blij met die van Urban Decay. Het is voor iedereen een beetje een zoektocht welke goed voor je werkt.

1 like

Heb werkelijk geen idee! Ik heb vroeger wel eens oogschaduw gehad van de Hema, kreeg ik altijd zn jeuk van in mjn ogen. Mijn dagcreme heb ik via huidkliniek voor mijn acne, daar ga ik heel goed op.
Ben al heel dankbaar voor je tips! Ik ga het gewoon eens proberen!

3 likes

Wellicht heeft die huidkliniek dan ook een advies voor je. Als je het eens wil proberen, koop dan een goedkope van Catrice of Essence. Gaat het jeuken, dan meteen weg ermee, en verder zoeken.

1 like

Oh, wat jammer. Ik heb er 3 en met 2 reis ik regelmatig, dus in toilettas, en ik heb er geen last van. Bij de Cream&Sugar heb ik al pan geraakt bij 2 kleuren en het zit nog steeds ok.

Beetje random vraag na zo’n lange tijd… Ben benieuwd of je lange termijn ervaringen hebt met deze oogcrème? Ben je er nog steeds zo positief over? :slight_smile:

1 like

Ja ik ben hem blijven gebruiken! Al vergeet ik het wel vaker. Ik moet nu overigens ook elke dag veel vroeger op dus nu merk ik wel dat het niets doet qua verlichten van mn wallen (nog steeds grijs) maar het blijft wel een fijne creme. Zit nu aan mn tweede tube.

1 like

Wat is nou echt een goede, voedende gezichtscrème waar je geen onzuiverheden van krijgt? Mijn huid is er verschrikkelijk aan toe, super droog en daardoor megaveel oneffenheden en velletjes en ellende. Ik gebruik normaal skincare van paula’s choice maar mijn huid kan dat nu echt even niet hebben.

1 like

Ik gebruik sinds kort als ‘winterdagcrème’ deze van drs. Leenarts en ben daar behoorlijk tevreden over!

Dagcrème SPF25 | Parfumvrij | Drs Leenarts | Dermatoloog (drleenarts.com)

3 likes

Ik ben tevreden van die van Clinique en Biodermal.

1 like

Ik zweer in de winter echt bij Weleda Skin Food! Je heb de gewone en een light variant. Ik heb ze allebei maar gebruik nu de normale want die is een stuk voller! Echt top spul

4 likes

Ik gebruik graag de Ultra repair cream van First aid beauty.
Heb hele droge huid maar deze werkt goed. Voor ‘s avonds heb ik wel een ‘echte’ nachtcreme en soms vul ik aan met een serum.

1 like

x 2

2 likes

Lang geleden heb ik in zo’n periode PCLE creme van Biodermal gebruikt. Vind hem nu veel te voedend maar had me toen wel echt geholpen icm milde reiniging.

1 like

Inderdaad de weleda skinfood!

4 likes