Het Beautytopic #3

Ik gebruik een miccelair water om mijn make-up te verwijderen, maar wil hier ook nog een reinigingsgel of schuim bij gaan gebruiken. Wat zijn jullie favorieten?

cosrx low ph goodmorning oid, heel fijn!
oh ja en ook vaak genoemd hier: cerave hydrating cleanser

1 like

Help me out!
Ik ben wel klaar met mijn double wear foundation en wil graag de airbrush foundation van CT proberen.

Ik heb nu nog de shell beige:
afbeelding

En wil deze tint qua donkerheid wel houden, maar iets minder warm/oranje.

Durft iemand me te adviseren welke ik van deze dan het beste kan proberen? 4N?

Zit helaas niet dichtbij een winkel waar ze het verkopen

1 like

je kan de temptalia foundation matrix gebruiken hiervoor. Met EL DW-foundationtint geeft hij dan dezelfde tint van een ander merk.

De Shell beige zou ik adhv de plaatjes eerder matchen met een 6N/7N dus ik zou zeggen dan 4N dan echt veel te licht wordt. Als je het minder warm wil hebben dan zou ik naar de c kleuren kijken, maar het beste is echt om te testen.

@Daelyss ik had m net in de foundation matrix gegooid maar niet alle foundations van CT staan er in.

2 likes

Het slaat toch eigenlijk nergens op dat ze niet dezelfde kleuren hanteren voor dezelfde codes haha. Ik ga denk ik maar even langs de ici hier want ben ook wel benieuwd naar de dior backstage! Iemand daar ook ervaring mee?

2 likes

Christine een berichtje sturen dat ze haar werk moet doen. Het zijn waarschijnlijk de eerste kleuren waar CT mee kwam want in mijn herinnering was de foundation niet zo inclusief.

3 likes

Die vind ik wel mooi, maar voor mij kan niks tippen aan de DW, vind dat echt de beste foundation voor mijn huid.

1 like

Dat vond ik een fijne foundation, niet al te dekkend en benadrukte mijn droge plekjes niet. Wel flink geparfumeerd, dus als je dat niks vind of niet goed tegen kan, zou ook voor een andere gaan.

Ik had vroeger deze Tea Tree BB cream van The Body Shop en dat was echt mijn holy grail:

Hij is helaas niet meer verkrijgbaar. Ik ben op zoek naar een goede dupe, maar vind het niet echt. Wat ik er zo fijn aan vond was de consistentie (zeer mat, en heel fijn voor mijn acnegevoelige huid) en dekking (goed dekkend voor een BB cream, maar voelde tegelijk heel licht aan).

Hebben jullie tips?

Shell beige is toch best donker zou eerder denken 5.5 N of 6N

Ik heb geen ervaring met die BB cream, maar ik denk dat je deze foundation van Rimmel fijn zou kunnen vinden:

Hij voelt bijna mousse-achtig aan, is heel erg mat maar wel heel mooi op de huid, ook als je ergens droge plekjes hebt benadrukt’ie ze niet. De dekking is heel goed opbouwbaar!

Als je meer van een waterige substantie houdt is de Fit Me Matte + Poreless misschien wel fijn:

Wel een stuk minder dekkend, en gaat niet zo goed samen met droge plekjes, maar hij heeft wel een extreem natuurlijk effect en is supermakkelijk aan te brengen.

1 like

Oh ziet er goed uit, thanks! Zal die eens gaan bekijken in de winkel :relaxed:

1 like

Heeft iemand een tip voor de beste fohnborstel? Ik zoek er zelf een voor lang haar waarmee je volume kan creeeren. Mijn haar is op mn hoofd altijd zo plat…
liefst onder de 100 eu, die dyson blijft in mn dromen hahaha

Ik heb geen specifieke aanrader, maar vind zelf de haartools van remington altijd fijn en goed betaalbaar. Misschien hebben die ook wel zo’n soort fohnborstel

1 like

Ik zou iig geen draaiende kopen, die had ik eerst maar dat was echt vreselijke ellende. Draaide telkens mn haar vast of ik drukte weer op het knopje voor de verkeerden richting.

Ik zou dan misschien eerder gaan voor echt een grote ronde borstel

En dan met een normale fohn.

1 like

Ik vind die van Babyliss het fijnste, is het enige merk waarmee ik volume krijg en het ook nog een beetje blijft zitten, de airwrap deed precies niks voor mij. 🥲

1 like

De Babyliss pro! Die raadde mijn kapper mij vorig jaar aan en ik ben er nog altijd heel tevreden over.

2 likes

Heb m gevonden. Bambi oversize van L’Oréal. Dit is na 1 laag dus ben lekker snel klaar sochtens

24 likes

Kom ik weer aan, met wederom een vraag.
Vroeger als ik oogschaduw op kreeg etc had ik aaaaltijd jeuk aan mijn ogen de hele dag door. Nu met de eyeliner van Kiko (Thanks voor de tip) valt het hartstikke mee. Nu ik dat een beetje onder de knie heb, wil ik eigenlijk eens verder gaan kijken naar oogschaduw. Heeft iemand wellicht ervaring er mee met jeukende ogen etc en een merk waarbij je het niet hebt? En wat is een leuk beginners palletje wat niet super duur is?