Het andere Youtubers-/bloggerstopic #9

In Scandinavië werken ze toch al met dit ‘systeem’? Die lopen ver op veel zaken vooruit dacht ik, volgens mij inderdaad ook werkdagen van 6 uur enzo en blijkt goed te werken daar, mensen zijn gelukkiger en welvaart is goed. (ooit gehoord of gelezen dus bron onbekend haha)

2 likes

In de stories van net heeft ze het nog over Clarence, toevallig. Verder geen idee!

1 like

Wauw. Kun je nagaan hoe ver je bent als je zoiets op Instagram deelt.

1 like

Coco was toch aan een van die zusjes gegeven

Met hetzelfde salaris? Ben nu wel benieuwd waar je werkt. :grimacing:

Nouja wat ik net al zei, de arbeidsvoorwaarden moeten gewoon verbeteren… en ik snap dat dat niet makkelijk is maar ik snap ook dat mensen nu niet in de zorg willen werken

2 likes

Mijn hemel ik belandde net op de insta van Ivana (Die van Mascha). Haar filmpjes zijn echt verschrikkelijk, kreeg er serieus kippenvel van. Dat wenkende handje de hele tijd getverdemme :nauseated_face:

2 likes

Ja begrijp ik deels ook wel. Er zijn heel veel “makkelijkere” banen die meer verdienen. Het verschil met bijv het bedrijfsleven is enorm en onredelijk in mijn ogen.

“ze” hebben geen hond. Hij heeft een hond.

Dat gezwier en gedraai ook de hele tijd :sob:

Zeg maar gerust de hond van George :stuck_out_tongue:

Wat is haar Insta?

Nee haha dat niet, I wish. Ik verdien wel genoeg dus heb zelf voor meer vrije tijd gekozen. Kwam ook omdat ik dus 9 uur werkte en daarna nog 45-60 min met de auto moest. Dan is je hele dag gewoon weg.

Oh oke, ja, minder uren werken met hetzelfde salaris is een stuk realistischer. :smile:

Er was hierover een itempje in het nieuws (of editie NL) en iemand van Achmea noemde dat ze op sommige afdelingen wel nieuwe mensen zouden moeten aannemen.
Dat is toch juist net niet de gedachtegang achter de kortere werkweek? Je zou toch juist productiever zijn en tenminste zoveel werk verzetten. Dan zou je geen nieuwe mensen nodig moeten hebben.

Een vriendin van mij werkt bij Achmea en is net minder gaan werken en heeft daar dus wel salaris voor ingeleverd. Beetje zuur voor haar wel

Maar dan werk je alsnog 5 dagen toch? Of maken ze de werkdag ook langer zodat je 4 dagen werkt.

Volgens mij doe je in de praktijk dan hetzelfde werk voor hetzelfde salaris in minder tijd.

1 like

Ja dat vraag ik me dus ook af. Ik werk 30 uur. Als het bedrijf besluit om iedereen 30 uur te laten werken voor fulltime salaris, zou ik dan ook weer fulltime salaris krijgen?
Anders is het inderdaad bestwel zuur.

Verder wel een goed initiatief vind ik, maar het zal niet overal zomaar kunnen. Als je inderdaad 36/40 uur voortaan in 34 uur moet proppen zal het niet werken.

Ik was Sarah Rebecca net pas gaan volgen omdat ik die weekchallenges wel leuk vond met één kledingstijl. De hele week printjes combineren bv. En nu alweer ontvolgd. Ze is nog geen dag zwanger of haar hele content is al veranderd naar Mommyblogger en daar had ik nou net geen behoefte aan. Iemand nog leuke fashion YouTubers in de aanbieding die ook zulke challenges doen en creatief zijn qua mode? (Iris Amber en Edith Dohmen volg ik bv ook)

6 likes

Omg jouw kerstmuts zit bijna perfect :joy::raised_hands:t2:

5 likes