Vannacht nog bij m’n ouders + nog een aantal huizen, allemaal in één avond. Bizar, ben nog steeds beetje in paniek. Alle sieraden weg, maar alle elektronica ligt er nog.
Mijn vader heeft dit op z’n duivenhok, maar dan niet aangesloten. Er vliegt nogal wat geld rond in dat hok en er worden er regelmatig gejat (niet bij hem, maar in het wereldje). En de achtertuin is niet heel makkelijk inbreekproof te maken.
Bij ons hebben ze ooit een lege krat bier uit de tuin gejat, maar gelukkig zijn ze niet verder geweest. Was inderdaad een heel naar gevoel dat er een onbekende ongevraagd op ons bezit kwam.
Dit maakt me eigenlijk best verdrietig. Dat dit nodig is om je veilig te voelen en veilig over straat te kunnen. Het zou niet moeten
Ja, de meeste mensen zullen op intuïtie met flight/fight/freeze reageren. Vaak overvalt zon situatie je en moet je heel goed getraind zijn wil je met allerlei trucs kunnen reageren.
Nee het is echt vreselijk, te gek voor woorden dat dit nodig is
Ik herinner mij nu dat ik even de deur op slot draai… ik vergeet dat altijd.
Ik ben pas verhuist van een flat 4 hoog waar ik altijd alles open liet staan, naar een eengezinswo ing met tuin. Waarbij ik elke raam.en deur 10 keer controleer voordat ik ga slapen.
We hebben ook een alarm, maar zet ik nooit aan omdat ik er nog niets van snap. Zo ingewikkeld.
Ik had vroeger een alarm, dat was een klein kastje en daar moest je het pinnetje uittrekken en dan ging 'ie af. Paar keer per ongeluk dat ding af laten gaan, kwam echt een vreselijk geluid uit. Ook had ik een illegaal spray busje uit België? Klinkt nu echt alsof ik zwaar beveiligd door het leven ging haha. Maar nu ik er weer zo over nadenk ga ik misschien weer zo’n alarm kopen, ze zijn nu veel kleiner en eigenlijk best wel een fijn idee om aan je sleutelbos te hebben.
Kunnen deze verhalen misschien verhuizen naar een ander topic of in spoilers? Ik heb (ook) nare ervaring gehad en word hier weer helemaal naar van.
Samenvatting
Voelt echt een beetje als zeuren sorry
Hoe vaak gaat Bonnie die verschrikkelijke jurk nog posten?
Had ik ook altijd en ik zit nu een half jaar op boksen en heb echt het idee dat ik iemand in ieder geval een goede tik kan geven/mezelf kan verdedigen. Heb vooral het idee dat ik nu minder uitstraal dat ik bang ben en dus misschien minder kans loop.
Edit: ik lees mijn reactie terug en dat laatste zit natuurlijk alleen in mijn hoofd. Ik wil niet victimblamen. (Maar ook mijn eigen veilige placebo-effect graag behouden.)
Zelfs dan is het maar de vraag hoe je gaat reageren. Ik train zelf al 5 jaar een zelfverdedigingssport en heb het gelukkig nog nooit nodig gehad, maar heb wel gehoord van anderen die een vechtsport deden en in zo’n situatie toch bevriezen. Je weet gewoon niet hoe je reageert als het er echt op aan komt. Al hoop ik zelf dat mocht ik het ooit nodig hebben, het intussen genoeg in mijn systeem zit om te reageren.
Het is geen victim blaming, het is waar dat daders vaak een makkelijke ‘prooi’ kiezen. Ze willen namelijk zelf zo min mogelijk risico lopen gewond te raken en dan kies je dus iemand uit die je makkelijk kunt overmeesteren. Doordat je meer zelfvertrouwen uitstraalt is de kans kleiner dat je gepakt wordt, al is dat uiteraard geen garantie dat het niet gaat gebeuren.
Ikzelf doe Krav Maga en daar mag je alles doen wat God verboden heeft😁. In het begin vond ik het ook eng om te sparren met mannen, maar hoe vaker je het doet, hoe minder moeite je er mee hebt. En een tik hier en daar hoort er bij. Hoe lang boks je al?
Zeker. Het eerste half jaar merkte ik al een enorme verandering. Ik liep rechter en voelde me ook minder angstig. Vandaar ook dat ik er aan zit te denken om misschien instructeur te worden en workshops te gaan geven voor vrouwen, juist omdat het mij heeft geholpen en ik ook zie hoe andere vrouwen zo’n grote verandering doormaken als ze een paar keer zijn komen trainen.
Ik heb een alarm serieus nog nooit overwogen. Terwijl we best een oud huis hebben en je waarschijnlijk zonder al teveel moeite in kunt breken. Maar ja, woon wel in een slechte buurt, misschien scheelt dat Zijn mijn designerspullen in ieder geval safe (of ze denken dat het nep is hahaha).
Kan me trouwens voorstellen dat je daar een naar gevoel aan overhoudt. Ik vond het in het begin al raar om een schoonmaakster in mijn huis te hebben als ik er niet was. Laat staan een vreemde die je niet hebt uitgenodigd.
@Blush wat naar zeg!
@Roggebrood
Jeetje wat heftig. Sorry heb er echt geen woorden voor maar ik begrijp dat je niet naar buiten gaat in het donker. Hopelijk kun je er met iemand over praten.
@Lula
Je moet denk ik ook wel geluk hebben met je buren. Of die komen kijken als het afgaat. Of nou ja, het schrikt altijd wel af natuurlijk maar ik ken dan weer niemand die zo’n alarm heeft dat in contact staat met de politie.
Ik heb 13 jaar geleden een inbraak meegemaakt, terwijl ik zelf thuis was. Het was mijn eerste huisje.
Ik lag te slapen op de loft ( dus geen afgesloten kamer, maar letterlijk een open ruimte met een trap boven de woonkamer) terwijl er een inbreker beneden rond liep in mijn woonkamer.
De angst is niet voor te stellen of over te brengen. Het is werkelijk ongekend eng.
Ik heb EMDR gehad om er van te herstellen, maar ik blijf bang. Gek genoeg zou ik op straat elke idioot neer kunnen/willen slaan, ben ik zeer zelfverzekerd en letterlijk nooit bang, maar in m’n eigen huis voel ik me extreem kwetsbaar
Iphone hulpstand
Op de iphone (weet niet of andere telefoons het ook hebben) zit een stand die als je vijf seconden achter elkaar een bepaalde knop indrukt activeert. Die speelt en een heel hard geluid af, telt (hardop) af tot het bellen van hulpdiensten en geeft je locatie door aan geliefden. Als ik ‘s avonds laat echt ergens heel alleen loop houd ik gewoon mijn hand op mijn telefoon. Of ik er in geval van nood wat aan heb, geen idee, maar het idee helpt wel.
Wat goed zeg! Ik ga hier zeker eens naar kijken ook al heb ik Android