Ik ben misschien ook gewoon te oud, maar ze slikt zoveel letters in ik kan haar amper verstaan?
Dit dan!!! Woowwww, voor 50-60 miljoen pond aan sieraden en alles gestolen.
Mijn ouders hebben op letterlijk elke deur naar buiten en de schuren alarms, dubbele sloten en cameraās. Niet dat er iets te halen valt.
Nog meer offtopic maar bij een vriendin van me is ingebroken en daar is iemand door een (zelf) gebroken raam geklommen, overal bloed op de bank in de wasbak etc. Het enige wat was meegenomen was ondergoedā¦ Super creepy en waarschijnlijk iets persoonlijk. (ze woont alleen) Laptop stond nog op de tafel beneden dus was een amateur actie waarschijnlijk. Wij hebben nu ook alarm. Wil zoiets niet meemaken.
Wauw wat eng zeg! Ook echt haar ondergoed freakyyyy !
Er is ooit bij mij ingebroken 10 jaar geleden toen ik een weekendje weg was, ik krijg nog steeds de rillingen als ik de voetafdrukken op mijn bed weer voor mij zie. Die angst is daarna zo erg geweest dat ik ook vrij snel ben verhuisd. Nu woon ik ergens waar echt niemand kan inbreken. Althans alles kan maar we hebben wel cameraās hier
Ik kan echt niet slapen vannacht als dit zo doorgaat. Ben echt een schijterd hiervoor.
Aanvulling hierop: wat voor alarmsysteem gebruiken jullie (of vrienden)? Ik zit er zelf ook aan te denken om dit te nemen maar ik zie zoveel verschillende optiesā¦
Wij hebben een waakkat.
Waarschuwingsbord incluis:
Ik ben echt verbaasd dat er nog zo veel wordt ingebroken. Je zou echt denken dat de meeste elektronica niet veel meer oplevert en dat je bijv. kunst, dure sieraden en antiek (als je dat al hebt) zo terug hebt gevonden via marktplaats e.d.
Ben echt benieuwd waar de inbrekers dat dan verkopen. Misschien in het buitenland?
Hoe dan ook vreselijk voor iedereen die het heeft meegemaakt. Ik hoop niet dat ik ongevoelig overkom, maar het verbaast me gewoon heel erg.
In mijn omgeving hebben overigens juist veel mensen een alarm. Ook gewoon mensen van āonzeā leeftijd met weinig bijzondere spullen, maar meer om je gevoel van veiligheid inderdaad.
Ik zit er zelf aan te denken om gewoon iets mee te gaan nemen voor in de avond op straat. Voel mij zo vaak onveilig. Heeft niet met alarm te maken maar ik ben soms zo bang om beroofd te worden
zelfverdediging offtopic
Ik zit hier ook wel eens over na te denken maar ik vraag me dan af wat. Ik heb wel eens een zelfverdedigingscursus (een paar uurtjes maar hoor) āvoor vrouwenā gevolgd maar ik weet zeker dat ik die dingen in het echt toch niet kan/durf. Daar zeiden ze dus dat een wapen (of een semi-wapen zoals pepperspray of je sleutels) niet helpen omdat iemand die sterker is dan jij dat van je af kan pakken. Maar wat moet je dan doen? Een fluitje?
Ik heb altijd geleerd om heel hard BRAND!!! te roepen. Als je help roept dan voelt niemand zich aangesproken, maar bij brand gaat iedereen toch kijken en denkt brand is ook slecht voor mij dan ga ik maar helpen.
Je hebt van die roze verf die iets van drie dagen op je hoofd blijft zitten. Zit ook wel in een spuitbus. En van die illegale dingetjes voor aan je sleutelbos om iemand mee te steken
Ja herkenbaar! Voor je het weet gebruikt de dader jouw zelfverdediging dingen tegen jou.
Ik rij vaak in de avond door het bos naar huis, ik heb ook met mezelf afgesproken dat wat ik ook zie liggen op de weg etc ik niet uitstap. Ik bel wel de politie.
Ik zag laatst bij iets van EditieNL een soort geurzakje/ding wat je kunt activeren zodra je wordt beroofd/lastig gevallen. En dat ruikt dan zo intens smerig naar rotte eieren dat het dusdanig afschrikt.
Aangezien pepperspray verboden is kan ik dat niet aanraden, maar ik heb wel een alternatief;
Hansaplast pleister spray. Als je dat in je ogen krijgt
Er bestaan ook draagbare alarmsystelen die kneiterhard afgaan als je bijvoorbeeld een kabeltje lostrekt. Zij je bijv in je jaszak kunnen dragen.
Edit: bijv dit
In Amerika is er echt een markt voor dit soort dingen (want daar mag ook veel meer)
Zoals deze bijvoorbeeld
Kan in praktijk nog aardig lastig zijn om voorbedachte tips ten uitvoer te brengen. Al zijn de handelingen nog zo simpel. Maar goed, misschien helpt het als je iets op routine-basis oefent.
Mijn ervaring
Toen ik beroofd werd, werd ik van achteren vastgeklemd en bevroor ik helemaal. Kon ook niet eens mān tas geven toen hij dat beval (die tas boeide me verder niets).