Het andere Youtubers-/bloggerstopic #8

Zo leggen we de lat natuurlijk wel heel laag. Dat je spon van alle merken van Nestlé moeilijk kan weigeren omdat ze palmolie gebruiken, ja DAT is complex. Minder kleding kopen is zowat stap 2 op de ladder naar een duurzamere wereld. (Met op één drastisch minder rundsvlees consumeren.)

“Je overdrijft” vind ik dan weer een typische reactie, maar dat is mijn mening.

31 likes

vind die Doutzen vlogs erg saai en vind haar ontzettend saai, leeg, gemaakt en vooral ongemakkelijk overkomen. Krijg ook het idee dat ze is gaan vloggen omdat dat nu erg ‘‘hot’’ is.

5 likes

Whahaa Annemerel noemt zichzelf ‘Annemeertje’ in de nieuwe vlog

5 likes

Okee dit vind ik nog het ergste :face_with_hand_over_mouth: is echt alsof je iemand z’n kind trapt ofzo.

3 likes

31 likes

Oh wow, ik dacht even dat ik op die foto stond. Dacht al, waarom ken ik deze niet. Maar het is een andere witte man van middelbare leeftijd met een bril :+1:t4:

33 likes

Ben een beetje Annemeertje en Tuurtje moe… :sleeping:

10 likes

juist Wil en Tien zijn een goed voorbeeld van influencers die ook op duurzamere manieren geld hebben verdiend en dus weten hoe het kan (ebook etc). Het is echt een keuze om voor snel en makkelijk geld te willen gaan.

Laatst kwam hier toch die video naar boven over how to be an elegant lady?

Kwam telkens maar weer naar boven in mn suggesties, dus ik er door heen gaan,en naja elegant zijn kan ik vergeten

Ik heb dus 1 van de jurkjes die gebruikt wordt als voorbeeld van niet elegant zijn. Heb het ooit van vrienden gekregen voor mn verjaardag, is ook 90 euro, dus best prijzig. Moest wel best lachen

(is het jurkje links)

1 like

Maar je kan zoiets wel uitbreiden. Zelfs als dat niet lukt is leven van commerciële samenwerkingen een keuze. Er zijn genoeg banen die niet de commercie verheerlijken die ze zouden kunnen vervullen. Ik kies er voor om in de publieke sector te werken, voor een fors lager loon dan ik zou kunnen verdienen omdat dat een principeding is. Als je het echt wil kan het.

6 likes

Huh vind die zelfs leuker dan die rechter? Wat een dom filmpje

2 likes

Haha, nu zijn ze beide niet elegant volgens het filmpje, maar ik vind de linker ook zeker leuker! Had niet verwacht het ooit zo tegen te komen, daarom deelde ik het vooral.

1 like

Hoezo is dat niet elegant joh :sweat_smile:

2 likes

Hahaha ik heb hier wel hardop om gelachen

9 likes

Ik ben er voornamelijk door heen geskipt, maar het houdt blijkbaar voornamelijk in dat je veel dingen niet mag dragen, en dat zijn gewoon normale dingen zoals t shirts enzo

@Gast Ik heb geen idee, haha. Maakt me niet heel veel uit trouwens, vond het gebruik ervan gewoon komisch

1 like

Wat een gezeur allemaal joh

Nu wil ik wel dat filmpje kijken :’)

1 like
3 likes

Zelfs mijn high society elegante poezendame vindt dit maar raar

1 like

Ik vind het wel een interessante discussie. Het is niet makkelijk om helemaal duurzaam te zijn. Volgens mij hoeft dat ook niet, elke stap is er een.

Maar ik vind eigenlijk wel dat het bij je rol als influencer hoort. Of ja: je móet niet duurzaam zijn, maar zeg dan ook gewoon dat je er schijt aan hebt. Als jouw baan letterlijk het verkopen van producten/aansporen tot consumeren is, en je bent niet bereid om je dan te focussen op duurzame items, incasseer dan de kritiek of heb er schijt aan.

Ik vind het zelf wel lastig hoor, ik ben maar een mini micro influencer, maar ik ben me wel bewust van mijn mini invloed. Ik koop niet alleen duurzame kleding en eet niet 100% vegetarisch. Maar ik kies er dan wel voor om vooral vegetarische recepten te delen en bv tweedehands shoppen te promoten. Dan gaat daar tenminste de aandacht naar uit. En dat zouden wil en tien ook kunnen doen.

Het is dubbel, want iemand die bij shell werkt, werkt eigenlijk ook in een niet-duurzame branche maar wordt daar veel minder op aangekeken. Maar diegene verdient dan niet ook nog z’n geld door shell te promoten oid. Ik vind dat daar wel een verschil en een bijkomende verantwoordelijkheid zit.

17 likes

Ik vraag me best af of iemand die bij Shell werkt er niet op wordt aangekeken. In mijn omgeving wordt dat inmiddels wel echt gezien als iets wat je niet doet.

9 likes