Omg
Het doel heiligt voor mij in dit geval de middelen niet. Ik vind dit zo misplaatst en ik ga dat denk ik ook mailen naar AZG.
Ze hadden daar ook iets van kunnen zeggen toch?
Kijk overigens die video op de instastory van AZG is. Dit vind ik dan juist weer een voorbeeld van hoe het wel kan.
What the fuck kijk ik naar.
Onze Massa toch, en dat terwijl Afrika vast niet burny genoeg voor haar is.
Ik vind het een rare campagne. Het doel bewustwording had beter op andere manieren kunnen worden berijkt dan influencers een filtertje geven en twee dagen later vertellen dat ze er zo uit zouden zien met ebola. Alsof het iets is dat hier voorkomt en waar mensen alert op moeten zijn.
Maar zelfs als het een betere campagne was geweest denk ik niet dat AzG echt iets heeft aan bewustwording. Ze hebben veel geld nodig en daar werkt zon campagne niet het best voor.
Een stichting tegen huiselijk geweld daarentegen zou wel al gebaat zijn bij bewustwording (let op de tekenen van huiselijk geweld zoals blauwe plekken en mensen kunnen gewoon door gaan met vrolijke fotoâs plaatsen ook als ze slachtoffer zijn van huiselijk geweld)
Ongepast vind ik de campagne en ook smakeloos, dit had zoveel respectvoller gekund. Het zet mij totaal niet aan tot de actie om te doneren puur vanwege deze manier van campagne voeren.
Om nog maar niet te spreken van de idiote ethische grens die je overgaat als je suggereert dat je die ziekte hebt!?
Heb echt zin om hier een vlammend opiniestuk aan te wijden.
Hahhaha âdit is hoe ik eruit zou zien met Ebolaâ laat in de comments weten hoe jij eruit ziet met ebola
Haha in de comments is iedereen aan elkaar aan het uitleggen dat de fotoâs âvoor ebola zijnâ en dat het voor âbewustwordingâ is, of in de woorden van Instagrammer âbrittfassotteâ:
âdet is gen filter, det is um te loate zeen hoe sommige minsen dr ziek oetzeen en det andere minse ut den kenne herkenen. Zoals ebola ofsâ
Doen! Ik zou het lezen (en zelfs publiceren)!
Is echt zoân onderwerp waarover ik wel ~gevoelens~ heb maar ik kan niet goed mijn vinger leggen op waarom ik het kut vind.
De eerstvolgende keer als mascha een slechte huid-dag heeft komen er sowieso 100 reacties met: ze heeft vast ebola
Owjee, een Limburger
Oeh, dan mot ich mer good opletten in de bus murge! Es emes zo oetzeet mot ich oet de buurt blieven.
Je hoeft je echt niet te excuseren voor deze rant. Ik vind het zoo totaal slecht en misvat. Ze hebben de influencers hiervoor misschien niet direct betaald, maar het heeft vast genoeg geld gekost.
Sorry, maar het feit dat mensen* denken dat het om reclame voor een zombiefilm geeft aan hoe niet goed geslaagd dit is. Influencers met een lelijke filter die lachend en supergeposeerd met random tekstjes als hohoho, noordgestoord of ik ga deze spiegel missen laten ook Ă©cht zien hoe ernstig een zeer dodelijke ziekte als ebola is nee iedereen snapt het ook helemaaaal hoor hoe het daar in west-afrika is nu.
Dit is nog 10x erger dan die campagne met die shell fles om de wereld te redden als je het mij vraagt
*wij weldenkende volwassen mensen op dit forum, laat staan 14jarigen die misschien nog nooit van ebola hebben gehoord en nu denken dat dat zoiets is als bij de walking dead hihi
Dit is de Amerikaanse campagne.
Ja, dat weet ik. Maar deze is specifiek van deze maand in de USA. Zelfde tijd, andere insteek.
Niet alleen Massa, alle influencers die besloten om een doodnormale selfie te maken en ook nog eens gaan glimlachen. Yuk.
Ja niet dat nu alleen mash het verkeerd deed. Meerdere helaas.