Nou massa schrikt van een filtertje, kan je nagaan hoe schrikken het is om echt ebola te hebben hè. Komt denk ik wel overeen qua gevoel ja!
Swipe up for tikkie!
“Oh ik heb een ebola filter gebruikt, nu weet ik hoe het voelt”
Ik vind die van Tycho nog wel indrukwekkend, maar waarom doen ze niet zelf foto’s maken ipv de influencers foto’s laten kiezen?
In het filmpje van massa zie je wel hoe de mensen echt bewerkt worden met schmink om zelf te schrikken van het beeld. Dit was veel krachtiger geweest dan daarna het op foto’s te gaan bewerken? Snap hier niks van
Nee, klopt maar ik vind dat die fotos dat een beetje uitstralen. Is mijn interpretatie, i know.
WOW, ik steun Artsen zonder Grenzen al bijna 20 jaar. Ben zelf ook een arts zonder grenzen, haha! Maar ik twijfel nu over een pittige mail.
Ik vind dit zoooo misplaatst. Ik hoop dat de influencers dit uit " goodwill" doen, maar dat zal wel niet.
Kunnen ze hun geld niet beter gebruiken?
EDIT: ik lees net dat ze er niet voor betaald krijgen. @Rozecoupeschaar
Is Ebola 2018 de Kony 2012 (kennen we m nog?) en wie gaat er een mentale breakdown hebben en naakt over straat rennen? “OMG als we allemaal maar zouden weten hoe erg ebola is en hoe lelijk je ervan wordt dan kunnen we het voor eens en altijd uitroeien!!!”
Ik zou graag een video zien waarin AZG alle influencers vraagt de DRC (waar nu een ebola uitbraak is) en Liberia, Sierra Leone en Guinea (van de laatste uitbraak) aan te wijzen op een kaart. Hebben ze überhaupt een idee waar ze het over hebben?
Misschien iets minder glimlachend poseren als je bewustwording promoot over een ziekte met op dit moment een overlijdenspercentage van meer dan 50%, een uitbraak die nu plaats vind in een oorlogszone en waar een enorm stigma heerst op overlevers vanwege de angst. Misschien moet AZG zn geld uitgeven om op lokaal niveau bewustwording en kennis te verspreiden ipv zo hard de plank misslaan in NL.
Nou, dat ging eigenlijk over het betalen van de influencers. Las naderhand dat dat dus niet het geval is.
Ik begrijp ook niet echt in hoeverre dit bewustvorming is? Nu heb ik vooral het idee dat je er met ebola als een lachende zombie uitziet, maar je weet hier toch niets meer mee? Waar het voorkomt, wat de overlevingskansen zijn, waaruit de hulp bestaat etc. Die influencers hebben het woord ‘ebola’ wel eens horen waaien, maar wat weten ze echt? Ik begrijp helemaal niet wat deze campagne wil doen.
Beetje apart om een goed doel zo de aandacht te krijgen van 20+ers? Voor een donatie?
De meeste tiener zien dit en zullen naar alle waarschijnlijkheid niet doneren. En de 20+ wordt nou niet echt gepusht om te denken oh nee. Laat ik geld doneren. Ze hadden het wat serieuzer moeten brengen denk ik.
Wow ik ben echt in shock. Krijg hier een beetje “Well tonight thank God it’s them, instead of you” vibes van, uit het liedje Do they know it’s Christmas time, welke zin overigens terecht is geschrapt in nieuwe producties.
Oei wat veel negatieve reacties ik vind het wel goed dat ze het onder de aandacht brengen en elke euro die ze hiermee ophalen is toch mooi meegenomen?
De foto’s al lachend vind ik ook wel apart. Maar vind verder de campagne niet slecht? Het doel is Ebola onder de aandacht brengen. Daar zijn ze toch zeker in geslaagd. Ik denk dat mensen in december meer dan anders bezig zijn met evt doneren. Persoonlijk had ik nooit aan Ebola gedacht en nu zou ik het wel meenemen in een overweging aan wie of wat te doneren. Het is duidelijk dat mensen er nu over spreken. Missie geslaagd zou ik zeggen?
Ik kan er echt niet over uit. Wat een slacktivism.
Heel eerlijk denk ik dat dit veel meer tot de verbeelding spreekt van de doelgroep die ze hiermee aanboren. Als er een lange lap tekst zou staan met de correcte informatie of een foto van een echt ziek en zwak persoon, zouden veel mensen toch snel doorscrollen. Hoe pijnlijk misschien ook, ik denk dat dit wel de manier was op de aandacht van een grote doelgroep te pakken.
Ik ben ook benieuwd wat AZG hier zelf van vindt. Ik kan me voorstellen dat ze de voorbeelden van Tygo en Tess in hun hoofd hadden en zoveel mogelijk influencers hebben aangeschreven dit te doen (dit dat eenmalig dan maar kosteloos deden want ach het is bijna kerst #dotheyknowitschristmas) en ze output niet hebben gecheckt vooraf omdat dat weer veel tijd en kosten met zich meebrengt.
Maar goed misschien schat ik het nu te rooskleurig voor AZG in
Ik heb het idee dat de ‘opdracht’ was om gewoon een foto te plaatsen zoals je normaal gesproken zou plaatsen, maar dan met de (beginnende) uiterlijke kenmerken van ebola
Het is hoe dan ook misplaatst maar dat kan het misschien enigszins verklaren. Als dat niet zo is begrijp ik er helemaal niks van
AZG heeft zelf de foto’s bewerkt dat is het gekke
Edit: dit kan je zien op de instastory van Massa. Hier worden Tycho en nog een paar bewerkt in Photoshop. Weet dan niet of de andere influencers het zelf hebben gedaan, maar dat lijkt me niet. hoe komt iedereen anders aan al die gekke bloeddingen en bloed in de ogen enzo