Even wat anders:
Wie weet waar dit over gaat?
Welke post van Rumag en waarover?
Zo kan je het inderdaad ook zien⊠misschien ben ik hiermee ook in de minderheid, maar in mijn werkende leven ben ik al veel bezig met maatschappelijke ellende en is het voor mij juist een guilty pleasure om op dit forum mee te praten en lezen over het wel en wee van een stel onwetende influencers. De discussie die ontstaat is terecht en waardevol maar zou van mij inmiddels wel naar een ander topic mogen.
Waar ben ik anders door gaan denken?
Goed idee. Terug naar de influencer bullshit aub.
Als je zo gaat doen. Never mind.
Volgens mij was het een oprechte vraag haha
Nou het is natuurlijk geen oprechte vraag maar meer een âWat heb ik dan fout gedaan?â vraag waarbij ik dan denk, dus je bent je van geen kwaad bewust.
Ik ga er vanuit dat ze van de reacties op haar 1e post met die rare vergelijking een soort inzicht gekregen heeft over waarom het niet OK was.
Het is oprecht een vraag, aangezien je me nu het idee geeft dat ik âvan racist naar antiracist ben gegaan omdat deze discussie heeft plaatsgevonden en jullie me hebben voorzien van inzichtenâ. Dat is nadrukkelijk niet wat je zegt maar wel hoe ik het interpreteer. Volgens mij ben ik vanaf begin af aan juist vrij consistent in mijn verhaal geweest. Als jij zegt dat ik verandering laat zien, dan is het hooguit dat we elkaar nu beter verstaan (en dat vind ik fijn!). Ik hoop dat het volgende inmiddels wel duidelijk is: Ik was gisteren antiracist, een half jaar geleden, vandaag nog steeds en ik hoop dat te zijn zolang het nodig is. Ik vraag dus wat je bedoelt met die opmerking aangezien ik niet weet of ik je opmerking juist interpreteer, zo ontstaan er weer misverstanden.
Zou me niks verbazen als iemand dit comment achtergelaten op hun Facebook ofzo.
Trekt elkaar vast aan deze âhumorâ
Of misschien is deze juist zelf verzonnen, want deze is nog slechter dan normaal
Misschien bedoelen ze rumag zelf. Die waren ĂŒberhaupt al niet grappig maar nu ze een poging doen hun grappen zelf te verzinnen is het al helemaal om te janken
Kan Rumag niet gewoon doodbloeden aub
Wat zijn Rumag toch een stel droeftoeters. Ik zou nog niet voor ze willen werken als ik een miljoen toe kreeg.
Maar het is zo typisch, er staat een hele uiteenzetting met redenen waarom cozyâs antwoord anders is dat van jullie. Je pikt er een iets uit waar je het niet mee eens bent en daarmee is het hele punt afgedaan en hoef je er niet meer op te reageren. In plaats van dat je inhoudelijk reageert of bij jezelf te rade gaat of er een kern van waarheid inzit is er nu geen discussie meer ânodigâ want er wordt iets gezegd dat pertinent niet waar is, we zijn shooketh en hoeven hier absoluut niet meer op te reageren.
Gelukkig lijken ze daar zelf al lekker aan mee te helpen. Dat scheelt
Ohh ik kijk de nieuwe video van Grackle en ze bestelt eten via de telefoon en wil dat hetzelfde als de persoon voor haar. Maar een mevrouw snapt er niks van en wil haar helpen omdat ze zegt dat ze zelf niks kon bedenken. Helemaal: ja maar je moet zelf eten uitzoeken, kom maar naar de winkel dan laat ik zie wat lekker is, je moet niet zomaar iemand nadoen, je moet het zelf doen. Zo lief hahah
Het. is. wachten. op. de laatste. stuiptrekkingen.
Ik vind @Cozycute bericht hartstikke openhartig en herkenbaar, alleen heb ik binnen deze discussie nooit de behoefte gevoeld om het net zo expliciet te benoemen als zij. En met mij vele anderen overigens, want wie heb ik verder zoân post zien plaatsen? Op @Paardenmeisje na helemaal niemand. Bovendien ben ik van mening dat ik mezelf juist heel kwetsbaar opstel door mezelf op geen enkel moment terug te trekken uit deze discussie, simpelweg omdat het me âiets te lastigâ wordt. Ik blijf het gesprek aangaan.
Daarnaast vind ik van mezelf dat ik geduldig en inhoudelijk reageer; mijn woorden goed afwegend voordat ik daadwerkelijk op âantwoordenâ druk. Ik lees dat jij dat niet met me eens bent. Wat wil je dat ik er verder over zeg? Wie bepaalt wat een inhoudelijke reactie is? Moet ik echt op elke bewering reageren voordat het een inhoudelijke reactie is? Het aantal berichten dat direct of indirect naar mij verwijzen is sinds gisteren vrij overweldigend. Het is voor mij onmogelijk om op alles te reageren, dus maak ik daar selectief keuzes in.
Tot slot suggereer je dat ik âniet te rade ga bij mezelf of er een kern van waarheid inzitâ. Daar kun jij niet over oordelen, want je weet helemaal niet wat er bij mij intern afspeelt nu. Niet alles wordt expliciet benoemd. Dat terzijde, het is inderdaad zo dat ik mezelf op geen enkel moment sinds gisteren heb hoeven of willen afvragen of ik racisme ontken, aangezien ik van binnenuit voel dat dat zeker niet het geval is!
Je weet misschien veel van racisme, maar je lijkt weinig mensenkennis te hebben. Je geeft nu toe dat je bewust onaardig bent omdat je veel at stake hebt, wat dat ook moge betekenen.
Je zorgt ervoor dat je gedrag nu de boventoon voert, waardoor jouw wellicht goede punten compleet overschaduwt worden door je gedrag. Je vangt meer vliegen met honing dan azijn. En nee, je hoeft niet altijd iedereen met handschoentjes te benaderen, maar moedwillig andere mensen die simpelweg meepraten onaardig behandelen is nooit okay.
Ieniemaxie traag van begrip noemen is bijvoorbeeld not done. Want ze zei niets verkeerd, jij bent het er simpelweg niet mee eens. Maar zij en alle andere mensen hier op het forum verdienen nog steeds respect en een beleefd antwoord. Of je het nu met ze eens bent of niet, maar daar heb jij blijkbaar schijt aan en dat stoort mij. En ik wilde het even opnemen voor @anon18050057 mdat ze nu door sommige wordt weggezet als een slecht mens/racist, terwijl duidelijk te lezen is dat dit geenszins het geval is.
Ah fijn, mijn punt is duidelijk, hoop ik. En zo niet, jammer dan. Next!
Je moet ook gewoon snappen dat je hier niet zomaar een reactie achterlaat. Je moet een heel essay schrijven met bronvermeldingen en je overal voor excuseren voor het geval iemand het ook maar verkeerd interpreteert. Vergeet niet eerst de literatuur in te duiken voordat je wat zegt, hoe durf je? En je moet ook zeker niet je eigen mening geven als die afwijkt van de norm, want anders ben je niet inhoudelijk aan het reageren, duh!
Dit is sarcastisch grapje (ik zeg het er maar even bij voordat het weer uit zijn verband wordt gerukt).