Het andere Youtubers / Bloggerstopic #10

Haha waaat heb ik dat gezegd? Ik kan me wel herinneren dat ik zei haar mooi te vinden en toen zei iemand anders dat ze veel rimpels had. En toen vroeg iemand anders hoe oud ik haar schatte en gaf ik wel toe dat ik dacht dat ze ouders was dan ik (ze is jonger).

Alsof je niet onzeker over je lichaam kan zijn als je niet een bepaalde maat hebt

9 likes

Jawel dat kan wel maar dan heeft ze zichzelf toch wel vervelend uitgedrukt.

Ze betrekt niemand erbij en ze heeft het alleen over zichzelf. Zou het persoonlijk anders vinden als ze iedereen uitdaagt om bikinifoto’s te maken ongeacht hoe ze zich voelen.
Soms komen mensen niet goed uit hun woorden.

1 like

Ze heeft zich niet handig uitgedrukt, maar jemig wat wordt dit overdreven. Krijg ook het idee dat je alleen onzeker mag zijn als je vol/dik/whatever bent. Doet me een beetje denken aan de opmerkingen die grotere maten ophemelen door maat 34/36 naar beneden te halen.

Ik heb een hekel aan bodyshamen, maar wel beide kanten op. Ik merk namelijk dat ik sinds de body positivity beweging een stuk onzekerder ben geworden van mijn eigen figuur, terwijl dat misschien wel aan de ‘norm’ voldoet, maar ik mag er daardoor vooral niet over klagen. Hoe vaak er wel niet kutopmerkingen worden gemaakt over dat ‘echte’ vrouwen een maatje meer hebben, rondingen hebben enzo. Ben ik dan geen echte vrouw omdat ik maat 36 heb? Moet ik me daar lullig over voelen ofzo?

Even een edit: ik ben me er namelijk bewust van dat het andersom waarschijnlijk vĂ©Ă©l vaker gebeurt en het is niet om te zeiken over dat het zo zwaar is om slank te zijn, maar het lijkt wel alsof het steeds meer gebeurt. Man, laat iedereen gewoon lekker z’n figuur hebben wat die heeft en bemoei je er niet mee.

13 likes

Dit is dus bodypositivity. Maar dat word net als feminisme vaak helemaal uit het verband getrokken.

13 likes

Haha sommige discussies blijven terugkerend en dit is er Ă©Ă©n van.

1 like

Maar dat geeft niet, want er zullen altijd mensen zijn die zo’n discussie voor het eerst lezen en er iets van opsteken.

10 likes

Bij de plastisch chirurg ik heb het ook laten doen toen ik 16 was

Edit: was extreem pijnlijk trouwens

haha ja ik ben ook jaloers op hoe stevig haar borsten zijn. Ze draagt heel vaak geen bh of zo’n kanten niemendalletje. Ik heb kleinere borsten maar bij mij doet dat echt pijn en zien ze er ook niet zo mooi uit dan haha

Verder vind ik Yara verder altijd heel leuk en fronste ik ook een beetje van dit bericht. Ik snap de disclaimer nog wel van ‘ik wist niet of het professioneel over zou komen’, maar over die weight loss en die zak chips denk ik neee zet dat er nou niet bij!

Ik ben het helemaal met je eens, maar het gevoel dat jij krijgt van bodypositivity, krijg ik van zo’n post van een Yara. Ik vind sowieso dat we moeten stoppen met het openlijk delen van dit soort post (posts waarbij eigenlijk indirect wordt gezegd dat een bepaald lijf beter is dan het andere). De strekking van haar post is eigenlijk: ik ben best blij met mijn lijf en ga dat vieren. Had ze dat neergezet was er niks aan de hand. Maar nu zegt ze eigenlijk letterlijk dat haar lijf niet ripped is, terwijl het volledig voldoet aan wat wij universeel zien als een strak lijf is. Welke boodschap geef je dan aan vrouwen die mijlenver van dat beeld af zitten. En Yara is hoofdredacteur van een blad voor jonge vrouwen dat recent Tatjana Almuli nog een podium gaf. Hoe kan je dan niet bewust zijn van het effect van je posts.

En ik snap dat je met elk lichaam kan denken hmm er mag wat vanaf. Of ik wil een strakkere buik, of een rondere kont of whatever. Maar ik snap niet zo goed dat je je strakke maatje 34/36 lijf deelt met als bijschrift dat er “meer in het leven is dan afvallen”. Het is niet dat je 120kg op je weegschaal ziet staan en (Hoop ik niet ) elke dag bezig bent met hoe je ooit weer slanker zou kunnen worden. Dat je aangestaard wordt als je een patatje eet of dat je huisarts bij elke kwaal die je noemt direct weer benoemd dat je ook eerst even kan proberen om af te vallen.

22 likes

Toen ik maat 32/34 was dacht ik constant aan afvallen en wat ik at. Constant maakte ik me zorgen over hoe ik kleiner kon lijken. Nu was ik niet gezond, maar ik geloof ook wel dat er meer vrouwen zijn die hetzelfde denken als hoe ik dacht. Het zit (soms/vaak) in je hoofd, niet in je omvang.

7 likes

Yara had vorig jaar vgm ook een tijdje dat ze normale fotoa posten maar omdat ze een klein buikje had kreeg ze veel “Ben je zwanger” comments . Kan me voorstellen dat je daar onzeker van word. Ze is toen ook veel gaan sporten en goed voor haar lichaam gaan. Denk dat ze nu zoiets heeft van ik ben goed genoeg en hoef niet constant te dieeten. Oke ze heeft het misschien niet heel goed omschreven. Maar ieder lichaam heeft zo zn onzekerheden.

7 likes

Maar heel eerlijk gezegd: lk denk dat je, als je echt onzeker bent, eigenlijk ook geen foto’s zou moeten delen met het onderschrift dat je moet afvallen als je zo’n podium hebt. Niet omdat je niet onzeker mag zijn, maar omdat je daar anderen denk ik ook weer mee aansteekt. Zo houden we elkaar in de greep van het altijd slanker moeten zijn. Vooral als het van die fashionably foto’s zijn, van vrouwen die bij andere vrouwen/meisjes in de top 10 van “was ik haar maar” staan.

@Vaiana ik zeg dus ook niet dat die onzekerheid niet bestaat he (dat bedoel ik iig niet te zeggen). Ik ben nu nog steeds even onzeker als voor ik fors afviel. Dus begrijp supergoed dat het in je hoofd zit en ik vind dat dat ook mag. Tegelijkertijd weet ik ook dat mijn lijf er niet per se een is om (gezien het schoonheidsideaal) onzeker over te zijn of om elke dag met afvallen bezig te zijn. Daarom had ik zelf in haar rol (ook in mijn eigen) nooit voor deze foto in combinatie met dit bijschrift gekozen om dat gevoel van onzekerheid te verwoorden, vanwege de impact op anderen.

7 likes

En had je daarna minder last van word vomit? Werd je beleefd en leerde je op je tong bijten?
Moet je na een x aantal jaar je flapuit dan opnieuw laten corrigeren?

(Sorry, kon het niet laten schieten)

6 likes

Ben ik de enige die zich afvraagt bij de vlogs van Enzo Knol. Of Myron ooit naar haar eigen huis gaat/eigen dingen doet?

Ze lijkt door de vlogs 24/7 bij Enzo te zijn. Persoonlijk zou ik er niet tegen kunnen als iemand 24/7 om mij heen hangt/bij mij is.

2 likes

Ja ik vroeg mij ook af of ze niet werkt/studeert? Overdag is ze ook bijna altijd bij hem.

2 likes

Wie is de YouTuber waar Aimee het over heeft in haar vlog trouwens, die dat Ali Express sportpakje voor €60,- verkoopt terwijl je ‘m voor €12,- op Ali kan bestellen?

De chemie tussen Alwin en Lisa is zo apart. Ze hebben echt van die sarcastische humor naar elkaar toe wat op video soms wat vijandig overkomt. Herken wel de manier waarop ze met elkaar omgaan maar het komt niet heel sympathiek over in een luchtige kook video.

3 likes

Doet me denken aan Kletskerk en van Vlochem, that was ook zo cringy.

18 likes