To be fair: een video eerder zien dan ‘de rest’ is voor veel fangirls al genoeg om zo’n abonnement te nemen. De meeste youtubers met een patreon die ik ‘tegenkom’ doen dit. Ik ben van niemand abonnee want ik vind het een stompzinnig concept, maar vooral bij Bonnie vind ik het niet passen. Het is vooral handig voor react channels (als je m’n volledige reactie wil zien, betaal 5 euro per maand en het kan!!!) maar Bonnie maakt gewoon vlogs. Bram heeft haar wijsgemaakt dat dit een goed idee was en ik ben t niet met m eens.
Heb ik gedaan, maar daar kwam niet echt iets naar boven.
Of ik heb het niet goed gedaan hoor. Kan ook.
Leuk inderdaad om even iets anders te bekijken. Heb al langere tijd niet zo’n gepassioneerde makeup video gezien.
De allereerste beauty youtuber die ik keek was Kandee Johnson, denk zo’n 12 jaar geleden. Zij is echt niks veranderd, soms heel leuk om weer terug te kijken.
Ik weet niet of en hoe veel kritiek er op de ‘body positivity’ post van Noosh(in) is of is het toeval dat één van haar bff’s dit plaatst?
Hmm volgens mij toeval.
Kim postte van de week een foto met haar baby, waarop te zien is dat Kim nu geen super strak postpartum lichaam heeft. Daar reageerden mensen (vrouwen) enthousiast van in de comments. Denk dat ze daar op doelt
Edit: sorry zat te kutten met screenshot
Oh vandaar! Ik volg haar verder niet, kwam dit bij iemand anders tegen in stories.
Laat maar wel weer zien dat ze het gewoon echt niet begrijpen. Body positivity was vanuit de basis géén everybody kwestie. Als dat is zoals je het verstaat kan ik me voorstellen dat kritiek rauw op je dak komt.
Ik snap deze post ook echt niet. Is ze nou echt verongelijkt omdat mensen haar niet afkeuren om haar minder perfecte lijf? Wat ze wel bewust heeft gepost inclusief close ups? En dat vrouwen zichzelf vergelijken met haar lijf? En pleit ze eigenlijk voor meer bewondering voor de vrouw in de sportschool?
Ik heb het idee dat Kim niet weet waar bodypositivity vandaan komt. Hoe ze ook doet over een vrouw met vetrollen. Naar mens
Omg wat een stompzinnige reactie dit leuk als je een kritische noot wil plaatsen maar dit slaat volledig de plank mis. Slanke vrouwen krijgen alsnog veel meer positieve reacties dan negatieve (gelukkig maar!) en dikke vrouwen worden nog steeds overspoeld met haat.
Ja het voelt een beetje ‘maar ik mag er ook zijn hoor huilie huilie’. Ja behalve dat jij er met jouw figuur altijd al mag zijn.
Zag gisteren ook een reactie bij Hunkemoller
‘Leuk al die curvy modellen, maar mag je er nu niet meer zijn als je slank bent?’
🥲🥲🥲🥲
Haha idd. Het voelt een beetje als ‘ja maar all lives matter!’ tegenover ‘black lives matter’.
Ik vind deze discussie altijd vermoeiend en ingewikkeld.
Haha echt zonde dat die mensen niet inzien dat zij al jaren lang zichzelf kunnen zien in bladen, op tv enzo. Ik weet dat het meer tijd en geld kost. Maar eigenlijk zouden merken in hun webshops en op hun posters met 2/3 moddelen moeten werken. Met verschillende maten en huidskleuren per item. Mja of dat ooit haalbaar is.
@Tubing Ik vind het best makkelijk dat je deze discussie wegzet als “vermoeiend” omdat jij het blijkbaar niet begrijpt. En het geeft niks als je het ingewikkeld vind. Maar stel dan vragen ofzo ipv die " niet weer dit gezeik " houding
Ze reageerden niet alleen enthousiast. Ze kreeg ook veel comments over dat ze dikker was geworden & veel mensen vroegen hoeveel weken zwanger ze was. Die comments heeft ze verwijderd.
@Shaaar ze was dus niet persé verongelijkt omdat mensen het fijn vonden dat ze niet perfect in haar vel zat, maar het is toch eigenlijk ook bizar dat je daar lof voor moet krijgen? Als ze meteen strak in haar vel had gezeten had ze geen complimenten gehad maar nu ze iets minder strak in haar vel zit is het ineens super veel complimenten (en dus ook nare comments) waardig…
Blijft bizar dat andermans lichaam zoveel uitspraken, gesprekken en gedachtes kan uitlokken
Nav dit bericht van Kim dacht ik aan een post die ik op Tiktok zag waarin iemand pleitte voor “mid-size representation” en toen dacht ik ook even: que? Dat voelt een beetje als die witte mannen die ineens schrikken dat het niet meer de hele tijd over hun gaat. Je bent al de norm, daar hoeven we niet extra reclame voor te maken toch.
Mid size is iedereen die tussen de standaard confectiematen tm 44 en plussize in. Op zich zijn die mensen ook nooit de norm geweest.
Ja en hoe wil kim nog meer positiviteit voor haar lijf? Ze is een model?
In principe is het niet zo ingewikkeld.
De BP movement is voor de lichamen die nooit geaccepteerd werden en is heel erg anti-never-ending-dieetcultuur.
Ja, dunne mensen ervaren ook struggles omdat stomme mensen het nodig vinden opmerkingen te maken van het kaliber ‘moet je geen hamburger eten’ of andere bullshit. Maar uiteindelijk is dun zijn nog steeds de norm, adviseren de populaire tijdschriften nog steeds dat je vanaf januari al moet werken aan je bikini body die maatje 36-38 moet zijn, en geven ze tips om tijdens nieuwjaar de oliebollen te beperken en maar te nippen op wodka omdat doorzichtige alcohol minder calorieën zou bevatten. Altijd maar dat afvallen en dun zijn.
Het is zeker verkeerd dat mensen ‘fitgirls’ van alles en nog wat willen aanpraten zonder reden maar die koppeling met de BP is een beetje een movement claimen door en voor mensen die juist hun eigen plek oprichtten vanwege uitsluiting.
Wat heeft model zijn te maken met body positiviteit?