Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Hmm I don’t agree. Ik kan er iig geen begrip voor opbrengen voor de manier waarop. En de toon waarmee hij haar aanspreekt. Tone policing en zonder enkel respect.

4 likes

Codystoddart (een papegaai met Schots accent. Klinkt heel droog maar ik vind hem echt grappig hahah)
khaby.lame
sjoerdscottt
zeth

Ik vind Lil Nas X ook heel leuk op tiktok

3 likes

Youtuber zet racistische vlog online met clickbait titel = geen sensatiezoeker
Influencer spreekt Youtuber aan op racistische vlog = sensatiezoeker

Ok. Weten we dat ook weer.

44 likes

Goed dat je dit zo eerlijk verteld.

Ik denk dat niet dat iedereen op dit forum zich realiseert hoe belangrijk opleidingsniveau, je (familie-)achtergrond, omgeving, geloof, etc is voor hoe je dit soort onderwerpen benaderd. En ook op welke vragen je stelt en hoe je je verwoord of kunt uitdrukken. Ook een privilege om dat goed te kunnen, zeker als je omgeving niet echt meewerkt / altijd een andere mening heeft: niet iedereen houdt dat vol.

Je stelt een vraag wat veel te kort door de bocht is, vervolgens komen anderen als een soort haaien op je af. Ook goed om je dan de vraag te stellen: waarom is iemand zo kort door de bocht? Waar komt dat vandaan? Kan denk ik helpen om elkaar beter te begrijpen waardoor we maatschappelijk állemaal vooruit kunnen gaan (heb nu jou als voorbeeld maar ik zie hierin een breder maatschappelijk probleem :slight_smile:)

33 likes

Love Dook en Lotte en hun serie wat een verhaal. Heb ff de gezelligste gedeelt hha.

7 likes

Heftig filmpje van Diana. Ik vraag mij af of ze niet een andere baan erbij moet vinden voor 2-3 dagen per week zodat ze meer routine in haar leven krijgt en houvast. Ik was vroeger altijd zo jaloers op de banen van influencers: niet naar het werk hoeven maar thuis kunnen werken, je eigen tijden indelen etc. Maar sinds COVID en ikzelf thuis moet werken weet ik zeker dat dat echt niks voor mij zou zijn. Ik werd er zo somber van.

9 likes

Pietervalley

4 likes

Haha ja dat sowieso maar ik dacht laat ik maar even bij dit onderwerp blijven

6 likes

Oh ik kan je hier prima in vinden, want ik vind net zo goed dat Marketingvrouw dat niet verdient en Lisa en Eloy hier fout zitten. Zijn reactie is allesbehalve oké, maar ik had vooral gewoon niet anders dan boosheid verwacht van haar partner.

1 like

Lisa Room begaat hier wel een énorme flater maar de manier waarop ze wordt ‘aangepakt’ in de reacties en op socialmedia zal denk ik averechts werken. ‘Je mag ook niets meer zeggen’ zal haar alleen naar bevestigd worden en in plaatst van over haar lompe worden na te denken zal ze het wrs gewoon nooit meer in een vlog laten zitten. Niet omdat ze inziet dat het fout was, maar omdat ze geen gezeik meer wil.

Vroegah zeiden de meeste leraren ‘domme vragen bestaan niet’ en legden ze met geduld alles keer op keer uit. Maar die ene leraar frans die ooit tegen mij riep ‘mon dieu! Beutyschooldropout, snap je het nog steeds niet?!?! Dit kan echt niet meer. Ga je schamen! Mijn les uit!!’ heeft er wel voor gezorgd dat ik Frans haat, het niet probeer en het liefst met een grote boog om Frankrijk heen rijd.

Ik ben bang dat dat soort stevige reacties in de racisme dialoog eenzelfde resultaat kan veroorzaken.

17 likes

Ja alleen was dit geen les Frans maar een racistische opmerking/visie in haar vlog. Gaat ze vanaf nu dan vloggen haten of racisme? Zou wat mij betreft allebei prima zijn.

4 likes

Daar zou de wereld misschien wel een beetje mee geholpen zijn :wink:

Maar mijn punt is dat zij, en haar fans, en ieder ander die ooit vanuit domme onwetendheid of onbewuste vooringenomenheid iets stoms zegt er geen lering uit trekt en een dergelijk gedachtengoed dan maar enkel binnen vertrouwde kringen uit, want ‘je mag ook niets meer zeggen’.

2 likes

Dat vind ik alsnog beter dan het maar op internet pleuren

Maar dat werkt juist ‘wij-zij denken’ in de hand. Als je alleen maar met gelijkgestemden praat over specifieke (maatschappelijke) themas word je over het algemeen niet gecorrigeerd, kom je niet tot andere inzichten en ga je elkaars onnozelheid versterken.

3 likes

Heb je de stories van Marketingvrouw gezien? Ze is echt mega mild en educatief.

4 likes

Ja ik heb ze net bekeken! Ik heb het ook niet specifiek over haar.

4 likes

Dat is waar en heel jammer, maar ik zie het niet als een soort plicht of verantwoordelijkheid voor mensen om hiermee geconfronteerd te worden (wat je natuurlijk niet van tevoren weet als je een vlog gaat kijken, of nu misschien wel vanwege de titel, weet ik niet meer) en het dan vervolgens op een milde wijze te adresseren alleen omdat anderen een kwetsbaar ego hebben en schrikken van kritiek. (Want ja het lijkt me enorm kut om honderden mensen over je heen te krijgen maar dat vind ik geen excuus om kritiek terzijde te schuiven. Waarvan ik ook niet beweer dat ze dat uiteindelijk gaat doen hoor, misschien komt ze tot inkeer)

4 likes

Tuurlijk zal het ff schrikken zijn. En kan je eerste reactie zijn “jullie zoeken het maar uit” Maar als je meer dan 3 hersencellen hebt moet het je toch ergens aan het denken zetten waarom iedereen zo boos doet.

Wat is er mis met alleen zeggen " Jongens ik heb er niet zo goed over nagedacht , ik heb het ook niet zo bedoelt . Maar ik begrijp dat het kwetsend is en ik zal me inlezen/er over nadenken"

Waarom roepen mensen gelijk “Ik ben niet racistisch jullie zeiken!”

4 likes

Als dat je x aantal jaar na de middelbare school op deze manier dwarszit dan heeft dat meer met je ego te maken dan met de manier waarop je docent Frans heeft gehandeld.

26 likes

Dat Lisa zo in de verdediging schiet, is een reactie die heel veel (witte) mensen geven. Vooral de heftige reacties, zorgen ervoor dat ze niet binnen 1 dag denkt: ‘oh ja ik was inderdaad fout’. Ik denk echt dat het maanden, misschien 1 jaar nodig heeft om te zien dat zij fout was en de heftige reacties goed. Bij de reacties die ze geeft denk ik alleen maar het heeft tijd nodig. En ik herken mezelf erin, omdat ik jaren geleden ook zo was (in de verdediging schieten, white tears).

Ik vind de story’s van Marketingvrouw heel goed hierover.

15 likes