Het andere YouTubers/bloggers topic #14

Ohh dit pestcontract doet me aan iets denken: op de middelbare school zat ik in de klas met een meisje met dezelfde voornaam. We hadden onderling afgesproken dat mensen me gewoon bij mijn achternaam zouden noemen. Dat gebeurde al en was heel handig, en ik vond het prima. Alleen toen, anderhalf jaar later, hoorde mijn mentor dat en gaf ze de klas een preek omdat ze me niet mochten pesten met mijn achternaam. Ik schaamde me dood, want ik kon haar niet onderbreken, dus ik moest de heeeeele donderpreek afwachten voordat ik kon zeggen dat dit voor mij beter was dan de verwarring die anders ontstond…

En hierna werd ik natuurlijk hiermee geplaagd

6 likes

Dit doet me denken dat iedereen me op de middelbare school mn achternaam noemde. Omdat er 3 meiden waren met ongeveer dezelfde voornaam ( Met een e en een zonder e of a ) en mijn achternaam is gewoon cool. Zelfs de docenten deden het behalve 1 ouderwetse docent. Tot op het punt dat ik gewoon niet meer naar mn voornaam luisterde. Toen ik een keer vervelend was riep hij keihard mn achternaam haha. Dat maakte wel indruk.

1 like

hahaha jaa herkenbaar

Ik vond trouwens dat docenten bij mij te snel ingrepen als ze dachten dat ik gepest werd. Ik was wel vrij rustig, maar ik kon (en kan) echt wel veel hebben en ik had ook goede comebacks, en als het echt te ver ging, zei ik dat echt wel. Door ingrijpen van de docenten, werd mij de kans tot goede comebacks ontnomen hahaha.
Maar goed, ik denk dat ze in situaties bij anderen misschien wel meer hadden moeten ingrijpen hoor. Maar ondanks hoe ik overkom, kan ik meer hebben dan mensen denken

2 likes

Bij mij werd er gewoon misbruik van gemaakt, ik werd regelmatig buitengesloten en gepest op de basisschool. (wel licht, dus geen geweld of echt traumatische dingen) Ik pikte dat niet en zei dat dan tegen de leraar, die er vervolgens een uur de tijd aan besteedde in de klas om over pesten te praten.
Toen werd er telkens door andere kinderen aan mij gevraagd of ik niet ff naar de leraar kon gaan, of gingen ze extra pesten. Omdat ze dan een uur lang geen taal of rekenen hoefde te maken.
:unamused:

Ik vind het liedje ook niet nodig. Doet mij denken aan dat; ‘meisje, je bent zo lelijk als de nacht, je tanden zijn zo geel als een kanarievacht’ als iemand dat telkens tegen je zingt als je jong bent dan voel je je niet perse beter over jezelf. Ik denk welke leeftijd dan ook, ik vind dat wel schadelijk/pestgedrag. Geldt misschien niet voor iedereen, en als dat soort dingen je aantrekken ben je eerder gewoon gevoelig dan een ‘special snowflake’.

14 likes

Ohh dit geeft me flashbacks naar vroeger toen er bij Lala altijd naar mij gewezen werd :joy: :no_mouth:

same, trauma’s van het pesten en als ik die mensen al zie dan raak ik volledig in paniek.

M’n voornaam scheelt 1 letter met Lala :unamused:

1 like

Als rijm op mijn naam neukte ik dagelijks een konijn.

Wat leuk dat je hier ook bent Kalvijn

46 likes

Dan was ik wel miljonair.

4 likes

Ze wilden het graag laten doen maar het budget was op zeiden ze.

Die insta post van Manon Tilstra voor WC-eend is zoooo van de pot gerukt (pun intended).

Precies of ze krijgt een orgasme van die WC eend. Doe normaal.

3 likes

Dan had ik de trap denk ik eerst zo lelijk gelaten en daarna door iemand laten doen. Hij was niet stuk geloof ik.

1 like

Ik vind de trap eigenlijk wel mooi toen hij helemaal af was. Het verbaast me dat mensen zulke sterke meningen over trappen hebben, deze zit nog achter een deur ook :stuck_out_tongue:

9 likes

Ja en ook 6 keer zeggen “IK BEN ZOOOOO ZIEK” terwijl ze gewoon verkouden zijn. “Ik ben doooodziek” :sweat:

2 likes

Ik heb nog nooit een (verhuis)vlog van Bonnie gezien en als ik jullie zo hoor zijn het er ook mega (een beetje te) veel. Ik hoop dat ze na de verhuizing een huistour opneemt zodat ik in één keer al jullie opmerkingen over het huis erin terug kan zien. Ik kijk nu al uit naar de epileptische stippels, de lelijke roze muur en de afzichtelijke halve maantjes.

12 likes

Ze heeft ook gezegd dat ze dat achteraf liever had gedaan, ze had niet door dat het zoveel/zo’n zwaar werk zou zijn en ze hadden de trap best even kunnen laten hoe hij was. Maar toen ze het linoleum eraf hadden getrokken moesten ze het wel verder afmaken, je kunt niet blijven zitten met een trap vol lijmresten. Ik waardeer het wel dat ze gewoon doorbikkelen ook al is het rotwerk.

Ik vind het eindresultaat best wel mooi, ik zou nooit van die halve maantjes willen maar zij vinden dat mooi. Alleen jammer dat ze zo scheef liggen, maar ook wel logisch als dat is waar je stapt. Vreemd dat ze dan zo klein zijn?

3 likes

Ja, je hebt gelijk. Zo half kun je het niet laten natuurlijk. Ik dacht eerst dat ze bijvoorbeeld het voorwerk zelf deden en dan iemand zouden inhuren voor het lakken/bekleden van de trap. Knap dat ze hebben doorgezet nadat ze erachter kwamen dat het zoveel werk was. En het eindresultaat is ook best prima hoor. Ik zou zelf geen halve maantjes doen omdat een trap voor mij niet per se zacht hoeft te zijn, maar het is ook weer niet zó lelijk. Het ging mij er meer om dat ik het zou willen uitbesteden omdat het me zo’n rot klus lijkt, ook al ben ik best handig.

1 like

Een gelakte trap lijkt me wel heel glad, als je een keer op sokken loopt, kun je zo naar beneden glijden :grimacing: meer voor grip dus

1 like

Je hebt ook anti-slip traplak. Dat hadden we bij m’n ouders denk ik ook, want daar hadden we ook geen stof en ik ben er niet op uitgegleden.

3 likes