Het andere YouTubers/bloggers topic #14

Hi Jiami, leuk dat je mee leest. Verstandig dat je het filmpje op Tiktok verwijderd heb. Dat filmpje kan namelijk écht niet.
Hoe denk je er nu zelf over? Hopelijk kom je gezellig mee posten!

22 likes

Wat voor filmpje was het?

2 likes

Ik heb haar een DM op insta gestuurd en daar heeft ze op gereageerd. Vandaar dat het filmpje er nu af is.

1 like

Ah oke! Ik dacht dat ze ook altijd mee las.

Mag ik weten wat ze gereageerd heeft? Ben daar wel heel benieuwd na.

Sanne die nu na een jaar weer 1000 stories plaatst over een date van toen. Ik snap dat deze tijd flashbacks en herinneringen bij haar naar boven brengen nu het bijna een jaar geleden is dat haar vader overleed. Maar echt weer zoveel stories wijden aan iemand waar je dus al lang mee gekapt bent? WHY?

2 likes

Zou ook best kunnen dat ze meeleest hoor.
Ik heb haar gezegd dat dit kan bijdragen aan cyberpesten en dat ik niet denk dat dit haar bedoeling is. Dat beaamde ze en ze zei dat het filmpje in eerste instantie sarcastisch bedoeld was. Ze ziet nu in dat het bij kinderen verkeerd kan overkomen en dat dit negatieve gevolgen kan hebben.

Je kan er wat van vinden dat ze dit in eerste instantie geplaatst heeft, maar ben blij dat het filmpje er in elk geval af is.

10 likes

De video is niet meer beschikbaar bij mij…

2 likes

Monica doet me nu zo erg denken aan de Kardashians

2 likes

Mag ik weten wat er in dat filmpje stond? :grimacing:

1 like

Het was:

Stuur dit naar iemand die je niet aardig vind

en dan vervolgens een of ander kinderachtig rijmpje op twinkle twinkle little star

Het was iets van “stuur dit naar iemand die je niet mag” en dan allemaal van die gemene dingen zoals “ga naar Irak, gooi jezelf van een berg” ofzoiets???
Echt iets belachelijks, maar mijn 12-jarige zelf zou zich de hele zondagmiddag rot voelen als de queen bee van de klas dit naar mij zou sturen.
Edit: zoals @Alchemy al zei dus

19 likes

Het was echt onschuldig hoor, gewoon rijmende dingen

“Ik stop je in een zak, ik schop je naar Irak”

En dat was dan de gemeenste zin die er bij zat. Zeg maar als je het naar iemand boven de 12 zou sturen, zou diegene echt denken van “oké dit is alles wat je hebt?”

Geen gescheld, geen dreigingen, gewoon een liedje. Vind het nogal overdreven allemaal.

5 likes

Het lijkt onschuldig, maar als je als buitenbeentje al gepest wordt en dan ook nog deze naar je doorgestuurd krijgt kunnen kinderen zich erg klote voelen.

28 likes

Misschien ben ik niets gewend maar ik vind dat best heftig? (met wat @1207 zegt gooi je van een berg erbij helemaal)
Wat vind je dan niet onschuldig?

7 likes

Je bent een lelijke kankerhoer, ga dood.

Zoiets?

44 likes

Hmm ok. Ik snap wat je bedoelt.
Ik zie persoonlijk het verschil niet echt maar dat is omdat ik het idee dat iemand zoiets zou sturen überhaupt bizar vind, het gaat meer om de intentie dan om de daadwerkelijke inhoud. En ik vind het dus echt niet onschuldig.

Ik denk dat Jiami het trouwens “grappig” bedoelde en niet wilde dat mensen het daadwerkelijk zouden moeten sturen (of dat hoop ik tenminste) maar hoe kom je hier sowieso bij. Echt belachelijk.

3 likes

Ligt er aan wat je situatie is, denk ik. Als je uit Irak gevlucht bent dan trek je je van de eerste zin waarschijnlijk veel meer aan. Heeft je moeder kanker en heb je niks met Irak (of oorlog/vluchten) te maken dan is jouw opmerking waarschijnlijk pijnlijker. Ik haal bij die laatste inmiddels mijn schouders op omdat ik het, hoe kansloos ook, zovaak op straat hoor. Kinderen (en volwassenen) weten elkaar op de meest pijnlijke punten te pakken en daarin valt weinig te vergelijken. Het is niet aan een ander om te bepalen wat wel/niet pijnlijk is voor jou…

5 likes

Het filmpje van Jiami was duidelijk geïnspireerd door zulke youtubefilmpjes die al langer een trend zijn (zie ook de vergelijkbare look met zonnebril en capuchon)

3 likes

Als je uit Irak gevlucht bent is wel een enorm specifiek scenario.

En wat als je Irakese moeder kanker heeft of hoer was? Wat is dan pijnlijker?

Jiami’s ding was gewoon lollig bedoelt en er zat echt niks in dat echt niet kon, zoals @LizzyBennet al zei is het gewoon zo’n trend.

7 likes

Dan zijn het allebei kutopmerkingen. :joy:
Het gaat mij er om dat Jiami zich kennelijk van geen kwaad bewust is en haar jonge doelgroep (die steeds minder remmingen lijkt te kennen) op vrij kansloze ideeën kan brengen.

3 likes