Het algemene boekentopic (Deel 1)

Bij goodreads telt de datum dat je ‘m uit hebt gelezen, dus dat houd ik ook aan.

1 like

Voor mijn vader wil ik een boek cadeau geven, maar ik weet nog niet goed wat. Ik geef hem meestal historisch kritische boeken, over oorlogen en het ontstaan van Europa, cultuurverschillen en de geschiedenis ervan, maar ook de 100jarige man die uit het raam klom, en andere fictieboeken.
Hebben jullie nog een recente aanrader wat betreft boek? Mijn vader geniet van rustig lezen met een whiskey of nespresso erbij (om maar even een beeld te schetsen).

Zowel mijn vader als stiefvader waren beiden erg van fan van Knausgard. Het eerste boek uit die serie heet ook lekker toepasselijk Vader

2 likes

Ik heb mijn good reads account trouwens ook weer afgestoft en mijn doel voor dit jaar op 10 gezet, kleine stapjes. Lees trouwens de laatste tijd (als ik lees) alleen maar papieren boeken, terwijl ik gewoon een ereader heb. Misschien is een kobo account ook wel wat… Ben nu trouwens bezig in een klassieker, to kill a mockingbird

4 likes

Ik ben die nu ook aan het lezen, alleen heb hem in het Engels gekregen. Gaat toch een stukje langzamer dan merk ik :see_no_evil: wel goed voor het onderhouden van m’n Engels natuurlijk

Tot zover vind ik hem wel erg leuk! Het gaat nu ook over iemand die niet alles in de schoot geworpen krijgt, maar ergens hard voor werkt. Ook wel eens fijn. :smile: Ben benieuwd waar het naartoe gaat en ik ga het tweede deel ook preorderen denk ik! (The Dragon Republic geloof ik)

1 like

Leuk! Harlan Coben is inderdaad leuk zoals iemand anders al zei. Verder hou ik ontzettend van Karin Slaughter (wel bij het begin beginnen)
Jo Nesbo is ook goed - weer bij het begin beginnen van de Harry Hole series (vind ik leuk om te lezen)

1 like

Eens eens eens! Voor mij het eerste boek van 2019 en ook een van de beste boeken in de laatste paar jaar! Niet gehuild maar vond 'm wel heel mooi haha

1 like

Dank je, ook de anderen die mij tips hadden gegeven (ik kan jullie namen niet meer terugvinden)! Ik heb de eerste paar boeken van de Harry Hole series gekocht, ik ben heel benieuwd. Wil dit jaar echt meer gaan lezen, ik moet voor mijn werk veel lezen en dan heb ik 's avonds meer zin in een serie in plaats van een boek, dus moet echt weer fictie “leren” lezen. Ben ook benieuwd naar Harlan Coben!

Wat mij te binnenschoot is In Europa van Geert Mak. Niet recent helaas dus misschien heeft hij deze al gelezen.

Die heeft hij inderdaad al gelezen. Misschien ga ik morgen met koopavond nog even kijken in een boekenwinkel

1 like

Als hij ze nog niet gelezen heeft, Roofstaat van Ewald Vanvugt of Het zijn net mensen van Joris Luyendijk?

2 likes

Ik heb m’n reading challenge op 24 gezet, denk dat 2 per maand wel moet lukken! Ben nu op de helft van de eerste van dit jaar, Morvern Callar van Alan Warner. Vind hem tot nu toe erg goed.

Ik haat het om te vragen, maar ik sta op een longlist van beste Nederlandse vrouwenthriller en ik zou graag kans maken, dus als jullie een minuutje over hebben, kunnen jullie dan op mij stemmen? :grimacing: http://www.vrouwenthrillers.nl/index.php?page=boekvanhetjaar (De witte kamer)

Je kunt meerdere boeken nomineren en een boekenpakket winnen!

6 likes

Ik snap niks van dat goodreads.
Ik heb een reading challenge en wil dit jaar 45 boeken lezen (lees veel kinderboeken dus lijkt me haalbaar). Maar nu heb ik dus bij een boek aangegeven dat ik het vandaag uitgelezen heb maar die challenge staat nog steeds op 0/45.

Ik zet ze op currently reading en dan op read, dan gaat het goed.

Mijn laatste boek was Wat Alice vergat - Liane Moriarty. Ik had verwacht dat het een beetje als Ken je me nog? van Sophie Kinsella zou zijn en die vond ik niet zo. Maar deze had wat meer verhaal en las een stuk prettiger dus ik was positief verrast.

Ik heb net de 100 jarige man die terugkwam om de wereld te redden uitgelezen. Ik vond hem erg vermakelijk. Het las makkelijk weg en was af en toe erg grappig. Nu een ander boek zoeken.

1 like

Dankjewel, het is gelukt!

1 like

Ik heb ook maar eens een Goodreads account aangemaakt.
De eerste 2 boeken voor dit jaar al gelezen. Allebei van Martine de Jong. De aanloopman en Mannen van Raan. Erg leuk en lezen makkelijk weg.
Nu op zoek naar een nieuw boek.

1 like

Ik ook net in december “Wat alice vergat” gelezen. Vond ik echt een goed boek. Beter dan het andere van LIane Moriarty dat ik ook er net voor las. “Bijna echt gebeurd”. Was wel ok.

Mijn eerste boek van 2019 was “Het begin” van Nora Roberts het begin van een trilogie (De bron). Echt ene pageturner, ik kon het niet wegleggen. En ben nu zeer benieuwd naar de volgende boeken. Nog mensen die het gelezen hebben?

Ik lees echt zeer graag maar moet er tijd voor maken. En ik koop weinig boeken zelf, de meeste leen ik in de bib. De meeste herlees ik toch niet dus vind het zonde om ze te kopen.

Edit: en ik ben hier in het begin van het topic beginnen lezen en zo wat mensen beginnen volgen op Goodreads, dus als je een nieuwe volger hebt waarvan de naam begint met tine it’s me!.

2 likes