Het algemene boekentopic (Deel 1)

Hoppa, boek 50 gehaald, dus hier is mijn Year in Books:

6 likes

:joy: Huh, heb je een kat tegenwoordig?

En ik heb net Smut uitgelezen. Was verrassend leuk. Niet hoogdravend, wel leuk :slight_smile:

Ja, ik dacht al: ik heb wat gemist :stuck_out_tongue: En awh. <3 Katten. Ik ‘lees’ vaak samen met 1 van de katten.

1 like

Had over deze post heen gelezen, maar ik heb dit jaar Sharon Bolton ontdekt en ik kan haar boeken erg waarderen.

1 like

Ik heb mijn reading challenge bij lange na niet gehaald. 39 van de 50 boeken. Moet zeggen dat daarvan wel 3 boeken echt dikke pillen waren (iets meer dan 800 pagina’s), but still. Had echt last van leesdipjes. Voor volgend jaar ga ik mn challenge op 30 zetten want dat wordt sowieso een enorm druk jaar met afstuderen etc!

@Celeone ik heb nu dus eindelijk Becks laatste zomer uitgelezen haha. Ik vond hem goed, de schrijfstijl is erg fijn en het boek kabbelt door. Maar ik vond zijn andere boek, Het einde van de eenzaamheid, wel een stuk beter! Dat raakte me echt.

1 like

Nog steeds een mooi aantal toch! Vooral met van die dikke pillen ertussen inderdaad.

Mijn challenge staat weer op 50, ben benieuwd of ik het haal. Ik moet op 1 april de volgende versie van mijn manuscript weer inleveren en daarna komen er natuurlijk nog meer rondes aan, plus ik mag waarschijnlijk niet minder werken bij mijn reguliere baan. :grimacing: (Ik werk er nu 36 uur.) Ach, we gaan het zien.

Hopelijk win ik de loterij zodat ik niet meer hoef te werken en alle tijd heb om te lezen en schrijven. :joy: Dat is vast een heel realistische wens.

Ik lees overigens De spion van Paulo Coelho, over Mata Hari. Leest makkelijk, want het zijn vrij korte hoofdstukken.

2 likes

Mijn jaar in boeken!
Gisteren boek 52/52 uitgelezen :blush:
Gemiddelde beoordeling 3,3 sterren

1 like

Mijn jaar in boeken, ben blij dat ik mijn challenge weer gehaald heb! Volgend jaar worden het weer 40 boeken, maar ik wil voor mezelf een extra challenge doen dat ik geen boeken mag meetellen die ik herlees.

1 like

Kom ik aan met m’n 15 boeken haha. :v:t3:

Aanraders van dit jaar: Mythos (Stephen Fry) en Morning Star (Pierce Brown).
Populair boek, maar naar mijn mening een afrader: De ondraaglijke lichtheid van het bestaan (Milan Kundera).

4 likes

Ik heb dit jaar mijn reading challenge voor het eerst dik niet gehaald maar dat komt denk ik omdat ik veel boeken dubbel ben gaan lezen en dat telt niet.
Als jullie een boek nog een x lezen, zet je hem dan in goodreads weer op ongelezen/gelezen?

1 like

goodreads zegt zelf dat rereads gewoon tellen haha!

2 likes

Rereads tellen gewoon, dan moet je hem gewoon weer op “currently reading” zetten en dan staat er ook wel dat je hem voor de -insert number- keer leest!

1 like

@Foucher @California bedankt! Stelt niks voor maar ben blij dat ik nu dan kan zeggen dat ik het wel gehaald heb :smirk:

5 likes

Favorieten van dit jaar: Kafka op het strand & Ready player one
Grote teleurstellingen: De eenzame postbode & Behind her eyes

2 likes

Doet iemand hier mee aan de quiz op hebban? Vandaag is het logos van uitgeverijen raden.

Oe ik wil ook meeraden als dat nodig is @Sazie :smiley:

Eerste logo is mijn uitgeverij! :sunglasses:

Ik doe niet mee, maar heb ze wel bekeken. Ik kan ze allemaal zo benoemen, behalve D en K. :thinking:

Edit: o, wacht, ik weet D wel. Alleen K niet.

K is pluim😃.
Ik ben mijn boekenkast afgegaan bij de logo’s. Had de meeste er in staan. En de rest heb ik gevonden door te googelen. Wel leuk om even te doen. Ik merkte zo dat ik toch veel logo’s niet meteen herken.

L is toch Pluim?

Stiekem zijn er ook best veel uitgeverijen/imprinten.

1 like

Oh wacht ja! K is Hollands diep

1 like