Heeft iemand nog een tip voor een boek dat lekker wegleest aan het zwembad/op het vliegtuig voor deze zomer?
Ik ben fan van alles van Dan Brown (niet echt literaire hoogstandjes misschien maar leest lekker weg vind ik).
Ik wil graag nog Het Diner en Geachte meneer M lezen, meningen hierover?
En een boek wat ik tegenwoordig regelmatig zie voorbij komen: iets met not giving a fuck oid? Is dat de moeite?
Love it dat dit topic al 100+ posts heeft. Al ligt de ratio posts-weergaven een stuk lager dan bij andere topics. Maar toch: ik blijf altijd blij worden als ik zie dat mensen lezen. Ik voel ook altijd meteen een ‘connectie’ met mensen in het openbaar vervoer als ze een boek of e-reader vasthebben.
Ik vind Sarina Bowen erg goed. Verder: Monica Murphy, Miranda Hillers, Marielle Brouwer, Liz Hartevelt, Lis Lucassen, Stefanie van Mol (al ligt dit misschien net wat meer tegen erotiek aan), Rebecca Yarros.
Wat leuk dat je hem wilt lezen! Hij is al te reserveren: https://www.bruna.nl/boeken/de-witte-kamer-9789022583203 (Ook op Bol, Ako, enz.) Alleen de papieren versie vooralsnog, het e-book verschijnt pas online op de releasedatum denk ik. Overigens staat er op bijna iedere webwinkel 18 juni, maar het boek komt uit op 5 juni. Moet ook wel, want anders is er tijdens de boekpresentatie 8 juni niet zoveel te presenteren.
Edit: Arabella, zit jij hier eigenlijk ook al? Onder een andere naam dan zeker?
Het ligt ook aan het genre om je te bewijzen, vind ik. De boekhandel is volgens mij allang niet meer dé plek om veel boeken te kopen. Ikzelf koop echt zelden boeken in de boekhandel. Scheelt ook wel dat ik de boekhandel hier nare eigenaren vind hebben. Als ik al een boek koop, dan is het vrijwel altijd bij Van Piere in Eindhoven.
Wow @Booklover, wat mooi die kast zo! Dat is denk ik de droom van veel boekenlezers haha, waaronder de mijne.
Ik koop trouwens meestal fysieke boeken hoor. Ebooks lees ik soms op de iPad als ik op vakantie ga, maar geef toch de voorkeur aan een ‘echt’ boek waar ik de bladzijdes van kan omslaan en daarna tentoon kan stellen in mijn kast .
De laatste boeken die ik heb gelezen:
De vliegende Hollander van F. van Pamelen. Vond ik een leuke thriller. Is gebaseerd rondom de legende van de vliegende Hollander maar afspelend in het heden.
De avond is ongemak van Marieke Lucas Rijneveld. Vond ik niet zo. Het onderwerp vond ik juist heel interessant, een gezin getroffen door de dood van een zoon/broer, maar ik vond dat het te weinig de problematiek aanduidde en daardoor een beetje oppervlakkig bleef.
Pachinko van Min Jin Lee. Wel een aanrader. Je wordt meegenomen in een Koreaanse familiegeschiedenis en elk ‘deel’ worden er nieuwe familieleden geïntroduceerd terwijl het verhaal doorloopt door de jaren heen. Wel moet ik zeggen dat ik het laatste deel minder vond. Daar vloog ze als het ware door het verhaal en werden er teveel karakters geïntroduceerd, waarvan het verhaal oppervlakkig bleef. Toch moeilijk wegleggen omdat je steeds benieuwd bent hoe het met de personages verder gaat.
Ik ben het deels met je eens, deels ook niet. Er zullen inderdaad grote groepen zijn die slechts online hun boeken kopen. En die groep zal ongetwijfeld blijven groeien. Maar ik denk dat er veel mensen zijn (en blijven) die in de boekenwinkels rondneuzen, of dat nou is omdat ze advies willen van de boekhandelaar of omdat ze het er gewoon leuk vinden om rond te snuffelen. Zelf koop ik ook voornamelijk online, maar ik hang op stations tijdens het wachten eigenlijk altijd rond in de AKO of de Bruna. En tijdens het winkelen kan ik het ook nooit laten even in de lokale boekhandels te kijken. Daar zie je dan toch weer bepaalde boeken liggen die je blik vangen en soms kom je dan buiten met een tas vol boeken. Plus: een Bruna en AKO maken denk ik eerder reclame in hun folders voor boeken die ze op de tafels hebben liggen. Maar dat is slechts een theorie.
Je hebt ook wel gelijk dat dit per genre verschilt. Ik kan me voorstellen dat dit voor New Adult anders is dan voor thrillers, bijvoorbeeld.
Ik begin juist steeds meer van ebooks te houden. Ik koop bijna nooit meer fysieke boeken, al heb ik gister A Court of Frost and Starlight binnen gehad. Helaas is 'ie wel kapot, dus wacht nu op de nieuwe. Maar ik mag de beschadigde houden, dus dat is wel netjes.
In New Adult is het vooral ebooks in elk geval. Dus daar is die noodzaak wat minder hoog. Wat ik van auteurs hoor is dat ze in boekhandels toch een stuk minder verkopen (in het NA-genre dan). Zal ook wel komen, omdat er in New Adult vrij veel indie auteurs zijn (of zo zijn begonnen zoals Colleen Hoover) en ze ook wel een slechter imago hebben, zeker hier in Nederland. Bij thrillers weet ik het niet, maar romans zijn dan weer vooral paperbacks.
Meestal als ik hier in de boekhandel snuffel, kom ik met lege handen weer terug. Want wat daar staat, heb ik doorgaans of al gelezen of geen interesse in. Dus tegenwoordig kom ik nog zelden in de boekhandel, omdat ze toch bijna nooit hebben wat ik lees. Enige waar ik wel altijd veel koop, is de Waterstones (maar nu ook niet meer, omdat ik er alleen voor concerten kwam en je nu meestal geen rugzakken meer mee mag nemen).
Inmiddels begonnen in Judaskus van Linda Jansma. Ik hou wel van haar schrijfstijl. Makkelijk te lezen en niet van die 20 personages door elkaar waardoor je de draad kwijt raakt.
Laatste boek was misstap van Jet van Vuren. Aanrader maar in het begin wel even lastig in te komen door het multi perspectief. Verder verrassend einde!
Holy shit. Dit is waarom ik nog nooit een luisterboek heb geprobeerd, haha. Het lijkt me gewoon echt zonde van de tijd. Tenzij je het combineert met iets anders. Het huishouden, of zo.
Ligt er heel erg aan waar je van houdt! Wat luisterboeken betreft hou ik van boeken die normaal gesproken super makkelijk weglezen. Dit zijn voor mij of wel (grappige) simpele romans, of wel luchtig non-fictie. Niet te ingewikkeld of te lang, want dan is het niet erg als ik maar met een half oor luister soms.
Mijn tips (ik luister Engels en Nederlands door elkaar):
Fredrik Backman - Een Man die Ove Heet (hardop gelachen de hele tijd!)
Jojo Moyes - Voor jou (welbekend boek dat ik normaal misschien niet zou hebben gelezen vanwege het genre, maar het luisterde lekker weg)
Jennifer Romolini - Weird in a world that’s not (non-fictie)
De Hendrik Groen boeken
Jason Rekulak - The Impossible Fortress
Harry Potter voorgelezen door Stephen Fry voor het slapen
Meik Wiking - The little book of lykke (vervolg op Hygge en het is gewoon een feel good boekje, voorgelezen met schattig Deens accent)
Edit:
Ik ben net begonnen aan Mythos van Stephen Fry. ZO FIJN!!!