Hardlooptopic

Wat goed!
Dat aangekeken gevoel zit echt puur tussen je oren. Wat kan jjj me vertellen over de laatste drie hardlopers die jij gezien hebt? Waarschijnlijk niks.
Mensen kijken automatisch naar dingen die bewegen, dus mensen kijken automatisch naar jou als je langs komt.
Je kan ook proberen vooral te rennen op plekken waar andere dst ook doen zoals het park, bos of strand. Dan voel je je misschien iets minder ‘gek’.

1 like

Ik ben geweest! Zo blij mee want het ging ook echt lekker en het was qua warmte nog wel soort van uit te houden. Ik heb sinds kort ook zo een water rugzak en dat is echt ideaal.

@littlenumbers
Ik ben volgens garmin ook vaak niet productief. En die tijden die hij aangeeft kan ik alleen maar van dromen om die ooit te halen.

3 likes

Ik zag je insta! Je was eerder dan ik haha, maar vond het idd ook lekker! :blush:

1 like

Wat goed dat je bent gegaan!
Zo’n rugzak vind ik echt vreselijk haha, zo’n warm plakding op je rug… Misschien heb ik geen goeie, wat voor eentje heb jij?

1 like

Ik heb er 1 van de decathlon. Ik dacht voordat ik een hele dure aanschaf en het is niks maar het bevalt tot nu toe prima. Ik heb er geen last van.

https://www.decathlon.nl/p/trailrugzak-5-liter/_/R-p-168331

1 like

Oh haha die grijze heb ik. Dan ligt t helaas aan mij :sweat_smile:

Ik heb afgelopen maandag een conditietest hardlopen gedaan, om te weten wat nu precies mijn hartslagzones zijn (in de mate dat het effectief goed gemeten kan worden), en naderhand kreeg ik een hardloopschema mee.
Het verdikt was dat ik de meeste trainingen trager (en dus op lagere hartslag) moet afleggen. Komende maandag begin ik met mijn nieuw schema.
Waar ik het vooral moeilijk mee ga hebben is dat ik trager moet gaan hardlopen. Het klopt gewoon niet in mijn hoofd :upside_down_face:
Maar… alles om beter te worden! Mijn doel is een beter tijd op de 5km en 10km :slight_smile:

4 likes

Ik wilde gisteren gaan hardlopen, maar ik vond het echt te warm. En het leek me ook niet zo veilig. Morgenochtend rond 7.00u ga ik nog een poging doen.

1 like

interessant! lagen je zones veel anders dan wat je hiervoor dacht? ik twijfel ook nog om eens zoiets te doen, waar heb je dit gedaan en hoeveel kost het ongeveer?

Mijn zones liggen niet heel anders dan ik zelf in gedachten had, en waarop ik altijd al trainde, maar ik trainde mijn lange duurlopen meestal in zone 3 terwijl dat eerder zone 2 zou moeten zijn. Ik zal dus wat trager moeten hardlopen om uiteindelijk sneller te worden. Mijn zones, die uit de test zijn voortgekomen, verschillen ongeveer 3-5 slagen met de zones waarop ik zelf al jaren hardloop dus daar is niks schokkend uit voortgekomen. Wat wel aangenaam is, is dat de coach een schema opmaakt geheel op mijn niveau en mijn doelen. Mijn vriend heeft bijvoorbeeld een ander schema gekregen :slight_smile:

Ik heb het gedaan bij Energylab in Gent (België), maar ze zitten ook in Rotterdam. Het was normaal 190 euro, maar ik had een korting van 50% dus kwam het nog op 95 euro, waardoor het wel aanlokkelijk was om eens zo’n test te doen. 190 euro zou ik er zelf nooit aan geven…

In België is er nog een organisatie die over heel België rondgaat bij clubs, en daar kan je dan ook bij aansluiten om een test te laten doen en dan krijg je ook een schema met advies. Ook erg aan te bevelen :slight_smile: Bij hun zou het 75 euro zijn. Als je een individuele test wilt (dus niet bij de clubs) dan zou het 99 euro kosten. Als je bij de grens woont (of je woont zelf in België), dit is de link naar die organisatie; https://www.smart-sport.be/

1 like

dankjewel voor de uitleg en tips! ik hoor het zoveel he, langzamer lopen om sneller te worden en ben het zelf ook aan het toepassen maar het blijft lastig (en ik geef polshartslagmeting vaak de schuld, dat ik t idee heb dat ie in een cadans lock gaat). Je berichtje geeft lig motivatie om daar wat beter op te letten weer! Succes komende tijd, ben erg benieuwd wat het gaat opleveren :slight_smile:

Ik was best wel goed bezig, gaat mijn veter los in de laatste 5 minuten :sweat_smile:

1 like

Hahaha sad! Ik ging ook voor een vroeg rondje om 06:30 en was heerlijk!

Hebben jullie trouwens Strava? Ik gebruik het pas sinds kort (i know) en lijkt me leuk jullie te volgen :slight_smile:

Ik heb wel Strava, maar alleen voor fietsen. Voor hardlopen werkt het niet fijn (in combinatie met Apple watch; zet ik mijn een race mijn horloge stil op x, kijk ik op Strava is het x+3 ofzo. Terwijl officiële tijd in de buurt komt van x).

1 like

Yess ik heb t ook :cool:
Pb wel even mn account!

1 like

Ik vond de temperatuur ook wel goed te doen. Gelukkig was de zon nog achter de wolken, maar miste wel een windje. Zondagochtend is altijd zo lekker rustig

2 likes

Zo, ik vond het net toch nog wel warm.
Maar ik heb er wel 3 km op zitten.
Op 7 min per km. Voor mijn doen best netjes.

4 likes

Haha dat langzamer lopen om sneller te worden vind ik ook echt lastig! Ik hoop dat mensen hier daar nog inspirerende succesverhalen voor hebben :’)

Ik ben begonnen met halve marathon training voor oktober jeeej. Vandaag 14km gelopen en ging heel soepel!

3 likes

Leuk! Welke ga je doen in Oktober?

Ik ben net gaan rennen in de regen en het was echt zo fijn :slight_smile:

4 likes