Iemand trouwens tips voor een interval training. Max 30/40 minuten. Wil mij er ook eens aan wagen maar op internet staan zoveel verschillende, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik vermijd interval tot nu toe omdat ik het maar ingewikkeld en gedoe vind haha, maar vrees dat ik er uiteindelijk toch aan moet geloven
Hahah ja hier hetzelfde. Maar wil het toch maar eens gaan proberen.
Sorry kan je ook niet helpen met je interval. Áls ik het al doe, doe ik maar wat
Kwilde net 7,5km hardlopen op een rustig fijn tempo. Dus ik heb nauwelijks op mn horloge gekeken. Zijn altijd de fijnste loopjes vind ik. Nu keek ik rond 43 minuten en zag ik dat ik mijn snelste tijd (44.09) had kunnen verbeteren. Maar ik zag het te laat. Echt balen anders had ik onder de 44 minuut gelopen. Wel fijn want dit geeft zelfvertrouwen voor mn eerste wedstrijd volgende week zaterdag!
Wow dat is zeker een goede motivatie voor je eerste run! Succes, je kunt het!
Ik heb net weer een training van het Runners World-schema voor 5 km gedaan en het is zo gek dat die 5 km nu zo in de buurt komt (al is het met lopen tussendoor)?! En dat ik om 7 uur ben opgestaan om te gaan rennen. Sta echt te kijken van mezelf nog, haha, geloof het bijna niet. Was zo lang iemand die totaal niet sportte.
Ok ik heb dus vanmorgen een soort van interval gedaan? 5min in/uitlopen, en dan 30 sec versnellen en 2 minuten rustig rennen. Dat 10x. Ik werd echt steeds langzamer zowel de rust als de sprint. Gemiddelde uiteindelijk lager dan wat ik normaal loop. geen idee of dit nou goed of slecht is.
Lopen jullie trouwens meestal alleen of ook met anderen of met een loopgroep oid?
Ik twijfel namelijk een beetje. Ik ben sociaal nogal ongemakkelijk, dus weet niet of ik van hardlopen nou ook een ‘sociaal ding’ wil maken. Als ik aan het hardlopen ben wil ik niet ook nog daarover hoeven nadenken, haha. Aan de andere kant denk ik dat het wel kan motiveren om samen met anderen te lopen/trainen voor iets. En dat je dan ook mensen kent bij wedstrijden bijv, want nu ben ik dus eigenlijk bijna altijd alleen.
Ik loop alleen. Ben geen snelle loper, en in een groep zou ik de hele tijd bang zijn dat ik de anderen ophoud. Daarnaast vind ik het juist heerlijk om even met niemand rekening te hoeven houden, niet te hoeven praten, etc. Lekker in mijn eentje mijn hoofd leegmaken.
@littlenumbers Ik loop weleens met een loopgroep. Ik heb een zoveel ritten kaart. En kan dan wanneer ik wil. Ik vind het vaak wel leuk omdat we ook oefeningen doen voor sterkere spieren, dus het is niet altijd veel rennen. Dit heb ik gedaan omdat ik altijd maar alleen liep en ook sociaal niet heel goed ben met contacten. Het is dus wel leuk omdat veel mensen dezelfde interesses hebben. En sommige lopen ook dezelfde runs. Dus dan heb je toch wat aanspraak ervoor en erna.
Ik ga dus ook gewoon wanneer ik zin heb. Soms wil ik echt even alleen lopen. Of dan zie ik dat er minder leuke mensen zich hebben ingeschreven voor de les. (die denken dat het een kletsgroep is, dat vind ik dan zonde)
Haha dit is wel herkenbaar en ook de reden dat ik liever alleen loop. Kan t er niet bij hebben dat ik iets moet zeggen of nadenken over wat ik moet zeggen onder t hardlopen. Maar zo’n tien rittenkaart klink wel interessant. Alleen of ik dat ooit zal doen dan. Even kijken of ze t uhberhaubt doen bij de atletiekvereniging
Ik ben aangesloten bij een club, al loop ik wel meestal alleen. Soms (zoals vandaag) ga ik wel eens meelopen. Het is wel eens gezellig, maar niet om elke week te doen. Het is zo zalig om een rondje alleen te lopen, gedachten op 0 en gaan
Eigenlijk loop ik het liefst direct na mijn werk, en de tijden van de club liggen niet na het werk Ze beginnen altijd om 20u met hun rondje. Dan ben ik zo laat thuis (naar daar rijden, rondje lopen tot 21u, misschien nog een drankje doen met de clubgenoten, terug naar huis, douchen,…) en daar heb ik meestal geen zin in. Ik moet elke ochtend om 5u30 op, dus heb de slaap wel nodig
We hebben wel verschillende groepen, dus ook voor de “tragere” is er een begeleider
Ik ben eigenlijk meer aangesloten bij de club voor sociaal contact. Ook tijdens wedstrijden, zoals je zelf aanhaalt, is het wel fijn om iemand te kennen.
Ik ging een tijdje heel lekker, 1 of 2 keer per week lopen en dan 5 a 6 km met een snelheid van iets meer 6 minuten per kilometer. In mei ben ik gestopt vanwege hele erge hooikoorts, ik kreeg weinig lucht en moest het dan de hele dag bezuren met prikkende ogen. Nu wil ik het weer oppakken maar baal dan dat ik weer langzamer ben en heb moeite het weer op te pakken.
Ik loop meestal in een groep, maar ook wel alleen (als training niet uitkomt bijv, of als ik net een wedstrijd heb gehad en er heel veel km’s op het programma staan). Je kan ook maar zo denken: het doel is om te sporten maar als ik er iets sociaals aan overhoud is het mooi meegenomen.
Want een groep helpt wel om bijv. meer interval training gaan doen (wat niet onmogelijk, maar soms wel lastig is in je eentje). Of om gewoon te gaan ook al is het warm of juist niet zulk mooi weer. Bij veel groepjes mag je gewoon wel een paar keer een les meedoen om te kijken of de mensen een beetje ok zijn.
PS Ik vind je echt helemaal niet sociaal ongemakkelijk hoor
Ik zeg altijd dat ik het alleen beter kan, maar lopen met mijn moeder is wel gezelliger. Als het dan niet wil sleept ze me er echt een beetje doorheen. Laatst ging ik net weg toen zusje fietsend thuis kwam en die is toen met me mee gefietst en dat was echt het fijnste beste rondje ooit.
Stiekem vind ik met iemand anders dus ook wel fijn!
Afwisseling is denk ik gewoon fijn.
Ik loop het liefst alleen. Samen is soms wel gezellig, maar alleen loop ik mijn beste trainingen. Dan hoef ik niet op een ander te letten. En ik kan mezelf heel goed pushen, daarvoor heb ik niemand nodig.
Ik vind interval echt heerlijk! Zaterdag mag ik weer Het geeft zoveel voldoening om tot het uiterste te gaan. Dat je denkt: die laatste lukt écht niet meer. En dan toch doen
Ik ga mij dit weekend denk ik inschrijven voor de halve van Amsterdam. Ik doe ook Dam tot Dam. Dus dan is het sowieso wel makkelijker om door te trainen. En ik ga echt meer intervallen want mijn tijdsdoel wil ik dit keer wel halen.
Ik ben ook wat dingen aan het plannen. Deden er hier nou mensen mee aan de color run in september? En zo ja welke afstand?
Fitgurl weet ik nog maar die is denk ik niet hierheen mee verhuisd?
Color run lijkt me wel erg leuk, maar ik vind hem zo duur…
Ik wil misschien mee doen maar ik sta nog niet ingeschreven. En fitgurl is naar mijn weten niet hier of ze moet anoniem zijn. Ze zit wel op het andere forum maar daar is het hardlooptopic niet echt actief.