Yes! Mijzelf toch maar weer even door 7km gesleept met 10.7 gemiddeld. Best netjes. Wel een meeega hongerklap bij de 5 k dus die laatste 2 km heb ik echt te danken aan het vooruitzicht van een bakje Griekse yoghurt met banaan <3
Zijn er eigenlijk meer mensen in het topic die de Batavierenrace dit weekend zouden hebben en nu mee doen aan de virtuele versie?
Ik moet vandaag of morgen 4km afleggen
Ik heb april afgesloten met 82 km; voor mij ook een prestatie.
Heb een Garmin gekocht en vandaag de eerste keer hardgelopen hiermee. Zijn er meer in dit topic met een Garmin? Ik moet namelijk nog wel e.e.a. uitvogelen.
Vandaag had ik een workout ingesteld van 10 min in tempo X, 10 min op 10 seconden sneller en 10 min nog 10 seconden sneller. Ik hoopte dan achteraf te zien dat ik de 1e tien minuten in tempo X liep etc, alleen dit ziet er zo uit bij mijā¦
Een paar vragen; heb ik het niet goed ingesteld vooraf en hoe had ik dat wel moeten doen? En kan ik dit alsnog te zien krijgen als 3 blokken van 10 min?
De beste hardlooprondjes zijn toch echt als je 3 minuten binnen bent en het daarna keihard regent
Ja dat had ik dus van tevoren gedaan. Mijn training was 3 blokken van 10 minuten; alleen hoe krijg ik dit dan achteraf te zien als tijd/tempo per 10 minuten?
Het lijkt alsof je er toch 6 blokken van hebt gemaakt zo? Of een onderverdeling in die 3 blokken.
Of nee wacht hij pakt automatisch ook 1km erbij, dat is gek
Zooo ik heb even twee weken niet hardgelopen want kreeg opeens last van mān hamstring dus nam maar even het zekere voor het onzekere. Maar nu ik eruit ben lukt het me zo moeilijk me er weer toe te zetten, en dit weer helpt ook niet mee
Het ging automatisch over naar het volgende blok.
Naast hardlopen heb ik gister ook met wandelen mn garmin aangezet om te testen. Ik heb het idee dat hij standaard na 1 km een ārondjeā er van maakt.
Dus blok 1 is eerst 1 km en daarna de rest vd tijd tot 10 minuten.
Blok 2 begint weer bij 0 tot 1 km en daarna de rest van de tijd aangevuld tot 10 min etc.
Alleen dan is dus de vraag hoe zet je dat 1 km blokje uitā¦?
Dank iig voor jullie hulp tot nu toe. Het zal waarschijnlijk ook veel puzzelen zijn aan het begin.
Hm oke ik denk dat ik het snap, je hebt autolap aanstaan per 1 km en dat blijft ie melden, ook als je een workout gebruikt.
Ik dacht dat dat bij mij niet gebeurde, maar heb even terug gekeken en zie het bij een oude training ook.
Ik gebruik momenteel zelf vooral de interval functie die al op mn horloge zit en dan negeert ie die autolap wel.
Ik denk het ook - zit ook even te googlen en volgens mij zou ik dat dan voorafgaand aan intervaltraining uit moeten zetten en bijv. bij duurloop wel aan.
Ik ga ook even verder googlen hoe de intervalfunctie werkt, misschien is dat bij mij ook handiger.
Ja autolap uitzetten is dan de oplossing denk ik!
Weet niet of elk horloge die interval optie heeft, ik zag m laatst toevallig staan toen ik een workout op mn horloge wilde activeren. Bij mij staat daaronder dan interval. Daar kwam ik na bijna 1,5 jaar achter haha
Ja heb meteen even gekeken en die van mij iig wel. Ga de komende tijd kijken wat voor mij fijner werkt. Thanks
Jaaa ik! Morgen 5 km afleggen. Het is niet echt lekker bata weer dit weekend dus wat dat betreft vind ik het niet zo erg dat het niet doorgaat :ā)
Ben je gegaan uiteindelijk?
Ik had ook last van mān rechter hamstring, maar is gelukkig weer voorbij. Ik denk dat ik spierpijn had daar en geen blessure. Eerder deze week ook al een training overgeslagen vanwege hoofdpijn.
Vanmiddag weer gelopen, 5 km. Nu weer mān ritme terug zien te vinden.
Neeā¦ Sowieso kwam het gisteren heel slecht uit hoor, maar misschien moet ik met mezelf afspreken dat ik morgen echt moet hahah.
Ja ik denk ook dat ik spierpijn had in mān hamstring! Maar bij je hamstrings is het altijd zo onduidelijk en heel risky om door te gaan dus ik durfde echt even niet meer hahaha (oh en werd ongesteld dus dat werkte ook niet mee). Maar lekker bezig! Nu je weer bent begonnen moet het vast wel weer lukken
Ik was net aan het hardlopen en kreeg ineens een hongerklop (denk ik) en kon toen alleen nog maar heel zielig joggen. Ik ben net begonnen en bouw op met intervaltraining, dus ik dacht dan stop ik een interval eerder. Maar toen ik thuiskwam zag ik dat de interval al klaar was. Dus heb ik toch de hele training kunnen uitlopen (alleen dus die laatste interval wel ongeveer kruipend haha)
Ik ben vandaag voor het eerst gaan hardlopen maar na 30 seconden begon ik al heel veel slijm te produceren en het bleef maar doorgaan haha. Komt dit door mijn slechte conditie of iets anders? En heeft iemand hier nog tips voor, sorry ik ben echt een noob.
Super goed dat je er aan begonnen bent! Ik had dat vaak als ik voor het lopen zuivel (yoghurt of kwark) had gegeten, toen ik dat nog at.
Of het kan misschien ook met je ademhaling te maken hebben, probeer door je neus te ademen of inademen door neus en uitademen door je mond.
Thanks haha! Zuivel kan het niet zijn want dat eet/drink ik niet. Volgens mij probeerde ik in neus uit mond maar het was nog erg ongecontroleerd hahah.