Hardlooptopic

Wil je echt alleen oortjes ?
Ik gebruik een headset en dat vind ik echt heerlijk.

Oeh hier ben ik ook wel benieuwd naar, sta op het punt om airpods te bestellen… Twijfel alleen nog of het niet onhandig is met regen en zweet

Liefst wel ja, vind het persoonlijk met een headset ook niet zo.

Ik gebruik zelf JBL inspire (model 200ofzo?) weet eigenlijk niet of deze nog te koop zijn want heb ze al 3 jaar ofzo. Dus er zullen wel weer allerlei nieuwere versies zijn. Maar ze hebben bij JBL sowieso verschillende modellen en ook speciaal geschikt voor sport.

Ik hoop dat iemand hier voor mij dè tip heeft. Ik gebruikte altijd Runkeeper als hardloopapp waar ik dan mijn eigen schema in uploadde. Zodat ik elke keer een piepje hoorde als ik moest wandelen of moest hardlopen. Maar die app werkt gewoon echt niet goed… Heel vaak blijft hij in de warming-up hangen en geeft hij geen seintje dat de 5 minuten allang om zijn. Of hij doet het twee keer wel en dan weer niet, ik word zo mega gefrustreerd van dit geouwehoer. Ik heb ook geen zin om aldoor op m’n horloge te moeten kijken om de tijd bij te houden?

Heeft iemand hier nog een goede tip voor een app waarbij ik zelf een schema kan uploaden? Of een app waarbij een vergelijkbaar schema is opgenomen als het beginner schema van Runnersworld?

Ik gebruik zelf Seconds, een hele simpele app eigenlijk. Je vult voor je gaat rennen de intervallen in en dan piept hij bijv. als je moet beginnen. Je uploadt dus niet echt een schema (en je kunt dingen niet opslaan als je niet betaalt) maar ik vind het prima werken zo! (Ik werk trouwens gewoon met een los schema, gebruik die van Run2day)

1 like

Aftershokz! Dan heb je niks in je oren zelfs :slight_smile:

2 likes

@Evert super, bedankt! Ik ga die app direct even downloaden en uitproberen!

1 like

Hier ook een aftershockz fan. Gebruik niets anders meer tijdens hardlopen (en schoonmaken, wandelen, fitness ed)

Is het “normaal” om tijdens het lopen af en toe pijntjes te hebben? Ik heb zo nu en dan ineens een zere knie, na 20 meter is dat dan weer voorbij. Vervolgens begint mijn heup, ook dat gaat weer over. Het zijn dan steeds een soort steken en nooit van lange duur, maar wel erg vervelend. Heb gisteren een uitgebreide warming-up gedaan voor het lopen, maar dit leek alleen maar tegen te werken en had nog meer pijntjes dan anders.

Zo, net mijn eerste loopje gedaan!
Ik kon echt al bij 15 weken zwangerschap niet meer lopen, dus was bijna acht maanden geleden. Heb 3,5 km gelopen en het viel niet tegen. 1,5 km lopen, 500m wandelen en weer 1,5 km lopen. Die laatste anderhalf was ineens heel zwaar, haha. Had niks bij mij qua sporthorloge of borstband, gewoon lekker op gevoel gelopen.
Ga zo alles maar eens opladen en een programma voor 5 km erop zetten. Moet ergens beginnen…
Benieuwd naar de spierpijn, haha.

11 likes

Ik heb vandaag 5,5 km gelopen zonder te wandelen :smiley: Het ging eigenlijk wel heel lekker, had het nog wel langer kunnen volhouden denk ik.

Overmorgen ga ik een interval training doen.

9 likes

Ik heb dat ook af en toe. Ineens ergens last van maar is ook na een minuut al wel over en komt dan niet terug. Het lijkt me niet echt een probleem, het is niet dat ik constant met pijn loop.

Heeft iemand een tip voor een korte broek om in hard te lopen waarin je je telefoon mee kunt nemen zonder dat hij beweegt? Ik heb de Lululemon fast and free short 6inch besteld maar die gaat terug want zit niet helemaal fantastisch. (Misschien dat ik die wel een maat kleiner + de langere versie ga bestellen, misschien dat die wel goed zit…)

Nike eclipse 2 in 1. Heb deze in gijs/zwart/blauw. In deze broekjes loop ik altijd de marathon omdat alles er in past (telefoon, gelletjes)

4 likes

ik zit al een maand elke dag op lululemon te kijken of de fast & free short weer in mn maat en kleur is :frowning: ik heb een nike eclips short maar ik vind de stof van het binnenbroekje met die zakken toch te dun om lekker je telefoon in kwijt te kunnen. het gaat toch schuiven. voor wedstrijden draag ik 'm wel graag want gelletjes daarin kwijt is echt prima!

Oh Ik heb er geen last van dat die stof te dun is!

Hebben jullie nog tips voor als je schurende bovenbenen hebt? Ik heb al van die broekjes met strakke onderbroekjes erin, maar die zijn dan toch te kort denk ik waardoor ze omhoog kruipen. Zoek een merk waarbij ze iets langer zijn denk ik

Ik heb 1 van Odlo, daar doe ik mijn langste duurlopen in want ik heb ook last van schurende benen en broekjes die omhoog kruipen :frowning: Het is deze;
https://www.odlo.com/be/nl/smooth-soft-short-voor-dames-7613361410666.html

Ik heb een ultrarun hierin gelopen. Heb in ieder geval geen scheurende bovenbenen gehad.

Ik mis alleen de zakjes voor een telefoon erin. Ik zag wel dat Nike een sportbh had met een zakje op de rug, ik twijfel om die te bestellen, want ik vind kortere broekjes leuker staan (en met bodyglide kun je dan prima 10-15km lopen zonder schuurplekken).

1 like