Forum: meld problemen hier

Hihi ja die gebruik ik al. Maar geeft niks! Jullie doen al zoveel dingen om alles goed te laten lopen, dus ik wacht gewoon rustig af! :blush:

1 like

Och, even mopperen soms lucht ook op he :wink: Mag best, het is ook ergerlijk!

Haha, was meer in de trant van dan heb ik het iig gemeld, voor als het nog niet bekend was. Als niemand iets zegt, weet je natuurlijk ook niet wat er aan de hand is en kan het sowieso niet opgelost worden. Was zeker niet als mopperen bedoeld hoor! Zoals gezegd; jullie doen al zoveel! Echt respect voor! :slight_smile:

1 like

Het is geen probleem, maar kon geen ander topic vinden om het te vragen.
Is er een mogelijkheid dat links in een nieuw tabblad worden geopend?

Ja, in je persoonlijke instellingen! Neus daar maar eens rond, zit nog meer leuks bij!

Super, thanks!

Ik kan geen foto’s meer uploaden? Is dat een algemene bug bij meer mensen of ligt dat aan mij?

Nevermind het lukt weer. Net kon ik soms ook niet liken. Maar dat gaat inmiddels ook weer haha.

Hoi! De server had net wel even jeuk aan zijn harddisk hoor, dus je kunt wel wat raar gedrag hebben gezien.

Ik heb ondertussen door wat er mis kan gaan en als dat zo is, waar het dan misgaat. En daarmee kan ik waar nodig even een zetje geven.

Of in meer technische termen: ik weet hoe ik het proces kan vinden dat vervelend doet (en een hoge I/O-load veroorzaakt) en hoe ik dat kan afsluiten.

Heb je verder niks aan maar klinkt toch leuk, vind je niet? :wink:

4 likes

Haha. Nou tis toch best leuk als je weet waar het mis gaat en je het ook kunt verhelpen :nerd_face:

1 like

ging net ook even mis, ik kon net niet op het forum komen. helaas geen printscreen kunnen maken.

2 likes

Ik heb hetzelfde probleem als @Ananas
Ik heb ook een android telefoon en gebruik het forum op google chrome.
Het is pas sinds afgelopen week dat ik dit probleem heb. Dan typ ik iets in mijn tekstvak maar kan ik niks van de knoppen rond het tekstvak gebruiken. Ik kan dan ook niet op antwoorden klikken.
Het enige wat helpt is de pagina afsluiten en het forum opnieuw openen om te antwoorden.
Maar ik heb dit probleem dus niet sinds het begin vh forum, alleen sinds een week of zo.

Vandaar dat ik me ook afvroeg, is er een app van dit forum? Iets in mijn hoofd zegt dat dit er was (ofwel heb ik dat verkeerd gelezen op egf) maar ik vind het niet.

2 likes

Sorry als ik voor mijn beurt spreek, dus verbeter me vooral als ik het fout heb! Maar als het goed is, is dat de Discourse app. Maar had ook ergens gelezen dat dat eigenlijk hetzelfde werkt als de webversie, dus dat er niet veel verschil in zit.

3 likes

Ja, ik vind dat Android/Chrome probleem ook echt irritant. Ik vind een andere browser op mijn mobiel gebruik gewoon niet gebruikersvriendelijk en geen goede optie.

Het gekke is ook dat ik in het begin van het forum hier ook helemaal geen last van had. Dus het moet ook gewoon kunnen?

Het probleem ligt buiten ons. Bij de ontwikkelaars van de software die daar uiteraard van op de hoogte zijn. Wij kunnen dus in dit geval alleen afwachten en hopen dat het snel wordt opgelost. Heel vervelend maar het is op dit moment niet anders.

1 like

Het is geen ideale situatie inderdaad. We steken er natuurlijk niet zoveel tijd in om mensen actief dwars te zitten, maar we hebben zoals @Lula terecht aangeeft niet alles zelf in de hand.

Het forum is opgezet op basis van moderne interactieve technieken en dat zie je ook terug: het forum doet heel erg veel. Van badges tot live statusupdates en van chat tot live volgen waar je gebleven bent.

Dit betekent ook dat er gebruik gemaakt wordt van moderne browsertechnieken die continu updates verwerken.

Het lastige is nu dat helaas niet alle browsers hetzelfde werken. Er is wel een HTML-standaard maar daar zit nog (redelijk wat) ruimte voor interpretatie in. En dat maakt het ondersteunen dus ook lastiger.

Een bijkomend pobleem is dat met name Android heel veel verschillende varianten kent, in software ersies en in hardwareversies. Dat maakt het ondersteunen dus meteen al een stuk complexer want eigenlijk zou je op alle combinaties moeten testen (en dat is lastig - binnen de hoofd-Androidversie is zelfs de buildversie soms van belang).

Klopt. En er is in de tussentijd al veel veranderd: het forum zelf is onder water weer wat vernieuwd en zelfs jouw telefoon zal stiekem op de achtergrond updates hebben geïnstalleerd (want dat is wat vrijwel alle telefoons doen tegenwoordig).

Het goede nieuws is wel dat dit een bekend probleem is. Daarmee is er geen oplossing meteen beschikbaar maar er is wel aandacht voor. Op korte termijn betekent dit dat er een fix gaat komen en op langere termijn wordt er meer gestandaardiseerd. Dit forum is namelijk niet de enige site waarbij sommigen problemen ervaren, het gebeurt meer. En dat gaat alleen maar groeien, omdat telkens meer sites over gaan naar dynamische oplossingen.

We gaan dus helpen waar we kunnen om op te lossen, en als je HTML en CSS snapt dan mag je graag meehelpen!

We willen uiteraard niet terug naar een statisch forum omdat juist de dynamische componenten het zo leuk maken!

3 likes

Het forum onthoudt weer niet waar ik ben, alleen als ik er net in heb gepost

Bij mij ook

Bij mij blijft nu achter het topic staan dat er ongelezen posts zijn, terwijl ik alles heb gelezen

1 like

Forum gedraagt zich niet helemaal wat betreft het bijhouden van de gelezen posts inderdaad. Excuses voor het ongemak, we kijken naar een permanente oplossing.

2 likes