Fitnesstopic

Band workout met set die ik eerder plaatste

Assisted pull up (met mn vriend als assistent lol)
Banded squat
Push up
Banded flies (chest)
Banded thigh abductor
Seated row (band om voeten)
Hip thrusts
Band calf raises
Bicep curl
Tricep extensions

Abs circuit
20 crunches
20 toe touches (met benen in lucht)
20 heel taps
X3

1 like

Hier staat nu een programma met oefeningen voor thuis, ook verdeeld per spiergroep. Je hebt wel dumbbells nodig: https://www.instagram.com/stories/highlights/17898106423459977/?hl=nl

Leuk om te zien dat er meer mensen spullen voor thuis hebben gekocht trouwens! Ben gelukkig niet de enige die gewoon thuis verder wil :smiley:

1 like

Ja heel handig dit!!

Net een legday gedaan (thuis) ook met weerstandsbanden, ook een aantal oefeningen gedaan uit die plaatjes! Ik zweette serieus nog erger dan wanneer ik in de sportschool train :thinking:

Ik ga vanavond een beginnersvideo yoga doen! Durf in de sportschool nog niet te gaan omdat ik zo a-flexibel ben als wat, maar heb er echt zin in

1 like

Superfijn die tips!

Heeft iemand misschien ook een idee hoe ik de spiergroepen voor pull-ups kan blijven trainen, zonder ook pull-ups te doen? Daar heb ik namelijk de middelen niet voor :sweat_smile: En ik zou wel graag wat voortgang blijven maken%

Ik heb thuis elastieken resistance bands, maar ik wil graag wat zwaardere vind het vervelend dat ze soms oprollen. Is een stoffen resistance band fijner? Ik vind ze vrij prijzig en ik ben bang dat ze misschien niet rekbaar genoeg zijn ofzo waardoor ik niet de volledige range of motion kan doen (heb dat ooit gehad met een stoffen band van een vriendin van mij, ik vond het helemaal niet fijn. Zij zei dat dat niet uitmaakte voor het effect, ik denk van wel). En ik weet dan niet precies welke zwaarte ik moet nemen. Of zal ik toch elastieken nemen in een aantal zwaardere varianten?

Ik ben ook op zoek naar goede resistance bands, ik ben een (lange duur) hardloper dus heb 0,0 spier verder… Ik hoorde van een collegaatje over resistance bands van de So Low, die waren maar 7,-, die zijn vast wel goed voor beginners haha.

Ik heb thuis gesport en vond het heel chill. Eerst hardlooprondje en daarna armen met de dumbells en een oefening met de resistance band. Tussen de oefeningen kon ik lekker mega hard dansen op de muziek waarmee je je hartslag veel hoger houdt dan met een gewone arm training. Winner winner chicken dinner

Ik heb net ook mijn eerste thuistraining gehad, echt heel fijn! :muscle:

Ik zou soweiso de rugspieren in zijn algemeen blijven trainen met meerdere oefeningen. Ik weet niet waar je over beschikt maar zou je (singel hand)pull down als vervanging kunnen doen met een elastiek oid?

1 like

Heb verschillende elastieken, maar gebruik ik eigenlijk nooit voor losse oefeningen. Ga wat proberen! :muscle:

ik wilde deze kopen maar is nu overal uitverkocht! :frowning:

Ahh nee! Ze zijn ineens populair nu :frowning:

Heeft iemand ervaring met het zelf opnemen van een workout video thuis, gewoon met je telefoon? Ik wil dit eens proberen maar vind het ook best wel eng haha. En doe je dit dan met of zonder muziek eronder? Ik wil dit doen voor stage omdat ik (en de leden natuurlijk) fysiek niet aanwezig kan zijn nu. Of is dat een stom idee hèhè.

1 like

basisschool / speeltuintje met rekstok in de buurt misschien?

Ik ga op zoek :sunglasses:

Ik heb het vd week gedaan. Stuur maar een pm als je wat specifieks wil weten!

Ik kom even m’n favoriete ‘song workouts’ delen!

FULL BODY/CARDIO

Everything I wanted (chill om mee te beginnen)
Motivation (mijn absolute favoriet)
Don’t start now
Likey (het is wel aan te raden om eerst de pasjes bij het refrein los te leren)

SPIERGROEPEN

Buikspieren – Liar
Buikspieren – Yummy
Billen/benen – Don’t call me angel
Billen/benen – 7 rings

Hebben jullie nog aanvullingen hierop? Ik vind het heel fijn dat in deze filmpjes niet gepraat wordt, dat ze kort zijn en goed te doen voor beginners.

9 likes

Heb deze nog maar 1 x gedaan, maar vond hem echt top voor een upper body workout:

Daarnaast kan ik iedereen een ab roller aanraden. 4 x 10 reps en spierpijn gegarandeerd. Je traint ook meteen je schouders ed!

Edit: zag net ze op Instagram. Lijkt me ook een goede upper body workout!

Iemand tips voor een sportbh die een beetje vorm geeft (als in: niet compleet alles plat drukt) én waarbij het geen gevecht is om hem aan te krijgen?