Dus deze met klittenband is dunner dan die ander? Heb jij dan geen last van de stang met hip thrusts?
Ja is dunner maar ik vind m daardoor ook beweeglijker en fijner om de stang zitten. Is denk ik per persoon verschillend heb er geen last van zo. Dat dikke ding vond ik ook heel hard namelijk!
Gaan jullie nog trainen in deze situatie? Mijn gym blijft wel open en laat maximaal 100 mensen toe, naast natuurlijk de voorschriften voor hygiëne. Maar ik weet niet of het wel verstandig is?
Ik heb ergens een soort “laatste kans” gevoel, alsof ze binnenkort waarschijnlijk toch zullen moeten sluiten. Aan de andere kant is het veel belangrijker dat ik en andere mensen niet besmet raken.
Ik heb zelf ook geen contact met risicogroepen inderdaad. Mijn kantoor is al gesloten voor de rest van de maand, dus ik werk vanuit huis. Bezoek aan oma’s dat stond gepland zeg ik uiteraard af. Goed, ik denk dat ik vandaag nog wel een keer ga.
Op reddit kwam ik trouwens dit tegen. Misschien een leuk idee voor wie niet meer kunnen of willen sporten buiten de deur: https://www.reddit.com/r/xxfitness/comments/fibxg0/covid19_fitness_challenge_who_wants_to_join_me/
Hebben jullie nog leuke tips voor work-outs die je thuis kunt doen? Ik heb alleen wat gewichten, verder niets.
Veel work-outs zijn niet geschikt voor een appartement of zijn zo saaaai. Hoop dat ik snel van mijn verkoudheid af ben, want mis de sportschool echt.
Ik heb ook besloten niet meer te gaan. Ben blij dat ik gister nog wel een lesje heb gedaan maar vind het eigenlijk verstandiger om nu niet met allemaal nieuwe mensen in aanraking te komen telkens. Wordt wel even wennen na 2 maanden 4x per week
Iemand tips voor pilates op YouTube?
Ik heb net deze weerstandbanden besteld, zien er wel uit alsof ik daar thuis chill mee kan trainen (en dan niet alleen benen maar ook upperbody)
https://www.bol.com/nl/p/weerstandsbanden-full-body-resistance-band-3-fitness-elastieken-set/9200000120785469/?Referrer=ENTcli_order_confirmation2008093611
Ik heb vorige week nog een nieuwe weerstandsband besteld en net een bar pad om wel thuis te kunnen hip thrusten. Hebben thuis gelukkig een bar en wat gewichten voor een full body workout.
Ga m’n racefiets ook in de tacx zetten zodat ik ook thuis kan fietsen.
Ik kan ook wel wat inspiratie gebruiken. Ga morgen proberen een soort schemaatje samen te stellen, want normaal sport ik 5/6 keer in de week, vooral kracht ook. Hoop wel dat het me lukt dit thuis te doen, want doe eigenlijk nooit work-outs thuis.
Ik heb net een set verstelbare dumbbells besteld, daar kan je al een hoop mee! Voor workouts die je thuis kan doen kijk ik in ieder geval bij Optima Vita en Fitaddict op YouTube. @Bird Voor pilates: Blogilates. Die heeft net een heel schema gepost met elke dag een workout voor thuis.
Heb je een linkje van de dumbbells?
Omg yes ik had nog een boekenbon van 25 euro. Heb net voor 35 euro resistance bands en verstelbare dumbbells besteld. Dat is het enige dat ik ga bestellen, voel me bezwaard om het leven van bezorgers nog erger te maken maar zo chill als ik gewoon kan sporten.
Ik heb deze besteld! De prijs is nu trouwens wel iets hoger dan wat ik er vanochtend voor heb betaald
Heeft iemand een goeie database qua resistance bands oefeningen? Ik zie vooral veel full body workouts op youtube bijv maar ik zou de komende weken toch graag mn eigen patroon aanhouden, van upper body ene dag en leg + core andere dag.
Ik heb trouwens ook dumbbells nu
Geen database, maar we kunnen hier wel een overzicht maken?
Of bijvoorbeeld dit:
Op youtube en instagram staan ook veel video’s, maar ik zit in een skype call, dus durf nu geen videos te openen haha
Ik vind haar filmpjes erg fijn om te volgen. Zijn vaak ook onderverdeeld. Kijk maar op haar kanaal.
Ik had als goede voornemen om weer naar de sportschool te gaan afgelopen maand maar dat gaat voorlopig dus niet gebeuren. Heb thuis niks, alleen een yogamat. Wat raden jullie aan? Deed voorheen aan krachttraining en zou zoiets dus thuis willen doen, maar wil ook niet 100 euro uitgeven. Twijfel nu over een dumbell set of die set resistance banden die hierboven gepost werd, met 1 lange onderverdeeld in vakken en 3 korte. Mij lijken die banden fijn voor benen trainen maar dumbells juist weer voor bovenlichaam, maar bovenlichaam kan natuurlijk ook wel veel met lichaamsgewicht? En volgens de beschrijving van die lange band ook daarmee?
Ik ga zo aan de slag met die set. Gisteren al wel geprobeerd, kan denk ik sowieso biceps en triceps en seated row lukt ook. Als ik m hier aan de trap weet te bevestigen kan ik m misschien ook voor assisted pull ups gebruiken? En ik ga zo flies ermee proberen, zowel rug als borst. Verder zou ik je trouwens ook aanraden om gewoon te kijken wat je in huis hebt, ik heb laatst ook chest press gedaan met 2 encyclopedieën