Fitnesstopic

Nou, echt veeel te vroeg gejuicht :frowning: dit ding doet zelfs met een handdoekje erom heen gewikkeld echt zeer aan mijn schaambeen (ik bedoel dat bot bij je venusheuvel ik kan ff de naam niet vinden)??? Of doe ik iets fout?

Ik ging deze vandaag doen voor het eerst. Maar ik voelde het echt alleen in m’n been en arm eigenlijk? Niet in m’n core. En had wel aangespannen enzo. Wat doe ik verkeerd

Span je heeel hard aan? Hoe ver stap je uit? Pauzeer je als je armen helemaal gestrekt zijn? Soms is t ff zoeken naar de juiste cues voor jezelf :grimacing:

Nieuwe hip thrust pb van 170x5 vandaag!!!

6 likes

170? :scream: Nice!

Mijn doel met hip thrust is om ergens dit jaar de 100kg te halen. Ik zit nu op 85. Mijn gym heeft laatst alle kussentjes vervangen, maar die nieuwe werken voor geen meter. Ik kom nu niet verder omdat het te veel pijn doet aan mijn heupbotten. Volgende keer proberen met een opgevouwen matje, of misschien zelf een beter kussentje kopen.

De booty builder (die naam idd :expressionless:) hebben wij trouwens ook staan, die vind ik heel fijn! Maar ik wil toch 1 keer per week verder met de normale hip thrust omdat ik echt een doel heb op de losse oefening.

Hoop dat dit zo lukt, er zitten twee van deze elastieken op

1 like

100kg hip thrust is ook mijn doel! Wil ik eigenlijk voor de zomer halen.

En ik ben aan het oefenen met pull-ups, maar daarvoor geef ik mezelf heel het jaar haha.

2 likes

Als je het heeeel leuk vind om toch verder te willen met de HT dan zou je eventueel je eigen kussentje kunnen aanschaffen als je het er voor over hebt. Zijn niet heel duur.

Ah top, dankjewel!!

1 like

Ik zou het er best voor over hebben! Ik kan de oefening nu gewoon niet meer comfortabel uitvoeren. Heb jij een idee welke kussentjes goed zijn?

Ik heb deze en gebruik hem ook enkel voor hip thrusts:

https://www.decathlon.nl/p/nekrol-squats-heupstoten-hip-thrusts-zwart/_/R-p-X8484123

1 like

Heupstoten :joy::joy:

2 likes

Hee mijn gym had eerst precies deze! Toen had ik inderdaad nergens last van, en nu ze zijn vervangen door andere kussentjes wel. Dan ga ik hem gewoon zelf bestellen, bedankt!

1 like

First world problem:

Redelijk lange nagels en krachttraining :thinking:

Mn hand lijkt echt huge trouwens hahah

9 likes

Haha ik was geïnspireerd door je, zat al een tijd op. 4 x 8 90kg hipthrust en leek maar niet echt makkelijker t staan, maar gisteren 3 x 6 95 gedaan en dat ging zo lekker dat ik er gelijk achteraan nog maar 2 x 4 100kg. Ben weer gemotiveerd!

6 likes

Ik had echt een rotweek, ging niet lekker in de gym, twee dagen met veeeel eetbuien en stress op het werk. Gisteren de hele dag ziek in bed gelegen, vandaag weer naar de gym: ging eindelijk weer lekker! 102x6x4 squat o.a. Eindelijk over de 100 heen: thanks to the paaseitjes!

1 like

haha herkenbaar! ik heb er ook nog eeltplekken bij, supermooi.

Ik heb er eentje met klittenband. Die andere versie heb ik ook gehad, maar vond ik juist te dik haha. Linkje

Grrr ik doe glute extension en er gaat een kerel direct recht achter me zitten op een apparaat :unamused:

Ik sport altijd thuis maar sinds ik ziek ben geweest heb ik zooo weinig motivatie. Mijn conditie is echt enorm achteruit gegaan en daardoor vind ik het minder leuk.

Ik hoop deze week weer te kunnen gaan na een maand… Week voor carnaval kei veel gewerkt, toen kei veel gefeest, toen weer werk en toen niet fit. Ben wel van plan nog ff rustig aan te doen, cardio sessies, maar woon wel in Brabant