Fitnesstopic

Mijn gym heeft hem ook sinds kort en ik vind het echt een onding voor zwaarder gewicht (110x12x4 atm)

1 like

Reken de stang mee, pak altijd die van 20kg.

1 like

Oja, zo doe ik het de hele tijd, maar om één of andere reden heb ik moeite met 80 kilo. En van 55 naar 75 duurde echt 4 maanden bij mij.

Je kunt ook 5x5 doen als je sterker wilt worden! Zodra 5 reps lukt met goede vorm doe je steeds 2,5 kilo erbij.

1 like

@Hondje @Random Wow jullie woorden hebben echt geholpen! Ik zat al weken op die 75 kilo en kreeg steeds niet eens 2/3x 80 kilo omhoog.

Maar zojuist gewoon 3x6 85kilo gehipthrust :scream::scream: Blijkbaar toch iets mentaals ofzo.

4 likes

Gelukkig zit ik nog maar op 55 :joy:

Ja zie je wel, topper! Ik dacht ook echt van, als jij 4x10(!) keer een gewicht kan squatten kan je ook wel hoger in gewicht haha.

Ik ben niet anders gewend dan dat ik na 3x8 of 3x6 herhalingen op een bepaald gewicht omhoog moet namelijk. Als het gaat om oefeningen voor de benen tenminste. Ook als ik dan 3x1 zou halen daarna.

Yeaahhh baas! :muscle:

Ik doe ook altijd 4x10 of 4 x 12 met een bepaald gewicht, oeps. Zit daardoor ook best lang op 1 gewicht merk ik. Toch eens proberen zwaarder te doen met minder herhalingen.
Probeerde van de week voor het eerst het squat apparaat (durf niet te gaan deadliften of iets), en deed gelijk al 4 x 12 met 102 kilo. Ben benieuwd wat ik dan ook aankan.

1 like

Jaaa wij hebben deze machine ook! Echt heel erg chill. Hij werkt erg goed en ook een stuk beter voor je heupbotten. Ik krijg toch altijd blauwe plekken/pijn als ik wat meer gewicht load.

1 like

102 kilo?!?!?!? Holy moly.

Ik ga altijd alleen sporten, dus ik durf niet zwaar te squatten vanwege het gebrek aan een spotter. En vind squatten ook niet leuk. Ik kan met moeite 3x10 met 60 kilo, dus ik vind je echt heel sterk!

Op een apparaat kun je wel meer gewicht aan dan met een losse stang he!

Kun je niet iemand vragen die je spot? Of is dat kut waar jij zit?

Wel met zo’n soort apparaat, weet niet of dat uitmaakt. Kan niet zo snel een goede afbeelding vinden op google van het ding in mijn sportschool.

@Hondje Oh! Ik dacht bij een Squat apparaat aan dit

Ik ken dat apparaat niet, maar ziet er heel goed uit! Waar sporten jullie dat ze zulke toffe dingen hebben?

@Hondje Een keer gedaan en die fout maak ik nooit meer. Voel me inmiddels behoorlijk vrij tussen alle mannen hier, maar vragen of ze me helpen/spotten moet je hier niet doen.

Haha nee nog fancier dus! Ik ga zo richting de fitness dus ik zal even een foto maken. Het was eerst een luxe sportschool (met kinderopvang, sauna en al die shit) maar is sinds een tijdje een basic fit geworden.

Ik ben sinds kort bezig met apparaten, maar heb meestal geen idee hoe ik er mee werk. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Begonnen jullie pas later met deadliften etc?

Haha jaaa de booty builder, m’n fave. Alleen die naam :sweat_smile: Weet jij hoeveel kg die elastieken zouden evenaren?

Nee geen idee en ik ben zo benieuwd. Als t lukt vraag ik t morgen even na in de sportschool!

Nee dat is een power rack! Die hack squat machine die @MACdonalds post (man man man krijg gelijk zin in kipnuggets als ik die naam typ) richt zich echt op je beenspieren en je gebruikt daar je bovenlijf en de spieren die je stabiliseren veel minder. Dus kun je zwaarder!

Misschien kun je ipv een spotter gebruiken, jezelf filmen? En als het dan goed voelt en eruit ziet kleine sprongen maken in gewicht (dus bijv 1,25 aan elke kant erbij doen)?

1 like

Dit is m!

1 like