Pallof press is een hele goede core oefening!
Heel taps vind ik fijn. Dus op je rug liggen met je knieën omhoog en je hakken beetje van je billen af en dan om en om met je armen je hakken aantikken.
Ongeveer een maandje niet getraind, ik ben net weer geweest en voel me gelijk weer energiek. Zo’n chill gevoel!
Wow, ik ben heel teleurgesteld Ik heb zijn boek en doe daar nu een programma van. Sohee volg ik trouwens ook. Ik vond dat hij altijd hele goede informatie deelt, maar nu ga ik hem toch ontvolgen.
Ik ben een jojo met 3 kg (in vet helaas, geen vocht of nog mooier spieren :’)) en heb wat extreme vreetweken achter de rug dus het zit er allemaal weer aan. Maarrr ik heb wel foto’s van mijn rug/schouders laten maken en dit had ik een half jaar terug ook gedaan en zie zo’n verschil qua spieren :o (en heb ook al minder vet dan destijds). Nu nog dat vet eraf van afgelopen weken en ben benieuwd hoe het er dan uitziet.
Ik heb alleen wel echt een scheve rug/schouderpartij, het ene schouderblad komt heel anders naar voren dan de ander. Ik heb geen last/pijn daarvan, maar vraag me toch af of de fysio hiervoor tips zou kunnen geven.
Over symmetrie gesproken: mijn linkerarm heeft zo lang achter gelopen op rechts, maar ik geloof dat hij eindelijk na een jaar regelmatig sporten op ongeveer dezelfde vorm en kracht zit. Hehe.
Mijn gym heeft een nieuwe hipthrustmachine, zo 1
Ben echt super hyped om m uit te proberen! Ik skip hipthrusts vaak omdat het zo’n gezeik is met opzetten en de bankjes te hoog zijn, dus dan moet je eerst met je rug erop klimmen terwijl de barbell al van de grond is - hatelijk. Dus nu geen excuus meer
Helemaal mee eens, heb aan het ‘klaar zetten’ echt een hekel, dit lijkt mij echt een chille machine!
Bij mij in de sportschool hebben ze ook zo’n soort apparaat, maar dan krijg ik altijd forse schaafwonden. Dus ik houd het maar bij m’n hele opstelling maken.
Vandaag 3x10 met 100kg hip thrust gedaan. Doel is om voor m’n verjaardag half april dit met 110kg te kunnen
Jaloers!! Heb echt een hekel aan die te hoge bankjes altijd ja haha
Wij hebben zoiets maar dan is het een booty builder (ik verzin het niet). En je voeten staan dan omhoog ipv op de grond. Ik vind het fijn maar heb t nooit als losse oefening gedaan dus heb geen vergelijking
Ik zit te hopen dat m’n sportschool die krijgt. Ben nog niet zo gevorderd in hip thrusts dus vind d’r aan beginnen altijd zo’n gedoe en vind mezelf zo aankloten
Ben nu al drie weken niet geweest. Veel werk-carnaval-werk-ziekig. Baal echt, maja bij enige inspanning volgt een tien minuten hoestbui
Wat goed! Ik zit op 4x10 met 75 kilo nu en ik ga zooooo traag vooruit.
En ik wil ook zo’n machine. Mijn sportschool heeft een vide waar het hipthrustbankje staat en om een of andere reden verdwijnt die stang altijd?!?
Hm…ik postte net in WJEKW, maar wellicht is deze plek geschikter:
Heeft iemand hier ervaring met bodytec? En zo ja: is het te mooi om waar te zijn?
Woow respect! Reken je de stang dan mee of alleen het gewicht dat je eraan hangt?
Ik ben net begonnen met hip thrusts in de Smith machine, die stang schijnt 25 kg te wegen en dan hang ik er nog 20 aan. Heb hoe dan ook nog even te gaan dus voor ik op 100 zit
Huh is die stang in jouw smith machine 25? Bij mij voelt die stang echt superlicht, misschien verschilt dat dan nog per merk. Ik wilde laatst ook hip thrusts doen met de smith machine, helemaal bankje 10 keer versleept: kwam die stang niet laag genoeg
Nou ja mijn bron is Google dus niet heel betrouwbaar haha. Maar dit was het meest gegeven antwoord, maar misschien zit ik er wel helemaal naast.
Heb je m wel eens vergeleken met een standaard barbell? Die is 20 kg meestal
Ooit eens aan gedacht om je gewicht te verhogen en reps te verlagen? Naar 3x6 of 3x8 toe te werken met 80kg, want als jij al 4x10 met 75kg kan dan kan jij veeeeel meer.
Fysio kan daar zeker tips en oefeningen voor meegeven. Ik heb het ook en uiteindeljk na jaren trainen toch last van gekregen doordat die spier aan de rechterkant meer trok en dat echt veel zeer.