Fitnesstopic

Ik stretch voor elke training een half uur incl foamrollen (heupen, bovenbenen, rug, lats, kuiten). o.a. Draaibewegingen waarmee mijn rug los komt, vooroverbuigingen voor mijn hamstrings. En als ik bijvoorbeeld ga squatten of deadliften eerst bijvoorbeeld vier of vijf warm up sets voordat ik begin met mijn werksets. Dus als ik begin aan mijn lifts is er vaak al half uur/drie kwartier voorbij haha.
Zijn best veel filmpjes over te vinden op youtube!

1 like

Specifiek maken! Glute activation met elastiek. Squats met bodyweight en lege bar. Deadlifts met elastiek en lege bar.

2 likes

Wat ik doe is meestal

• 5 min treadmill (is voor mij genoeg)
  • dan doe ik leg swings, dus je been van voor naar achter heen en weer zwaaien 10x per been, en van links naar rechts 10x per been
  • evt glute activation met band

En dan begin ik aan mn warm up sets

• 8x met alleen bar
  • dan 3 warm up sets ofzo waarbij ik het gewicht steeds verhoog tot bijna het gewicht van mn working sets. meestal 5, 4, en 3 reps.
1 like

Maar doen jullie dit ook allemaal voor als je je armen gaat trainen? Want ik doe wel iets meer voor benen maar bij armen weet ik het niet zo goed @Hondje @oliverqueen @Spillthetea

Of dan dus gewoon warm up sets?

Ik heb geen dag waarop ik enkel armen train, dus geen ervaring! Ik deed hiervoor push/pull/legs/upper/lower en nu een 5xfull body split, dus dan komt er altijd meer aan bod dan enkel armen. En dan doe ik dus elke dag grotendeels dezelfde warming up.

1 like

Na de treadmill doe ik dan kort even bijvoorbeeld grote cirkels draaien met mā€™n armen naar voor en achter. Met pull ups begin ik dan gewoon, met benchen doe ik wel warm up sets idd

1 like

ik weet niet waar je traint maar bij mij hebben ze ook een grote ā€˜stokā€™ (in feite een pvc buis) die ik altijd gebruik om mijn schouders op te warmen, dus dan van voor naar achter of je hoofd zegmaar. Verder gebruik ik altijd kleine gewichtjes/dumbells en doe ik daar dan wat shoulder extensions mee

1 like

Ik doe het iets minder uitgebreid. Ik zorg gewoon dat ik het letterlijk en figuurlijk warm krijg. Dus even knieheffen, jumping jacks, armen loszwaaien, heupen draaien etc. En tegenwoordig doe ik wel een stretch voor mijn benen voor het squatten aan. En ik doe vaak even Ć©Ć©n of twee keer een set zonder gewichten.

Ik denk dat dit al met al nog geen 10 minuten duurt, werkt voor mij prima.

1 like

Iemand tips voor fijne weerstandsbanden? Ik gebruik er nu een van Tunturi (zwart = zwaarste) maar die rolt heel vaak op als ik met een oefening bezig ben, super irritant. Dacht misschien gebeurt dat minder snel als je zoā€™n band van soort stof hebt. Maar vind t lastig wat nou een goede keuze is en hoe ik weet of ie even zwaar is als die ik nu heb. Dit is de zwaarste uit een set van 5, maar zou dat dan vergelijkbaar zijn met de zwaarste uit een set van 3?

Ik heb die van Grace Beverly, b_nd heet het volgens mij. Ik vind ze gek fijn!

Ik heb die van Perry sport (blackroll is het merk, ā‚¬15). Ik heb medium en die is zwaar genoeg voor mij. Ik denk dat als je het vraagt ze je best mag testen. Ik vind in de winkel kopen igg fijner dan online.

Iemand ervaring met die nieuwe banden van Decathlon? Ik koop ze liever in een fysieke winkel dan online bij bol oid, maar ze zijn nog nieuw dus kan geen reviews vinden.

Bedoel je deze? https://www.decathlon.nl/p/weerstandsband-glute-band-krachttraining-billen-light/_/R-p-X8601419

Met dit materiaal zit het meestal wel goed, rolt niet op etc (heb de mijne van aliexpress maar ze zien er vergelijkbaar uit)

1 like

Ik weet niet zo goed waar ik dit anders moet posten, maar blijkbaar is Bret Contreras niet wie hij lijkt te zijn (zā€™n ex heeft in een podcast over hun abusive relatie verteld)

Las net dit op Reddit:

Ik schrik hier wel van. Ik ga in ieder geval niks meer kopen van hem en hem ontvolgen op Instagram

omg nooo ik ga snel lezen, wtf

edit: omg ik zit echt zo: :exploding_head: :exploding_head:

1 like

Zo zat ik dus ook!!

Ik had hem ook al ontvolgd Nav verhalen een tijdje terug. Maar ja, dat boek lees ik wel nog :woman_shrugging:

1 like

Super knap! Voel je ook veel verschil? In energie enzo?

Wat voor soort oefeningen die je vooral? Cardio/apparatuur/losse gewichten?

Ahh heb de foto gemist helaas maar wow super knap! Klinkt alsof je echt je ding hebt gevonden :blush:

1 like

Met compound-oefeningen train je ook je core, maar zijn squats of deadlifts wel mogelijk met je schouder?