Ligt hier in de stad ook aan het type sportschool. In mijn sportschool zie ik het nooit, maar in de FFF en een ~ flitsende ~ sportschool hier vlakbij zag ik het wel soms.
Op vakantie sportte ik wel in legging en niet-bijpassende sportbh. Voelde stiekem best wel lekker Hier voel ik me dan echt te extra en overdreven. + hier is een fatsoenlijke airco.
Ja echt leuk he! Heb het in een andere stad Vind kickbox lessen en rocycle het leukst denk ik! Maar vooral de afwisseling is het belangrijkst voor mij haha
Rocycle heb ik ook laatst ontdekt, vond dat ook echt leuk (en zwaar pfoeee). Wel een hoog jonge blonde meisjes gehalte haha. Kon helaas niet naar de les met abba thema maar zag ook kerst op het rooster
Tijdens oudjaarsnacht het goede voornemen gemaakt om zaterdag met een vriend naar zijn WOD te gaan. Daarvoor moet ik om 8 uur 's ochtends in de trein zitten. Nooit gedacht dat ik ooit zoiets uit vrije wil zou doen op mijn vrije dag.
Hebben jullie trouwens advies voor mij? Ik heb van nature een beetje een zwemmerslichaam: brede borstkas, schouders en armen en weinig billen, heupen en borsten. Per 5 trainingen die ik doe zijn er 3 gefocust op benen/billen, 1 op bovenlichaam en 1 meer op core en stabiliteit. Alsnog zie ik mijn schouders en armen groeien, terwijl mijn billen/benen heeeeel langzaam gaan. De reden dat ik alsnog ook mijn bovenlichaam train, is omdat dat ook het deel is waar het meeste vet opgeslagen zit, zou dat dus wat leaner willen hebben. En ja, ik weet dat je vet niet plaatselijk kunt verliezen. Maar denken jullie dat het verstandig is om die training voortaan over te slaan? Of wellicht bepaalde oefeningen die ik kan doen? Ik zou het graag iets meer in balans willen hebben.
Ik kon het vandaag nog niet opbrengen, dus wilde morgen gaan. Vergeten dat ik cursus heb van 09.00-17.00 - _- nu zaterdag maar na feestje op vrijdag. Jammere planning weer
Eten jullie standaard iets van eiwitten na je workout?
Ik twijfel altijd een beetje omdat ik het aan de ene kant een beetje âzondeâ vind omdat het dan vaak echt bovenop wat ik normaal eet is. Voelt zo tegenstrijdig, net kcal verbrand en dan meteen er weer bij eten. Bovendien denk ik altijd kan mân lichaam die eiwitten niet halen uit wat ik de rest van de dag al eet? Of is het echt beter om snel na het sporten iets eiwitrijks te eten?
Na een heftige training neem ik een eiwitshake en eet ik wat ik normaal ook zou eten (meestal havermout of avondeten), bij een wat rustigere training eet ik iets kleiners. Maar ik heb wel niet de behoefte om af te vallen, dus ik denk bij sporten juist: oh yes, kan ik weer meer eten. Als je doel is om af te vallen, kan ik me voorstellen dat het tegenstrijdig voelt.
Als je echt forse krachttraining doet is het wel aan te raden om binnen het uur iets te eten met eiwitten en koolhydraten, maar dat hoeft niet iets groots te zijn (maar bijv. kwark met fruit ofzo). Dit zorgt er juist voor dat je spieren worden behouden en kunnen groeien, en dit wil je tijdens het afvallen juist wel! Kan je niet je tussendoortjes (als je die eet) of je maaltijd zo plannen dat het goed uitkomt met sporten? Dan voelt het misschien wat minder tegenstrijdig.
Is dit ondertussen niet al een beetje achterhaald? Ik kreeg bij mân sportschool in ieder geval te horen dat ik niet naar huis hoef te racen voor een shake, zolang mân totale eiwitinname over de dag maar voldoende is (liefst verdeeld over verschillende eiwitrijke maaltijden)
Wat voor verschil merk je dan?
Binnen een uur eiwitten innemen heeft geen ander effect dan over de hele dag voldoende eiwitten binnen krijgen.
Over het algemeen krijgen mensen genoeg eiwitten binnen als ze âgezondâ eten zonder eiwit shakes te nemen. Meeste mensen sporten niet zo intensief dat je spieren echt meer eiwitten nodig hebben.
Ik hield eerst via MFP bij wat ik at, maar op sommige dagen vond ik het best lastig om aan voldoende eiwitten te komen als vegetariër die weinig zuivel eet. Met veel moeite kwam ik dan wel aan de juiste hoeveelheid eiwitten, maar pas sinds ik shakes neem na het sporten (sinds een maandje nu denk ik) merk ik verschil. Terwijl ik nu overall minder eiwitten binnenkrijg, denk ik.
en @colalight Ben google scholar aan het doorspitten maar kan inderdaad die timing van eiwit na krachttraining niet goed terugvinden⊠En verder is wat jullie zeggen inderdaad het totaalplaatje van je voeding op een dag veel belangrijker en zijn shakes zeker niet nodig.
Ik heb gisteren en vandaag weer een kkfit full body gedaan, echt lekker! Ben 2 weken niet geweest met kerst enz, heb er nu weer helemaal zin in. Heb denk ik vorig jaar (afgelopen 2 weken meegeteld) in totaal maar 2 weken gemist, waarin ik dus 0 keer ben gegaan. Vind dat best netjes!
Ben de laatste tijd helemaal verslingerd aan videoâs en docuâs over meiden die trainen voor een bikini competitie. Zou er zelf niet zo snel aan meedoen, maar vind het wel echt motiverend! Wil nu zelf proberen om het schema van kkfit strak aan te houden, dus 5 keer per week. Moet in principe wel lukken de komende weken, maar anders is 3/4 keer ook prima.
Zat trouwens te denken of mensen hier het leuk vinden om progressfotoâs te posten? Vind dat zelf altijd super motiverend om te maken en ook van anderen te zien!
Edit: Ik zit nu zelf op 2500 kcal per dag, ga dat ook weer eens wat strenger aanhouden. Vandaag goed gelukt, ook al was ik er pas om 12:00 uit
Ahh leuk heb je een paar m namen voor me? Op Youtube? Ik vind het echt fascinerend om te kijken naar mensen die een bikini competitie doen. Ik volgde destijds ji.pis.abel op youtube, die deed bikiniprep en volgens mij was dat via gymjunkies ofzo - en nu volg ik ca.rmen.ke.telaar op instagram maar die werkt zelf in de fitness - Ik zou graag vrouwen zien in bikiniprep die ook gewoon een fulltime baan hebben!
Verder totaal geen ambitie om ooit zoiets te doen maar vind het wel inspirerend qua determinatie zegmaar - zoveel wilskracht!
Ik ben na ongeveer 6 maanden functional training (dus gemodificeerde strongman, denk aan sled pulls en prowler pushes en log press en atlas stone lifts) weer terug bij mijn oude PT. Helaas is de strongmansportschool nu te ver reizen voor mij (zou elke dag een uur extra kosten om er te komen en naar huis te komen).
Geniet wel echt weer van krachttraining. Met strongmanklasjes ga je elke keer zo stuk en nu doet het gewoon lekker pijn zonder buiten adem te zijn ofzo haha.
Mijn plan is nu 2 upper 2 lower per week, waarvan 2-3 keer onder begeleiding van een PT. Met de PT is het een half uur, als ik het zelf doe ongeveer 45 minuten - maar met een PT zijn de rustmomenten heel kort en ik heb elke keer flinke spierpijn!
Daarnaast ben ik van plan minstens 3 keer cardio in de week te doen, los van mân kracht. Mijn sportschool zit op 1 minuut lopen van mân werk dus ik probeer nu 3 keer na mijn werk even een half uur-drie kwartier op de fiets/crosstrainer/hardloopband te staan.
Ik ben qua spier nu wel waar ik wil zijn (ben ongeveer 3 kilo spiermassa aangekomen afgelopen jaar) maar moet nu echt beginnen met cutten dus hopelijk zorgt dit (in combinatie met een flink calorietekort en veel eiwit) dat ik mân spier behoud en ongeveer 10 kilo kwijtraak. Weâll see!