Heb ik ook last van!! Met dezelfde gedachtegang helaas.
Ik heb dat ook wel eens met een enkeling in de sportschool ja, maar tegelijkertijd zijn er ook heel veel mensen die trainen die er weer totaal anders uitzien, of net beginnen, of een beetje zoals ikzelf, en over die ‘andere’ mensen (dus niet de types die jij beschrijft) denk ik ook niet: jezus wat zien zij er beroerd uit, of wat voor negatieve gedachten dan ook.
Nu ik erover nadenk heeft dat eigenlijk niks te maken met het feit of je je geïntimideerd voelt door de types die je beschrijft, maar is het misschien wel een gedachte die je zou kunnen helpen?
Wat is bij jou precies de reden dat je je geïntimideerd voelt?
En @Summer ik ben zo benieuwd hoe het met jou is verder gegaan. Ik ben al een hele tijd niet in dit topic geweest omdat ik een veeeel te lange break heb gehad van de gym (probeer er nu weer in te komen), dus ik las net pas je ervaring met die vreselijke trainer. Zo jammer als je juist net lekker wil beginnen met trainen en dat je dan direct geconfronteerd wordt met zo’n idioot. Je zei dat je dan misschien op momenten zou gaan trainen waarvan je wist dat hij er dan hopelijk niet zou zijn en ik ben heel benieuwd hoe dat nou verder gegaan is!!!
Zoals hiervoor al wordt gezegd: ik snap dat je dit voelt, maar je bent er helemaal voor jezelf! Liever een goede sportsessie dan met perfecte fullface make-up naar buiten lopen.
En wat ik merk, is dat mensen toch vooral met zichzelf bezig zijn in de sportschool. Wat mij bij wel helpt is mooie en fijn zitttende sportkleding aanschaffen. Dan voel ik mezelf een stuk zelfverzekerder.
Zijn er mensen die er ook over nadenken om een (bikini fitness) wedstrijd te gaan doen of die al wedstrijden doen? Ik denk erover na om in begin 2021 eentje te gaan doen! Dan heb ik nu nog even de tijd om te bouwen haha.
Wow ik heb wat leggings en topjes besteld bij gymshark, maar in sommige outfits zie ik er bijna net zo goed uit als sommige instachicks. Dit voelt echt als cheaten, want in ondergoed is het heel wat minder strak
That’s why I love Gymshark. Zie er goed uit en het zit als een pyjama
oehhhh wil ik ook. welke heb je allemaal besteld? zijn ze een beetje lang in de benen?
Ik heb de camo (groen) en vital seamless en die zien er bij mij heel goed uit! In maat xs zijn ze voor mij eigenlijk nét iets te lang, maar ik ben 1.63m. Maar geen idee hoe lang grotere maten vallen!
Ik ben 1.83m, draag maat M van flex (normaal en high waisted), komen net boven m’n enkel.
Deze week maar één keer gesport ipv vier, één keer McDonalds gegeten, één keer KFC en één keer pizza. Dit weer is zo niet chill om 's avonds of 's ochtends vroeg door te moeten. Maarja, komende week maar even inhalen
@Barosmijnschatje wat lief dat je het vraagt! Ik ben vlak na die eerste dag nog 1x zelf geweest, maar daarna ben ik weer sponsor geworden ik voelde me gewoon heel verloren en had geen idee waar ik mee bezig was. Er waren ook alleen mannen op apparaten voor je armen, dus dan voel ik weer die drempel. Maar ik heb zojuist de eerste versie van mijn scriptie ingeleverd (), dat speelde vooral in mijn hoofd ook mee dat ik “nergens tijd voor had”. Dus ik ben van plan komend weekend weer te gaan! Volgen jullie wel eens lessen bij fit for free? Zo ja, vind je het vervelend als er beginners bij de groepsles zijn? Of is dat ook allemaal prima?
Aaah wat jammer zeg!! Ik herken heel goed je gevoel van ‘ik heb nergens tijd voor’ als je met een scriptie bezig bent en dat je dan toch al snel geneigd bent om de sportschool even op pauze te zetten. Maar als je niet gaat omdat je je daar toch niet heel prettig of een beetje verloren voelt dan is dat wel echt jammer. Ken je niet toevallig iemand waarbij je je wel op je gemak voelt en die misschien al wat meer ervaring heeft in de sportschool?
Ik hoor wel vaker dat vrouwen het lastig vinden dat er eigenlijk bijna alleen maar mannen zijn in het krachthonk en bij de apparaten, zelf had ik daar eigenlijk nooit zo bij stilgestaan, totdat één of andere vent iets van 5 jaar geleden tegen mij zei: ik vind het zo stoer, je bent bijna het enige meisje die gewoon zonder problemen tussen al die kerels komt staan. Toen vroeg ik me ook wel een beetje af of hij dat nou lollig of serieus bedoelde, maar ik heb toch de indruk dat de afgelopen jaren het wel steeds normaler is geworden en dat je eigenlijk vrouwen en mannen meer door elkaar ziet gaan in de sportschool.
Je kan heel makkelijk zeggen dat je er lekker schijt aan moet hebben, maar dat is natuurlijk een stuk moeilijker om het ook zo te voelen. Als je een beetje onzeker bent over vorm, of je routine, wat je nou precies voor schema wil volgen etc., hebben bij mij altijd video’s op youtube en instagram heel goed geholpen! Het is even zoeken om de echte goede te vinden, maar zodra je een aantal leuke hebt gevonden, vind ik wel echt dat dat heel goed helpt! Als je interesse hebt in goede youtube/ínstagram accounts moet je maar even laten weten, dan kan ik een lijstje maken!
Wat ontzettend lief van je! En je hebt natuurlijk gewoon gelijk. Ik ga van het weekend eens op YouTube kijken en als ik niks kan geven geef ik wel een gil
Ik denk dat het inderdaad normaler is dan dat het voelt, en dat het vooral een stuk gewenning is. Maar ik ga proberen om voor de kerst minimaal 1x te gaan, en het streven is 2x
Ik merk ook dat het heel erg uitmaakt bij welke sportschool ik ga. Weet niet wanneer dit abonnement afloopt, maar eventueel zou je ook nog eens verder kunnen kijken of er sportscholen zijn waar je je meer op je gemak voelt?
Wow ik was net bij een soort (kick)box les waarbij je in groepjes van 3 omstebeurt op de zak sloeg, de zak vasthield of oefeningen op de grond deed en ik vond het zo leuk! Nog nooit iets van boksen gedaan maar echt leuk om tegen zo’n zak te rammen haha
Ik ben met het KKFit bulking programma begonnen, macro’s etc berekend adhv het programma en vandaag dag 1 van het fitnessschema gedaan. Ben benieuwd! Weet niet zeker of 4 dagen per week echt gaat lukken, 10 weken lang, maar als ik er wat langer over doe vind ik dat niet zo erg. Doel is 2500 cal per dag, best haalbaar (mits ik niet om 12 uur pas opsta, zoals vandaag zo maar even handje nootjes eten om de 2500 aan te tikken).
Oh ik ben benieuwd hoe het je zal vergaan! Met jouw lichaamstype lijkt spieropbouw me echt hard werken. Of zie ik dat verkeerd? Veel succes in elk geval!
Ik heb geen weegschaal, dus ik meet mezelf ongeveer eens per maand. Maar de cm gaan er duidelijk op de verkeerde plekken af, haha (benen en billen).
Ik gebruik nu trouwens een betaald plan van Linn Löwes. Heb haar via dit topic ontdekt en ben wel echt over haar te spreken. Ik vind haar en haar plan heel motiverend.
Ja klopt wel! Zie nu na anderhalf jaar wel wat verschil in spiermassa gelukkig, dus dat motiveert. En buikspieren zie je dan wel weer sneller Dankjewel, jij ook succes met jouw schema! Ken haar niet, zal haar eens opzoeken
Sorry ik ben aan het bijlezen, maar ik heb ook Onefit! Ook in Amsterdam?
Voor mij is Onefit de enige manier waarop ik sporten leuk vind. Het is een rib uit mijn lijf (studeer namelijk nog gewoon), maar ik ga nu wel gemiddeld 4/5 x per week (nu wat minder ivm vakanties). Welke vind jij tot nu toe chill?
Ik zou dat ook hebben, maar zie ze hier gelukkig niet zo vaak. Woon in een ‘nuchter’ dorp en sport vaak mee met een groepje van veelal 50+ers wat ik me afvraag, ik zie (gelukkig) nooit echt van die fitgirls met alleen een sport top/BH en legging. Iedereen heeft bedekte kleding aan. Is dat bij jullie anders? Ik zou me hier heel awkward en ongepast voelen in zo’n outfit. Zie dat wel allemaal online en in ‘de bladen’ dus vraag me af of het een regionaal dingetje is.