Het kwam op mij over alsof je vond dat ik me aanstelde dat ik daar onzeker van werd maar nu begrijp ik dat je gewoon niet begreep wat ik bedoelde met ‘moeten’ dus sorry dat ik geïrriteerd reageerde. Ik bedoelde ‘moeten’ inderdaad niet letterlijk. Ik kwam er gewoon achter dat er nóg een schoonheidsideaal bestaat en dat ik daar niet aan voldoe. Ik vond dat nooit raar of lelijk maar blijkbaar ‘is het dat wel’ (als je uitgaat van het ideaalbeeld dat beroemde mensen vaak bepalen.) Je hoeft daar natuurlijk ook helemaal niet aan te voldoen maar zo voelt het soms wel.
Oh sorry dat dat zo overkwam! Nee hoor vond zeker niet dat je je aanstelde
Ja ik snap wat je bedoelt, er wordt steeds iets anders verzonnen lijkt wel, voor iets dat compleet normaal is.
Ik vind het überhaupt gewoon vervelend dat er schoonheidsidealen zijn, wat die ook zijn. Maar ik kan me wel voorstellen dat het inderdaad fijn is dat de schoonheidsidealen wat inclusiever lijken te worden.
Ik zeg lijken omdat ik niet vind dat dat het is. Iets wat we in de jaren 90 ‘plussize’ zouden noemen is nu mooi, maar dat geldt wel alleen voor lichamen met een zandloperfiguur en een platte buik. Dikke buiken zijn na Rubens nooit meer mooi geweest.
Ik kan me voorstellen dat er nu veel vrouwen zijn die na ‘blond, dun en platte billen’ denken ‘Yes, nu is het eigenlijk mijn tijd!’ maar ik vind het vervelend dat het niet gewoon iedereens tijd kan zijn.
Ik snap je punt wel. Maar de plastische chirurgie lichamen zoals bv de Kardashians hebben en al die Instagram klonen geven jonge meisjes van nu toch dat zelfde minderwaardige onbereikbare gevoel?
Ik denk dat niemand het hier had over grote billen of heupen in het algemeen. Hoe ik de opmerkingen hier interpreteer, is juist dat het overduidelijk neppe hetgeen is wat lelijk gevonden wordt.
Ik vind grotere billen en heupen ontzettend mooi bv., maar bij bbl mensen is er een bepaalde verhouding, die zo opvallend onnatuurlijk is die ik persoonlijk dus niet mooi vind. Ik vind dat bij Khloe Kardashian bv. erg opvallen. Ik hoop dat ik het een beetje kan uitleggen lol.
Thank u🙏🏾 Ik vond de comments hierboven ook een beetje lelijk worden. Nu heb ik geen beyonce/kylie figuur, maar zeker als ik train (momenteel te lui voor) wordt de verhouding taille/heupen best ongelijk. Ik vind Beyonces figuur hierboven dan ook niet per se natuurlijk onmogelijk en de daaropvolgende comments best denigrerend naar vrouwen met een soortgelijk figuur.
Ja hier zat ik ook al over na te denken. Kylie et al. proberen duidelijk bepaalde dingen die kenmerkend zijn voor zwarte vrouwen (lippen, billen) na te apen. Ik weet ook niet wat Bey allemaal laat doen maar ik zie best vaak zwarte vrouwen die een heel sterk peer- of zandloperfiguur hebben. Het is wel jammer dat kritiek op dat extreme sleutelen aan lichamen om aan trends te voldoen vaak een beetje overlopen in ‘lol dat ziet er belachelijk uit’. Ja, het is anders dan onze platte tatta konten maar genoeg vrouwen op de wereld die er zo van zichzelf uitzien.
Overigens lijkt het me veel voor de hand liggender dat Bey haar buik heeft laten doen dan haar kont.
Andere lichaamstypes werden hierboven niet afgezeken. Er werd wel gezegd dat chirurgie om die lichamen te bereiken voor scheve verhoudingen en beelden zorgt.
Er wordt een lichaamstype afgezeken dat in dit geval (mogelijk) door plastische chirurgie bereikt is. Maar er zijn gewoon mensen met een soortgelijk figuur. Of met in ieder geval flink brede heupen, een smalle taille en een “hoge bil”. Die zeik je af als je over dit figuur zegt dit het niet mooi is, op een te volle luier lijkt etc. En ik snap dat het een reactie kan zijn op de plastische chirurgie, maar dit figuur is niet enkel voorbehouden aan mensen die onder het mes gaan.
Gevalletje interpretatie, want ik haalde niet uit de comments dat mensen een curvy lichaamstype aan het afzeiken waren. Wel dat er kritiek is op hoe ze dat lichaamstype verkrijgen en dat het er dan vaak niet meer mooi uit ziet omdat het zo gemanipuleerd is.
En natuurlijk bestaan er mensen met vollere heupen, billen etc. door genen. We zijn er gelukkig in alle soorten en maten.
Maar jij stelt dat het er niet meer mooi uit ziet omdat het gemanipuleerd is, terwijl er mensen zijn die er zo uit zien. Het plaatje van Nicki is extreem, maar daar zijn we nu niet over in gesprek.
Ik ken meerdere mensen die qua figuur gewoon echt op het figuur van Beyonce in bovenstaande video lijken. Dan heb ik het niet over curvy, of vollere heupen en billen, maar echt over verhoudingen die hetzelfde zijn als in dat filmpje. Hoe moeten die vrouwen zich nou zeker voelen over hun figuur, als popsterren met een soortgelijk figuur als niet mooi worden gezien?
Ik wilde hier verder geen hele discussie over starten. Denk gewoon dat het niet zo aardig is om zo te praten over lichaamstypen die niet geheel onnatuurlijk zijn.
Correctie: Ik stelde niet dat een gemanipuleerd lichaam er niet mooi uit ziet, wel dat mensen dat kunnen vinden. En ik zei ook niets over onnatuurlijke lichamen en wat wel of niet mooi is. Ik gaf enkel op iemand anders zijn comment een algemene samenvatting over wat er gezegd is in de bovenstaande comments. En hoe je dat zou kunnen interpreteren.
Leg mij geen woorden in de mond.
Maar ik geloof niet dat het om het resultaat gaat maar om de ingreep. Ik denk niet dat de Kardashians bijdragen aan een breed geaccepteerd schoonheidsideaal maar dat juist al hun ingrepen leiden tot een steeds smaller wordend schoonheidsideaal waar dunne lippen a gecorrigeerd dienen te worden.
Volgens mij begrijpen we elkaar nog steeds niet helemaal. Er zijn ook een hoop mensen die volle lippen hebben, maar als mensen zeggen dat ze lipfillers lelijk vinden, interpreteer ik dat niet als dat dat ze volle lippen lelijk vinden? Of mannen die hun spieren opvullen, als je daar iets van vindt, dan heb je het dus ook niet over een gespierd uiterlijk in het algemeen toch?
SOLDAAT VAN ORANJE WORDT VERLENGD
Sorry menseeen ik ga echt een keer I promise
Ja ooit ga ik!
@anon44204370
Nee ik was ook echt in shock toen ik het net hoorde bij de musical awards
Lang en enigzins offtopic
Ik denk eerlijk gezegd dat de Kardashians wel bijdragen aan een breder schoonheidsideaal, (zelfs al is het nep), maar dat dat schoonheidsideaal niet het ideaal is van de groep die gewend is haar lichamelijke kenmerken weerspiegelt te zien. Ik hoor vaak mensen zeggen “pff maar niemand ziet er toch zo uit”, terwijl waar ik vandaan kom vrouwen er eerder zo uit zien, dan lijken op het heersende ideaal. Ik zie hun ook niet echt als aanzetters tot plastische chirurgie, of tenminste niet op een manier die nooit heeft bestaan. Waar nu docu’s worden gemaakt over jonge meiden die naar het buitenland gaan voor een BBL, werden vroeger docu’s gemaakt over jonge meiden die bij shady chirurgen borstvergrotingen lieten doen.
Ik heb liever een neppe weergave van een bepaald ideaal, dan geen weergave. Want zelfs met de komst van de Kardashians is het huidige schoonheidsideaal binnen Mainstreammedia (neem bijvoorbeeld de televisiewereld, filmwereld etc) nog steeds overwegend wit, slank, langharig, westers etc. Ik kan geen tien series noemen waarin een vrouw met mijn figuur een serieuze rol speelt (dus niet die van huilend dikkertje die graag wil afvallen, stripper of getroubleerd meisje uit een achterbuurt). Ik zou liever zien dat er geen schoonheidsideaal is, maar zolang als dat de wereld is zoals hij is, heb ik liever een wereld met de Kardashians dan zonder.
Ik denk ook niet dat we het met elkaar eens gaan worden, omdat ik het niet duidelijker kan verwoorden dan dit: Als je kritiek uit op een lichaamsvorm onder de noemer van “maar het is nep dus dan mag het” moet je jezelf één kritische vraag stellen: ‘Hoe zeker weet ik dat deze vorm alleen voorkomt als het nep is?’. Als de kans aanwezig is (hoe klein hij ook is) dat je binnenkort tegen een willekeurige vrouw met net zulke brede heupen/een dikke kont/smalle taille/dikke lippen/grote tetten aan knalt, is het denk ik verstandig om er geen lelijke dingen over uit te spreken. En wat betreft Beyonce heb ik wellicht een ander referentiekader, want ik acht die kans als vrij groot.
@Oprah wij hebben hier thuis de grap dat we pas gaan als ze echt stoppen. Ik denk oprecht dat we tegen die tijd een gezin zijn.