Feminisme

Ik heb het even opgezocht en het ging over Dan Schneider. Hij is ontslagen bij Nickelodeon.

Echt heel erg. Hoop dat er aangifte tegen wordt gedaan

1 like

Quentin Tarantino is toch een beetje dubieus.

2 likes

Oh dit had ik nog niet allemaal gelezen (wel over de crash en dat Uma Thurman geen contact meer met hem).

We’ve given him pass after pass after pass —myself, a young woman, included— because the innovation and so-called genius of his work seemed to outweigh any misgivings we might have about

Dit vond ik wel erg treffende zin omdat ie dus ook op mij toepasbaar is.
Ik “durf” ook geen beroemde man waar ik fan van ben verder te onderzoeken want er blijft niemand over. Please Alexander Skarsgard be ok

@Luzarl, nou ja as it turns out is de voetfetisj niet het probleem dus excuses zijn niet nodig :kissing_heart:

Also bij the hateful eight is er in het begin een scène dat de vrouw een klap krijgt en toen moest de bioscoop lachen. Terwijl het was geen grappige scène en hij was niet grappig bedoeld maar blijkbaar moeten “we” lachen als een vrouw klappen krijgt. Als het een hond was had niemand moeten lachen.

4 likes

Nee niet zelf, maar hij heeft dit in het verleden wel goedgekeurd en is daar voor zover ik weet nooit op teruggekomen. Edit; post hierboven gemist. Maar onderste alinea geeft nog wat extra context.

Contemporary controversies

Tarantino has come under the #MeToo spotlight mainly because of his close partnership with Miramax and The Weinstein Company, both co-founded by Harvey Weinstein (currently facing multiple counts of rape and sexual assault), and the distributors of most of Tarantino’s films.

The controversy, however, goes deeper than guilt by Weinstein-association: Tarantino has admitted being a knowing bystander. In a 2017 interview, Tarantino said: “There was more to it than just the normal rumors, the normal gossip. It wasn’t secondhand. I knew [Weinstein] did a couple of these things.”

Tarantino also faced allegations of misconduct by Uma Thurman, who rose to fame in Pulp Fiction and starred in Kill Bill: Volumes 1 & 2.

In 2018, Thurman spoke about a car crash during the filming of Kill Bill: Volume 1 which caused long-term neck and knee injuries. Despite airing her concerns about safety, Tarantino convinced her to perform the stunt.

Tarantino has since admitted his wrongdoing.

This is an example of the hypocrisy in Hollywood: Kill Bill was about female empowerment, but its star was being coerced by the director and pressured by the studio.

Days after Thurman’s interview, an audio recording resurfaced from 2003 where Tarantino defended director Roman Polanski’s sexual abuse of a 13-year-old victim in 1977. Polanski was 43 at the time.

Tarantino can be heard saying: “she was down with it. [ … ] I don’t believe it’s rape. I mean not at 13. Not – not for these 13-year-old party girls.”

Bedankt voor de tips over boeken trouwens. Plottwist; bij nader inzien vinden we het onwaarschijnlijk dat hij wel tot inkeer komt via boeken als hij niets aanneemt van de vrouwen in zijn omgeving, en hij moet maar in therapie (ook vanwege andere dingen die daar spelen die niet aan mij zijn om te delen).

1 like

Ik vroeg me af of jullie al over de nieuwe regels van YouTube gehoord hebben? Nu denken jullie misschien, Vaiana ga eens naar het YTers topic, maar die regels zijn heel slecht voor voornamelijk de vrouwelijke creators.
Je moet nl. nu als creator aangeven of je videos voor kinderen of niet zijn. Je moet ook rekening houden met het feit of je filmpjes voor kinderen aantrekkelijk zijn. Zo ja, dan komen er geen op kinderen gerichte meer reclames bij je filmpjes vanwege een speciale wet. Je verdient dus veeel minder per reclame. Dit houdt in dat veel DIY, One Of A Kind Poppen en andere kanalen die voornamelijk door vrouwen gemaakt zijn vanaf volgend jaar minder kunnen verdienen en hun kanalen niet meer zouden kunnen financieren.
Hier

En hier

Wordt het beter besproken.

Echt typisch dat voornamelijk vrouwen en sommige mannen minder kunnen gaan verdienen, omdat de traditionele vrouwelijke hobbies dus te aantrekkelijk voor kinderen zijn.

6 likes

Lastig. Heel vervelend dat dit veel vrouwen gaat treffen maar ik vind het wel een goed besluit van Youtube. Het is natuurlijk niet bedoeld om die vrouwen inkomsten af te nemen, dat is een vervelend gevolg.

1 like

Maar er zijn toch ook veel ‘mannenhobbies’ ‘voor kinderen’ zoals games en dergelijke. Of worden die door youtube niet aangemerkt als kinderhobby’s?

(Niet dat gamen kinderachtig is, maar veel gamekanalen worden wel massaal bekeken door kinderen. En ‘mannenhobby’ ook tussen aanhalingstekens uiteraard.)

2 likes

Mja inderdaad, maar de ‘machine learning’ van Google lijkt wel erg eenzijdig:

Als creator moet je ons laten weten of je content gemaakt is voor kinderen . Daarnaast maken we gebruik van machine learning om video’s te identificeren die duidelijk op een jong publiek gericht zijn. Over het algemeen ligt in content voor kinderen de nadruk op de volgende aspecten:

• Kinderen of kinderfiguren
  • Populaire kinderprogramma’s of populaire animatiefiguren voor kinderen
  • Doen-alsof-spelletjes of verhalen die met kinderspeelgoed worden verteld
  • Hoofdpersonen van kinderleeftijd die veelvoorkomend natuurlijk speelgedrag vertonen, zoals doen-alsof-spelletjes en fantasiespel
  • Populaire liedjes, verhalen of versjes voor kinderen
1 like

Jawel heel veel gamekanalen die kindvriendelijke video’s maken (dus niet schelden) krijgen hier ook problemen mee.

1 like

Het is wel enorm lullig voor mensen die volgens ‘het algoritme’ kindervideo’s maken maar dat dus eigenlijk niet doen. Het zou denk ik wel helpen als youtube en instagram e.d. eens echte mensen zouden inhuren om content te beoordelen (ook als je kijkt naar insta accounts die zomaar geblokkeerd worden terwijl ze bijv. tegen racisme strijden) maar goed dat is natuurlijk niet hip en niet goedkoop.

2 likes

YouTube doet dat al hoor, dan checken ze iig op schokkend materiaal. Weet niet of ze verder kijken dan dat, maar zou goed kunnen.

Ik vond een interessant artikel:

10 likes

Ik heb niet gezegd dat mannen er geen problemen mee kunnen krijgen, maar dat het vooral “vrouwelijke hobbies” zijn die er problemen mee krijgen. Ik denk dat als je Fortnite speelt dat je dan ook de sjaak bent, maar een zombiespel weer niet. Het is denk ik wel zeker dat er veel meer vrouwen geraakt gaan worden.

@Banananana Het is zeker goed dat er strengere regels komen om de privacy van kinderen te beschermen en het verzamelen van gegevens tegen te gaan. Ze weten immers niet wat cookies inhouden. Aan de andere kant kan je je afvragen of YT de laatste tijd niet genoeg gedaan heeft en of ze de rol van de ouders gaan overnemen. Er is nu een Kids app, een leeftijdsgrens om een account te maken (dus niet de 18 jaar, maar de 13 jaar), geen reacties onder filmpjes met kinderen en ik zie niet zo snel filmpjes van een gekidnapte Elsa meer.
Daarbij zijn er dus kanalen die minder kunnen gaan verdienen waarvan je het niet verwacht. Denk aan Mascha (met haar strijkkralen en slijmfilmpjes) en Diana (schoolspullen) die minder kunnen gaan verdienen, omdat ze een paar filmpjes hebben die kinderen leuk kunnen vinden. Het gaat er nu niet om of wij ze als persoon mogen (daar zijn andere topics voor), maar we kunnen wel zien dat de reclames die ze gaan krijgen echt niks meer waard zullen zijn. Als een zwangere vrouw als doelgroep veel waard is, dan is een cookieloos filmpje echt bijna niks waard. Ik zou niet tot 90% van mijn inkomen kunnen inleveren en een youtuber die het echt alleen van zijn yt geld moet redden ook niet

Maar een doelgroep kies je niet alleen zelf, die trek je ook aan. Mascha kan bijv. wel zeggen dat haar kanaal vooral door 18+ beleken wordt maar als dat met haar strijkkralenfilmpje niet zo is, dan vind ik het goed dat ze daar minder aan verdient. Heel lullig voor vrouwen die volgens youtube een ‘kinderlijke hobby’ hebben maar als daar echt zo veel kinderen naar kijken dan vind ik het beschermen van kinderen eerlijk gezegd belangrijker. Ik ben het ook niet met je eens dat youtube al genoeg doet eigenlijk. Ik vind alleen eigenlijk dat ze moeten kijken naar hoeveel kinderen feitelijk kijken per filmpje en daarvan dan de advertentie-inkomsten moeten uitschakelen. Ik weet alleen niet of dat mogelijk is met de hoeveelheid kinderen die hun leeftijd op 18+ instellen.
Daarbij snap ik gewoon niet echt hoe vrouwen hier eerder door geraakt worden.

6 likes

Ik denk dat het in dit geval niet zoveel uitmaakt of je man of vrouw bent want de meeste youtubers (en dan heb ik het nu even over de Nederlandstalige) hebben voornamelijk kinderen als kijkers.

Maar als er al een app voor kinderen is waar al die functies er niet meer zijn, wordt YouTube dan jiet de eindverantwoordelijke van de opvoeding van kinderen? In mijn ogen zijn dat nog steeds de ouders. Ik kop hem er alvast in dat ik naief ben, maar je kan deze regels gewoon nooit gaan bijbenen.
Persoonlijk vind ik ook dat er een verschil is tussen je doelgroep uitkiezen en je doelgroep aantrekken. Ja, als ik bepaalde games ga reviewen kan ik wel voorspellen wat voor mensen mijn filmpjes gaan kijken, maar dat zegt nog steeds niks. Veel mensen hebben denk ik nooit de intentie gehad om filmpjes voor kinderen te maken.

Maar dat is toch juist het punt? Het gaat niet om je intentie maar om de uitkomst vind ik. Als je alleen naar intentie kijkt dan kan iedereen zeggen dat het niet hun bedoeling was om kindercontent te maken, terwijl kinderen echt veel opleveren omdat ze zo beĂŻnvloedbaar zijn.
Ik vind dat ouders hun verantwoordelijkheid moeten nemen maar dat een platform dat net zo goed moet doen. Maar goed, hier gaan we het dan denk ik niet over eens worden.

1 like

Ik denk dat die regels wel goed zijn. Het probleem zit 'm er eerder in dat vrouwen vaak flexibeler werk moeten hebben vanwege zorgtaken, of meer vanuit huis moeten werken, en dat dat misschien ook wel de reden is dat meer vrouwen dit soort youtube-dingen als belangrijkste inkomstenbron hebben? Vrouwen hebben een slechtere positie op de arbeidsmarkt gemiddeld, daardoor raken dingen rond flexibel werk vrouwen vaak extra hard denk ik.